نیروهای عراقی (2).jpg

افزایش تحرکات عناصر مخفی داعش در حومه سامراء، نیروهای عراقی را به این نتیجه رساند تروریست ها در انتظار یک لغزش برای ایجاد ناامنی هستند و به همین دلیل عملیاتی را برای پاکسازی مناطق آلوده آغاز کردند.

به گزارش مشرق، مناطق مرکزی، شمالی و غربی عراق همچنان صحنه درگیری با عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش است و نیروهای امنیتی و رزمندگان بسیج مردمی در تلاش هستند تروریست ها و مخفی گاه های آنان را کشف و شناسایی کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، هسته های خاموش داعش روز جمعه (سیزدهم تیرماه) حملات گسترده ای را علیه مواضع رزمندگان تیپ 41 بسیج مردمی در منطقه «تل الذهب» از توابع شهرستان «بلد» در محور جنوب شرق استان صلاح الدین انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان بسیج مردمی مستقر در منطقه پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند حملات تروریست های داعش را در منطقه «تل الذهب» دفع کنند و آنان را مجبور کردند از منطقه متواری شوند.

منطقه «تل الذهب» در غرب پایگاه هوایی التاجی (محل استقرار شماری از نظامیان تروریست آمریکایی) واقع شده و از محور جنوبی به بغداد و از محور شمال به شهر سامراء و از محور غربی نیز به جاده راهبردی مرکز به شمال عراق متصل می شود و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است.

به نظر می رسد، حملات تروریست های داعش علیه نیروهای عراقی در «تل الذهب» از محور منطقه «سید غریب» و نقاط حومه ترتیب داده شده که با واکنش به موقع رزمندگان بسیج مردمی ناکام ماند و به نتیجه ای نرسید.

به گزارش مشرق، همزمان با حملات عناصر تروریستی داعش، نیروهای بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را در محور جنوب غرب شهر سامراء انجام دادند و توانستند مناطق «ام الرحال، چمیله، السبعه و...» را پاکسازی و امن کنند.

خبرها حاکیست، نیروهای عملیات فرماندهی سامراء (رزمندگان تیپ 314 بسیج مردمی) پس از رصدهای دقیق، تحرکات عناصر مخفی داعش را در مناطق «ودیان عین الحلوه، المدارات، البوحمود» در استان صلاح الدین و نزدیکی مرزهای مشترک با الانبار رصد کردند و به منطقه اعزام شدند و عملیات جست وجوی نقطه به نقطه را برای شناسایی تروریست ها آغاز کردند؛ تاکنون خبری از نتایج این عملیات مشخص و رسانه ای نشده است.

بیشتر مناطق مرزی مشترک استان صلاح الدین و الانبار بیابانی هستند و به محلی مناسب برای رشد و تقویت هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش تبدیل شده اند؛ تروریست های داعش اغلب از نقاط بیابانی جنوب استان الانبار و نینوا وارد غرب استان صلاح الدین می شوند و در سامراء، تکریت و ... ناامنی ایجاد می کنند.

همزمان گروهی از نیروهای فرماندهی عملیات سامراء پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع و تجمع عناصر مخفی داعش را در منطقه «الزوره» در حومه غربی شهر سامراء با شلیک تعدادی خمپاره هدف قرار دادند و خسارت هایی را به تروریست ها وارد آوردند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای فرماندهی عملیات سامراء همچنین پس از رصدهای دقیق میدانی و آگاهی از تجمع هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در منطقه «الکوش» در محور شمالی شهر سامراء، آنان را با چند قبضه خمپاره هدف گرفتند.

از سویی دیگر، شماری از نیروهای فرماندهی عملیات سامراء پس از بررسی های دقیق میدانی توانستند منطقه «شعیفه» را در محور جنوبی شهر سامراء به طور کامل پاکسازی و امن کنند؛ این منطقه به دلیل نزدیک بودن به شهر سامراء و جاده راهبردی «بغداد - دهوک - ترکیه» از اهمیت خاصی برخوردار است.

عملیات های روزهای گذشته علیه عناصر مخفی داعش در حومه سامراء نشان می دهد، نیروهای عراقی خطر تروریست ها را برای این شهر احساس کرده اند و با امن کردن مناطق شمالی، غربی و جنوبی تلاش می کنند امنیت را به طور کامل در حومه سامراء برقرار کنند؛ در حال حاضر، رزمندگان عراقی در تمامی محورهای حومه شهر سامراء در آمادگی کامل هستند تا هرگونه تحرکی از سوی تروریست های داعش را با قاطعیت پاسخ دهند.

به گزارش مشرق، روند تحولات میدانی نشان می دهد هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش درصدد هستند از هر فرصتی از جمله افزایش آمار مبتلایان به کرونا و اختلاف میان دستگاه های امنیتی برای ناامن کردن شهر سامراء استفاده کنند اما نیروهای عراقی تاکنون تمامی تحرکات آنان را خنثی کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • فرزند ایران IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    52 26
    جالبه که مناطق آرام عراق در نقشه مناطق عمدتا شیعه نشین است و حتی خود بغداد در مناطق نا آرام قرار دارد. چرا عده ای در عراق یاد نمی گیرند که امنیت با آمریکایی ها تضمین نمی شود
  • حیدر صالح IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    37 6
    وجود پایگاه آمریکای تروریست یعنی زاد ولد عناصر تکفیری و تروریستی یا هر شکل تروریست است. درمان درد فقط و فقط مقاومت و اخراج آمریکا از خاک عراق و کل منطقه است آنگاه خاورمیانه رنگ آرامش به خود می گیرد
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    36 5
    من که مطمئنم کشورهایی پشت داعش هستن بالاخره پول و سلاح که از زمین سبز نمیشه
  • علی IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    25 4
    امنیت عراق موقع ای فراهم میشه ک هیﭺ کشوری در امورش دخالت نکنه و فساد ریشه کن بشه تا این نشه وضع همینه
  • یا مهدی (عج) IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    13 3
    مردم عراق باید بیرون کنن این آمریکاییای فاسدو .
  • رهگذر IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    15 2
    با ارزوی موفقیت و سلامتی برای سردار عزیز قاانی وذکر صلوات برای شادی روح سردار دلها سلیمانی
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    10 6
    هر وقت این گزارش های آبکی مشرق می خونم حس میکنم ما کل دنیا رو سه بار گرفتیم و ولش کردیم خسته نشدی از این همه توهم
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    5 0
    عراق ارتش نداره ؟؟؟؟؟ ارتش عراق نباید از مردمش دفاع کنه ؟؟؟؟؟
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
      6 2
      ارتش دست دولته ،دولت نفوذی آمریکاست.تازه در ارتش هنوز نیروهای بعثی هستن،پس هر کاری کردنیه باید نیروهای مردمی انجام بدن.
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    4 1
    این داعشی ها به کردستان عراق کاری ندارن عجیب نیست؟
    • رضا IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
      2 7
      چون کوردها جنگجو هستن.یکبار شکشت دادن داعش رو
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
      0 0
      جناب رضا یادت رفته آزادی آمرلی و ... ؟ کیا از سردار سلیمانی کمک خواستن و ... ؟
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    4 0
    بهترین روش رصد با پهباد هست که میتونه بهتر در شناسائی مناطق آلوده کمک کنه . چنانچه عراق بتونه از این امکان بهره ببرد .
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    1 4
    نه غزه نه لبنان
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
      1 0
      نه به ناسیونالیسم کور
  • US ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    3 4
    دوستانی که شعار مرگ بر اسرائیل می دادند کجا تشریف دارند؟!کسی نمیخواد جلوی عملیات های موساد رو بگیره؟
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
      0 0
      موساد در مولدش توی مخاطره هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس