کد خبر 1091636
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
بورس نمایه

معاون بورس اوراق بهادار تهران بابیان اینکه چهار شرکت، آماده عرضه اولیه در بورس هستند، اظهار داشت:کمبود سهام شناور شرکتها، افزایش نرخ دلار و فشار تقاضا ناشی از نقدینگی سرگردان باعث افزایش ۵برابری شده.

به گزارش مشرق، با توجه به اقبال مردم به سرمایه‌گذاری در بورس، شاخص بورس تهران از حدود ۳۰۰ هزار واحد سال گذشته به یک میلیون و ۶۵۵ هزار واحد نشان می‌دهد به دلایل مختلف از جمله کمبود سهام شناور شرکتها، افزایش نرخ دلار و فشار تقاضا ناشی از نقدینگی سرگردان باعث افزایش ۵ برابری شاخص بورس شده است،‌ در حالی که بخش واقعی اقتصاد این همه رشد نکرده و بلکه برخی بخشها با افت هم مواجه بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۳۱ هزار واحدی شاخص امروز بورس تهران

یکی از سیاستهای دولت،‌ تلاش برای جذاب کردن بازار بورس برای حضور شرکتهای بزرگ در بازار سرمایه و عرضه اولیه سهام به مردم است.

سران قوا در این زمینه طرحی را در جلسه مشترک تصویب کردند که اگر یک شرکت در سال ۱۳۹۹ برای اول بار وارد بورس تهران شود، به شرطی که حد اقل ۲۵ درصد سهام خود را به مردم عرضه کند و شناور سازد،‌ از بررسی صورتهای مالی خود در سالهای ماقبل معاف می‌شود، این مصوبه به تائید مقام معظم رهبری هم رسید.

در این زمینه محمود گودرزی معاون شرکت بورس اوراق بهادار تهران درباره عرضه اولیه سهام شرکتها در بورس گفت: به طور حتم چهارشنبه هفته جاری شاهد عرضه اولیه خواهیم بود، اما هنوز شرکتی که قرار است سهام آن در بورس عرضه شود، مشخص نشده است.

عرضه سهام شرکت‌های جدید (عرضه اولیه) همواره مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار داشته است، زیرا تاکنون بیش از ۹۰ درصد از عرضه اولیه‌هایی که در بورس انجام شده، سودآور بوده‌اند، به همین دلیل این اقدام همیشه در بورس برای فعالان بازار جذابیت داشته است.

از ابتدای سال تاکنون شاهد چندین عرضه اولیه در بورس و فرابورس بودیم، احتمال انجام عرضه اولیه برای هفته جاری در میان فعالان بازار در هاله‌ای ابهام قرار داشت.

محمود گودرزی درباره عرضه اولیه سهام شرکتها در بورس گفت: به طور حتم چهارشنبه هفته جاری شاهد عرضه اولیه در بورس خواهیم بود.

وی با بیان اینکه چهار شرکت، آماده عرضه اولیه در بورس هستند، اظهار داشت: «شرکت زرماکارون»، «شرکت لیزینگ پارسیان»، «تامین سرمایه امین» و «تامین سرمایه تمدن» در صف انتظار برای عرضه در بورس هستند.

گودرزی درباره شرکتی که قرار است برای روز چهارشنبه در بورس عرضه شود اشاره کرد و افزود: هنوز شرکتی که قرار است برای روز چهارشنبه در بورس عرضه شود، مشخص نشده اما در اطلاعیه‌ای رسمی آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    0 0
    آقای گودرزی لطفاً یک پی گیری برای فروش سهام عدالت انجام بدهید از آقای فهیمی آبی گرم نشد بابامردم گرفتارم ومشکل فراوان دارند چرا پولهای سهام رو واریز نمیکنید خدا رو خوش نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس