کد خبر 1070926
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
نظامیان آمریکا

برخی مقامات آمریکایی به جزئیات بیشتری از خروج برخی تجهیزات و پرسنل نظامی خود ازعربستان اشاره کردند.

به گزارش مشرق، در حالیکه  مقامات آمریکایی روز جمعه  از خارج شدن سامانه های دفاع موشکی «پاتریوت» آمریکا مستقر در عربستان خبر دادند، اخبار تکمیلی از خروج برخی دیگر از تجهیزات و نظامیان آمریکایی از این کشور حکایت دارد.

بیشتر بخوانید:

بازی جدید واشنگتن برای باج‌خواهی‌ بیشتر از سعودی‌ها

 به نوشته وبگاه «میلیتری تایمز» یک مقام مطلع آمریکایی که به دلیل حساسیت موضوع مایل به افشای نام خود نبود در این رابطه گفت که قرار است علاوه بر سامانه های پاتریوت، حدود ۳۰۰ نظامی که کار هدایت وکنترل سامانه های پاتریوت در عربستان را برعهده داشتند خاک عربستان را ترک کنند.

یک مقام دیگر آمریکایی نیز گفت که علاوه بر سامانه های پاتریوت، برخی جنگنده های آمریکایی نیز عربستان را ترک می کنند. به گفته این مقام آمریکایی، دو سامانه دیگر پاتریوت در پایگاه هوایی «شاهزاده سلطان» در عربستان باقی خواهند ماند.

این در حالی است که یک مقام مطلع روز شنبه به شبکه خبری «بلومبرگ» گفت که احتمالا سامانه های پاتریوت عربستان جایگزین پاتریوتهای آمریکا می شوند.

به گزارش بلومبرگ، با وجود این تغییرات جدید، بیش از ۱۲ سامانه پاتریوت و یک سامانه موشکی «تاد» برای مقابله با موشکهای بالستیک کماکان در عربستان فعال خواهند بود.

این در حالی است که «شان رابرتسون» یک سخنگوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) به شبکه خبری بلومبرگ گفت که پاسخگویی و توانایی ایالات متحده در منطقه خاورمیانه کماکان نیرومند باقی مانده است.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز جمعه مدعی شد واشنگتن علی‌رغم تصمیم برای خارج کردن سامانه‌های دفاع موشکی از عربستان به امنیت متحدان خود در خلیج فارس پایبند است. 

«برایان هوک» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی» مدعی شد علی‌رغم تغییر در آرایش نیروهای آمریکا در منطقه تغییری در تعهد واشنگتن به امنیت متحدانش در خلیج [فارس] ایجاد نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    4 1
    شایدم برای اینکه اگر جنگ شد تلفات کمتری نیروهاش ببینه تو منطقه هم ترک بکنه
  • مهرناز IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    2 0
    بن سلمان احمق " ایا؟ غیراز دلارهای نفتی که پرداخت کردید " جنگ با یمن را با هزینه سرسام اور برای کشورت " بی ثمر با بی اخلاقی در مقابل هم نژاد خود " راه انداختید " خودرا مقروض و وام دارکردید " اکنون کالای دیگری برای فروش به ترامپ دارید " تا جذابیت پیدا کنید " روکن.
  • شیعه علی ازنسل آریا IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    1 3
    همچین دهنشو پر میکنه میگه سامانه های پاتریوت پاتریوت، انگار فرقی هم تو بود نبودشون میکنه،!! والا نباشن خیلی بهتره.. اینم به هزار دلیل
  • محفوظ IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 0
    دبالاخره یا زود بالاخره یک روز این اتفاق خواهد افتاد و آمریکا باید از منطقه اخراج شود. اما نکته حائز اهمیت این است که در یابیم با اتحاد کشورهای اسلامی تحت یک سیاست واحد، این آمریکا و اروپا خواهند بود که نابود خواهند شد.مهم این است که عربهای کج فهم به خود بیایند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس