کد خبر 1092491
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
ETF

معاون امور بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: باقیمانده واحدهای صندوق‌های واسطه‌گری مالی تا پایان ماه جاری و تا سقف ۵ میلیون تومان به مردم ارائه می‌شود.

به گزارش مشرق، عباس معمارنژاد، معاون امور بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی در مورد این که بعد از عرضه واحدهای صندوق واسطه گری مالی یکم موسم به ETF مالی، بقیه سهام دولت چه شد، گفت: با فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه گذاری مالی یکم در مرحله اول ۵.۸ هزار میلیارد تومان پول از مردم جمع‌آوری شد که مستقیم به خزانه دولت واریز شد و برای بقیه واحدهای مانده صندوق واسطه گری مالی در حال بررسی هستیم که مابقی سهام دولت در ۵ شرکت (بانک تجارت، بانک ملت، بانک صادرات، بیمه البرز و بیمه اتکایی امین) را مجددا از طریق ای تی اف مالی تا آخر تیرماه جاری به مردم عرضه کنیم.

بیشتر بخوانید:

ETF بعدی شامل کدام شرکت‌ها می‌شود؟

اطلاعیه مهم درباره تغییر دامنه نوسان صندوق ETF‌

وی در مورد این که آیا مجوزهای لازم را گرفته‌اید، گفت: مجوز قبلا گرفته شده است، فقط باید فرایند اجرایی آن تعریف شود که هر کس با داشتن کد ملی بتواند تا سقف ۵ میلیون تومان از واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی یکم با تخفیف دریافت کند و کسانی که قبلا این واحدها را در سقف ۲ میلیون تومان خریده‌اند، بتوانند تا ۳ میلیون تومان دیگر هم از واحدهای جدید صندوق واسطه گری مالی یکم خریداری کنند.

معمارنژاد با بیان این که تلاش می‌شود تا فرایند اجرایی عرضه واحدهای صندوق واسطه گری مالی تا پایان تیرماه انجام شود، گفت: دوباره خرید این واحدها از طریق درگاه بانک‌ها و کارگزاری بورس امکان‌پذیر می‌شود.

وی ارزش باقیمانده صندوق واسطه گری مالی یکم را در حال حاضر ۲۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با توجه به این که در عرضه قبلی واحدهای این صندوق هر واحد ۱۰ هزار تومانی که به مردم فروخته شد، اکنون به قیمت روز ۲۷ هزار تومان معامله می‌شود، گفت: رشد این سرمایه گذاری ۱۷۰ درصد بازده داشته و پیش بینی می‌شود مردم در خرید واحدهای این صندوق دوباره استقبال کنند.

معمارنژاد همچنین در مورد گلایه برخی از دارندگان واحد صندوق واسطه گری مالی یکم مبنی بر این که «دارایکم» در پرتفوی آنها دیده نمی‌شود،‌ گفت:‌ کسانی که از طریق درگاه بانکی خریداری کرده‌اند، به صورت دیفالت در کارگزاری همان بانک دیده می‌شود اما کسانی که از طریق کارگزاری و کد بورسی خود خرید کرده‌اند، می‌توانند پرتفوی دارا یکم را ببینند.

وی همچنین در مورد این که ای تی اف دوم چه موقع عرضه می‌شود، گفت: واحدهای صندوق قابل معامله بورسی بعدی احتمالا در اواخر تیر یا اوایل مرداد ماه ارائه خواهد شد که بسته به این که کارهای اجرایی کدام ای تی اف زودتر انجام شود، یا ای تی اف پالایشی خواهد بود یا ای تی اف فلزی و خودرویی خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی بختیاری IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    6 0
    با عرض سلام صندوق مالی یکم من و همسرم خرید کرده والی نمی دانیم کجا مراجعه کنیم جهت گرفتن سهام
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
      7 0
      با سلام شما در یک کارگزاری ثبت نام کن و بعد درخواست تغییر کارگزاری رو برای etf بزن در داخل سبد سهام میبینی با تشکر
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
      0 0
      ما همین کاری را که شما می گی انجام دادیم ولی هنوز در پرتفوی ما نیامده حدود دو هفته بیشتر هست !!
  • علی IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    0 0
    باسلام خسته نباشید من خودم ازصندوق یکم وازطریق نرم افزار آیوا سهام دومیلیون خریداری کرده ایم سهام خود را چگونه ببینم چه باید کرد راهنمایی کنید موضوع چیست ممنون سپاس
  • پناهی JP ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    سلام قبل چندتاهم ده هزار تومانی خریداری کردم ولی درهیچ با نیست وحتی نمیدانم ازکدام سازمان یارانه یا..... است ازکجااوراقش رابگیرم
  • یوسف IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    سلام من دارا یکم از درگاه بانک تجارت خریدم وبا وجود اینکه از اول تیر تا حالا چندین با در کارگزاری مفید گزینه تغییر ناظر زدم ولی باز در پرتفوی نمیاد چکار کنیم کجا تماس بگیریم به کی مراجعه کنیم.کسی جوابگو نیست؟
  • ستار IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    سلام من از طریق درگاه بانک ملی خریدم ولی هرچقدر تو کارگزاری مفید تغییر ناظر میزنم فقط میگه انجام شد ولی هیچی به پرتفوی اضافه نمیشه و هرچقدر به پشتیبانی کارگزاری زنگ میزنم جواب نمیدن
    • امیر UA ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      0 0
      برو کارگزاری بانک ملی
  • متین IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    سلام من از آپ خریدم ولی هنوز نیومده لطفا راهنمایی کنید
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      1 0
      کد بورسی بگیرید احراز هویت بشوید بعد بروید تو سایت ذینفعان سرمایه آنجا فایل مشخصات صندوق را دانلود کنید و به کارگزاری که از آنجا کد بورسی گرفته اید تحویل دهید بعد از چند روز در پورتفوی شما خواهد آمد، نگران نباشید.
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    2 0
    سوال: این باقی مانده ی دارای یکم که دولت میخواد عرضه کنه را با چه قیمتی ارائه می کند؟ با قیمت ابتدایی (10 هزار تومان) یا قیمت جدید؟
  • ناشناس IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 0
    هیچ کس دیگه نمیخره نبایدحداکثر ده درصد نوسان رومیزاشت از همون موقع همه دارن میفروشن اشتپ کرد میبینی ک با افت همراه شد
  • مهدی قنبری IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    سلام من درکارگزینی مفید بانک تجارت ثبت نام کردم ولی پرتفوی که میارم موجودی صفر میزنه کسی هم جوابگو نیست
  • غفار شیرزاد چناری ES ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    عالی
  • سلام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    خیلی ممنون زحمت کشیدین 1 میلیون وام دادید امروز 100میلیون از داریی من باز نشسته را گرفتید. به این می گویند محبت یکدفعه 10% افت. چی فکر کردید همه ثروتمند هستند. همین سه ریال دهشای تمام دار و ندار من باز نشسته بود. این شد بورس این وعده کمک به باز نشسته. شما را بخدا از این زحمات نکشید خدا را خو. ش نمی آید.
  • گلناز IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 0
    یک ماه بیشتر است سهامم رافروختم هنوز خبری نیست از بانک تجارت چرا ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس