کد خبر 1092073
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
بورس نمایه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه با جهش ۸۳ هزار و ۶۷ واحد روبه‌رو شد.

به گزارش مشرق، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران این روزها روی دور تند قرار گرفته و هر روز رکوردشکنی می‌کند.

امروز نیز در پایان معاملات، شاخص کل بورس تهران با افزایش بی‌سابقه ۸۳ هزار و ۶۷ واحدی به رقم بی‌سابقه یک‌میلیون ن ۷۳۸ هزار و ۴۹۷ واحد رسید. 

بیشتر بخوانید:

صعود بی‌چون و چرای شاخص بورس به قله ۱۷۰۰۰۰۰ واحد

امروز ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۶ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۴۵۶ میلیارد تومان رسید. 


روند یکساله شاخص بورس تهران

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۶.۴ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۴۹۷ میلیون معامله و به ارزش ۱۳ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش معاملات فرابورس را هم امروز به ۵ هزار و ۹۳۸ میلیارد تومان رسید را درنظر بگیریم، معامله‌گران امروز ظرف ۳ ساعت و نیم ساعت بیش از ۱۹ هزار و ۷۸۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند که البته به گفته مقامات بورس، همه این رقم پول جدید نبوده و فقط ۱۰ درصد آن یعنی حدود ۲ هزار میلیارد تومان پول جدیدی بوده که وارد بورس شده و به احتمال زیاد در آن ماندگار خواهد شد. 

بسیاری از کارشناسان می‌گویند با توجه به اینکه رشد واقعی اقتصاد به اندازه رشد شاخص بورس نبوده، لذا باید سرمایه‌های بورس به سمت تولید تزریق شود.

بیشتر بخوانید:

۴ شرکت جدید در صف عرضه اولیه سهام

یکی از راه‌های تزریق نقدینگی بورس به سمت تولید این است که شرکت‌های بورسی با انتشار اوراق جدید یا سهام جدید و یا حق‌تقدم‌های جدید، به جمع‌آوری نقدینگی و تأمین مالی برای تولید اقدام کنند. 

امروز شاخص کل بورس و شاخص قیمت در معیار وزنی - ارزشی ۵ درصد رشد کردند.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن ۲.۹۹ درصد، شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۲.۹۹ درصد، شاخص آزاد شناور ۴.۴ درصد، شاخص بازار اول بورس ۴.۰۱ درصد و شاخص بازار دوم بورس امروز ۶.۶ درصد رشد داشته است. 

امروز نمادهای شستا، فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، ایران‌خودرو و سرمایه‌گذاری امید به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص کل بورس را داشته‌اند. 

نمادهای پربیننده در بورس امروز شامل بانک ملت، صنایع ملی مس ایران، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، بانک صادرات و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو بوده‌اند. 

امروز همچنین در پایان معاملات فرابورس ایران شاخص کل ۵۲۶ واحد رشد کرده و به رقم ۱۷ هزار و ۸۱۱ واحد رسید. 

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۶۲ هزار میلیارد تومان رسید. 

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از ۲.۷ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۷۴۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۵ هزار و ۹۳۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

امروز نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه، ذوب‌آهن، صبا تأمین، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان، پتروشیمی مارون و بیمه پاسارگاد بیشترین اثر افزایشی در شاخص کل فرابورس را داشته‌اند. 

نمادهای پربیننده در فرابورس ایران شامل ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، صنایع کاغذ پارس، سیمان لار سبزوار، نیروی برق دماوند و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بوده‌اند. 

امروز همچنین علی مهدوی پارسا کارشناس بورس در پاسخ به این سؤال که مردم با چه سرمایه‌ای وارد بورس شوند، گفت: مردم با پس‌اندازهای جانبی وارد بورس شوند و به هیچ‌وجه برای سرمایه‌گذاری در بورس، دارایی‌های ضروری خود مانند خانه، ماشین و یا لوازم منزل را نفروشند. 

وی همچنین گفت: مردم برای سرمایه‌گذاری در بورس از افراد متخصص و امین مشورت بگیرند و همه سرمایه خود را در یک شرکت و یا یک صنعت سرمایه‌گذاری نکنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • 1 IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    0 0
    امروز شاهد رفتار دوگانه بورس و زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات خود دربورس در نماد شستا بودیم این امر برای هر نماد بزرگی امکان بروز دارد مقررات در بورس ایران دستوری و سیاسی می باشد نه براساس قوانین و مقررات اقتصادی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس