کد خبر 1091647
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
آمریکا مواد مخدر افغانستان

نماینده ویژه دولت روسیه در امور افغانستان نیروهای اطلاعاتی آمریکا در این کشور را به قاچاق مواد مخدر به برخی کشورهای اروپایی متهم کرد.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد دولت روسیه  نیروهای اطلاعاتی آمریکا در افغانستان را به قاچاق مواد مخدر به اروپا متهم کرد.

بیشتر بخوانید:

وقتی برای از کوره در نرفتن ترامپ کمتر با او حرف می‌زنند!

به نوشته وبگاه «آریانا» «ضمیر کابولوف» نماینده ویژه دولت روسیه در امور افغانستان در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» با اشاره به این مطلب گفت: « آن دسته از نیروهای اطلاعاتی آمریکا که ما را متهم میکنند، خود در قاچاق مواد مخدر نقش دارند و هواپیماهای آنها از "قندهار"و "بگرام"  پرواز میکنند و هر کجا که بخواهند به آلمان، رومانی  بدون هیچگونه بازرسی پرواز میکنند. همه شهروندان کابل به شما این را خواهند گفت و همه آماده هستند تا در این مورد صحبت کنند.»

بیشتر بخوانید:

پمپئو: روسیه ۱۰ سال است که در افغانستان سلاح می‌فروشد

 آمریکا طی روزهای گذشته مدعی شد که روسیه با پرداختن پول به نیروهای طالبان آنها را ترغیب به کشتن نیروهای آمریکایی کرده بود. مقامات طالبان و روسیه این ادعا را بلافاصله تکذیب کردند.

گزارش جدید نهادهای جاسوسی آمریکا نیز حاکی از این است که ادعای کشتن سربازان آمریکایی توسط طالبان به درخواست روسیه فاقد شواهد کافی است. «شورای اطلاعات ملی» در آمریکا گزارشی دو نیم صفحه‌ای در این خصوص آماده کرده  که می‌گوید «سازمان اطلاعات مرکزی» (سی‌آی‌اِی) و مرکز ملی مبارزه با تروریسم در این کشور، ادعای مطرح شده علیه روسیه را حایز «قابلیت اتکای متوسط» دانسته‌اند.

از سوی دیگر «آژانس امنیت ملی» آمریکا و شماری دیگر از نهادهای جاسوسی این کشور ادعای مطرح شده علیه روسیه را حائز «قابلیت اتکای ضعیف» توصیف کرده‌اند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    0 0
    این دقیقا بایدبصورت رسانه ای پوشش گسترده ای داده بشه
  • پ IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    0 2
    فقط روسیه میتونه کارخونه هاشو بزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس