کد خبر 1085700
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
امکان معامله اولین صندوق واسطه‌گری مالی از چهارشنبه/ارزش هر واحد صندوق 2 برابر شد

معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه واحدهای اولین صندوق واسطه‌گری مالی یکم از روز چهارشنبه 4 تیر ماه قابل خرید و فروش می‌شود، گفت: ارزش واحدهای این صندوق بیش از دو برابر شده است.

به گزارش مشرق، عباس معمارنژاد، در مورد اینکه قبلا گفته شده بود واحدهای صندوق واسطه گری مالی یکم که قرار بود از اول تیرماه وارد معامله شود، گفت: واحدهای اولین صندوق قابل معامله بورسی دولت موسوم به صندوق واسطه‌گری مالی یکم از روز چهارشنبه 4 تیر ماه 99 در بورس قابل خرید وفروش می‌شود. البته از فردا اول تیرماه نماد آن به نام دارایکم در بورس باز می‌شود و افراد می‌توانند ارزش آن را در پرتفو (ترکیب سهام) خود ببینند.

بیشتر بخوانید:ش

معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به اینکه از 4شنبه واحدهای صندوق واسطه‌گری قابل معامله است هر کسی می‌خواهد آن را بخرد یا بفروشد باید اول کد بورسی بگیرد و در سامانه سجام ثبت‌نام کند.

وی در مورد کسانی که زیر سن قانونی هستند، گفت: برای آنها هم باید از طریق ولی آنها در سامانه سجام ثبت‌نام شود و کد بورسی گرفته شود تا بتواند معامله واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی را انجام دهد.

معمارنژاد در مورد آخرین آمار از صندوق گفت: 3و نیم میلیون نفر برای خرید واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی یکم ثبت‌نام کردند که در ابتدا 6100 میلیارد تومان واریز کرده بودند اما از این مبلغ 200 میلیارد تومان تکراری بود و در نهایت 5 هزار و 900 میلیارد تومان پول از طریق این صندوق جمع‌آوری شد و واحدهای این صندوق را فقط افراد حقیقی خریداری کردند. البته از روز چهارشنبه که واحدهای این صندوق در بورس قابل خرید وفروش می‌شود هم افراد حقیقی و هم حقوقی می‌توانند آن را خرید و فروش کنند.

وی در مورد ارزش واحدهای صندوق واسطه گری مالی گفت: طبق آخرین آمار ارزش هر واحد 10 هزار تومانی آن به بیش از 20 هزار تومان یعنی بیش از دو برابر افزایش یافته است.

معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد واگذاری ETF بعدی گفت: صندوق بعدی در تیر ماه ارائه می‌شود.

معمارنژاد همچنین در مورد اینکه فردی عضو هیأت مدیره بانک پارسیان بوده و به تازگی عضو هیأت مدیره بانک توسعه صادرات هم شده است، گفت: آقای احتشام فلاح‌فر با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان عضو هیأت مدیره بانک توسعه صادرات انتخاب شده البته وی از عضویت از هیأت مدیره بانک پارسیان استعفا کرده و بانک مرکزی هم آن را تائید کرد، چون از نظر قانونی یک فرد نمی‌تواند عضو هیأت مدیره دو بانک باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایوب IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    من دوباربا یک کدملی دومیلیون واریز کردم تکلیف دومیلیون مازادچی میشه؟
  • علی IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    بادرود، لطفا در برگرداندن وجوه واریزی تکراری تسریع بفرمایید. با سپاس
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    آقا ما از طریق سامانه بام خریدم و هنوز خبری از قرار گرفتن اون در پرتفوی ما نیست لطفا قبل از اینکه بیاید دم از فروشش بزنید اول تکلیف ما روشن کنید .
  • عباس بی گناه IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    من از صندوق ETFخرید کردم یک ماهی هست که پولم بلوکه شده ولی هنوز سهام تو پرتفوی من لحاظ نشده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس