ویژه ها

«سعید لیلاز» دانش آموخته رشته تاریخ و از دستگیرشدگان فتنه 88 که در دولت روحانی به عنوان قائم مقام ایران خودرو دیزل مشغول به کار شد، می‌گوید: «دولت در همه زمینه‌ها موفقیت داشت»!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**لیلاز:دولت روحانی اقتصاد ایران را احیا کرد

«سعید لیلاز» دانش آموخته رشته تاریخ و از دستگیرشدگان فتنه 88 که در دولت روحانی به عنوان قائم مقام ایران خودرو دیزل مشغول به کار شد، در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «به استثنای فاصله دی ماه ۹۶ تا مرداد ۹۷ (توجه کنید که من به دقت به این تاریخ اشاره می‌کنم) عملکرد دولت آقای روحانی را کاملاً قبول دارم و موفق می‌دانم... بگذارید این‌طور بگویم؛ سعید لیلاز به‌عنوان یک مورخ که درس خود را خوب خوانده است، ادعا می‌کند که از حمله مغول به این سو، هرگز فشاری مانند فشار امروز به ایران وارد نشده است. سراغ ندارم که ملتی یا کشوری به اسم ایران، از سال ۶۱۸ هجری قمری که چنگیز به ایران حمله کرد، تا امروز، چنین فشاری را تحمل کرده باشد».

لیلاز در پاسخ به این سوال که «دولت در چه شاخص‌هایی موفق بوده است؟» گفت: «ما در همه زمینه‌ها موفقیت داشتیم،  هم رشد اقتصادی ایران احیا شد، هم توزیع درآمد... هیچ گاه دولت آقای روحانی وفور درآمدهای ارزی را تجربه نکرد. باوجود این ما موفق شدیم اقتصاد ایران را احیا کنیم».

سعید لیلاز مدعی شده است که دولت روحانی اقتصاد ایران را احیا کرده است. این ادعا در حالی است که تنها در یک نمونه، قیمت دلار در دولت روحانی بیش از 6 برابر افزایش یافت.

بر طبق مستندات موجود، قیمت مسکن در دولت روحانی حدود 580 درصد گران شد. سکه یک میلیونی ظرف هفت سال به حدود 9 میلیون تومان افزایش یافت. قیمت پراید در دولت روحانی حدود 5 برابر افزایش یافت.

لیلاز تاکید کرده است که دولت روحانی در همه زمینه موفق بوده است. این در حالی است که وی- شهریور 97- با انتقاد شدید از عملکرد دولت روحانی گفته بود، اگر به جای روحانی چوب خشک هم بود، با اختیاراتی که دارد، بهتر از او در مدیریت اقتصادی عمل می‌کرد.

سعید لیلاز- که خود از مدیران خودروسازی است- پیش از این با دفاع از افزایش قیمت خودرو به دولت سفارش کرده بود که قیمت ها را سرکوب نکند.

وی در اظهارنظری دیگر گفته بود، وقتی قیمت لبنیات افزایش می یابد، طبیعی است که خودرو نیز باید افزایش قیمت داشته باشد.

امثال سعید لیلاز در فتنه 88، آتش بیار معرکه بوده و قطعنامه 1929 و فشار اقتصادی را برای مردم ایران سوغات آوردند. این طیف در دولت روحانی در صنایعی همچون خودروسازی به پست های ارشد مدیریتی رسیده و حالا مدعی هستند که روحانی، اقتصاد ایران را احیا کرد!

**باید با اقتدار در برجام بمانیم

«مرتضی مکی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «اتحادیه اروپا که مدعی حفظ توافق هسته‌ای با ایران است اما در واقعیت و از زمانی که آمریکا از برجام خارج شده گام عملی ملموسی برای عمل به تعهدات خود برنداشته و تنها به صدور بیانیه اکتفا کرده است، حال در آخرین بیانیه از سوی این سه کشور که شنبه‌شب صادر شد، تاکید شده که ما برای حفظ برجام به توافق هسته‌ای پایبند خواهیم ماند و از ایران می‌خواهیم تمامی اقداماتی که در تضاد با توافق بوده را بازگردانده و بدون تاخیر به پایبندی کامل بازگردد. اتحادیه اروپا که با خروج آمریکا از برجام تعهد داده بود ضررهای اقتصادی این خروج را جبران کند تا ایران از فواید اقتصادی برجام بهره‌مند شود، حال بدون اشاره به خروج آمریکا از برجام و اقدامات این کشور برای ضربه به برجام، ایران را متهم به برهم‌زدن بازی کرده‌اند».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه گفت: «ایران همانطور که به اروپا هشدار می‌دهد باید مراقب باشد تا در زمین آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز بازی نکند و همچنان درصدد حفظ برجام با اقتدار باشیم».

این روزنامه اصلاح طلب، ضمن اذعان به بی عملی اروپا، تاکید کرده است که ایران باید همچنان برجام را حفظ کند!

یکی از علت های اصلی بی دستاوردی برجام، رویکرد منفعلانه دولت در مقابل عهدشکنی طرف مقابل و امتناع از اجرای اصل «اقدام متقابل است». «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در دولت اوباما- شهریور ۹۷- (۴ ماه پس از خروج آمریکا از برجام) در مصاحبه با شبکه «سی. بی. اس» با ذوق زدگی گفت: «واقعیت این است که این توافق(برجام) دارد کار می‌کند و بدون ایالات متحده هم دارد کارش را می‌کند».

طرف آمریکایی و اروپایی همواره مطمئن بودند که دولت روحانی کوچکترین واکنش متقابلی در پاسخ به نقض عهد آنها انجام نمی‌دهد.  برای همین آمریکا بدون هیچ هزینه ای از برجام خارج شد. اروپا نیز هیچگاه به تعهداتش عمل نکرد.

تا زمانیکه آمریکا و اروپا مطمئن باشند که دولت روحانی در فاز انفعال قرار دارد، نه تنها هیچ گشایشی در برجام ایجاد نشده، بلکه بر حجم و گستره اقدامات ضدایرانی نیز خواهند افزود.

برای همین بود که «عباس عراقچی» معاون ظریف چندی پیش صراحتا اذعان کرد که «یکی از درس های برجامی این بود که مقاومت بهتر از رویکرد فعلی دولت در سیاست خارجی جواب می دهد».

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب نیز چندی پیش در اعترافی دیرهنگام با انتقاد از رویکرد دولت روحانی در سیاست خارجی گفته بود: «رویکرد دولت با سیاست واقع‌گرایانه منطبق نیست و روابط بین‌الملل به گفت‌وگو و صلح‌خواهی تقلیل داده شده است و فاکتور بسیار مهمی به نام قدرت و اقتدار نادیده گرفته شده است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    14 3
    خخخخخ بی بی سی ببینی بهتر از اراجیف اصلاح طلباست.
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      14 2
      بی بی سی هم یک مدل دیگه این اصلاح طلبهاست . گیر اینه که یا سنتی صنعتی را با هم می کشند یا کیفیت نداره برگ چنارهای خیابون ولی عصر را توش ریختن
    • SE ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      12 3
      آخور فکری اصلاح طلبان ارباب بی بی سی است
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      7 2
      اینا به جای اصلاح طلبی باید مغز خودشون و یه شستشوی اساسی بدن یا به قول معروف خونه تکونی عظیمی انجام بدن دیگه گریپاژ کردن
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      4 0
      لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری نمایند.
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      5 0
      سیف : برجام مشکل روابط بانکی ایران را حل نکرد دستاورد برجام تقریبا"هیچ بود.
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    11 1
    خب خیلی ممنون بابت احیا کردن اقتصاد ایران. چون 7 سال زحمت شبانه روزی کشیدین می شه الان دیگه برید استراحت کنین؟ لیلاز جان؟ می شه؟
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      5 1
      کجا بره؟! اینا تازه برنامه دارن برای غارت سرمایه های ملت توی بورس
  • سیدحسین IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    13 1
    آقای لیلاز دم خروس را 7 سالی است که داریم میبینیم انتظار دارید قسم حضرت عباس تان را هم باور کنیم؟!
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    13 1
    لیلاز: دولت روحانی اقتصاد ایران را احیا کرد.........بقول حشمت فردوس....دکیییی ... دلار 3000 تومانی رو رسوند به 21000 تومان . یعنی 7 برابر این کجاش رونق اقتصادیه ععععمممممووووووووووو. این فضاحت اقتصادیه ...با روحانی همه مون جزو امواتیم تا 1400...هه هه هه هه.......
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      0 10
      این رو حانی نبود که دلار را رساند به 21000این مغز فندقها که ثروت مملکت را حیف و میل کردند
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    16 1
    سوال من از لیلا ز اینه شما ادعا میکردید دولت احمدی نژاد با غرب تقابل داشت بیشترین فشار در اون زمان به ایران وارد میشد و ایران در انزوا بود ، حالا چی شده در 7 سال دولت تعامل کننده با غرب شما بازم کشور تحت بزرگترین فشارها در طول تاریخ ایران بوده؟؟!! و اگه این فشارها از طرف دوستان غربی شما بوده که هست؛ چرا پس بازم کاسه گدایی جلوشان گرفتید بس‌تان نیست اینقدر خفت و خواری ؟؟؟!!
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    16 1
    آقا به نظر من بیایم با اقتدار و داوطلبانه بقیه هسته ای رو عین قذافی بدیم آمریکا ببره، موشک‌ها و اینامونم مثل صدام سربه نیست کنیم و وزارت اطلاعاتم کنترات بدیم موساد بگردونه شاید ارباب راضی شد، نظرتون چیه جناب لیلاز؟؟!
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 16
    روحانی موفق حمایت می کنیم
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      5 1
      فقط زرشک
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      4 1
      از طرف همه کاسبان برجام و تحریم مردم ایران
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      2 2
      داداش فارسی تر بنویس تا انگ اسراییلی و سعودی بهت نچسبه. دمت گرم.
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      8 0
      17:03 همشو مینوشتی دیگه: روحانی موفق، حمایتت میکنیم. از طرف وزارت امور خارجه آمریکا!!
  • رحیم IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    5 1
    خدا را شکر درکشوری هستیم که ازاد مطلق است شاید فردا یک نفر بگوید روحانی رکورد حضرت نوح در کشتی سازی وحضرت ادم ابوالبشر در ادمیت را شکوند اخه بی حیایی هم حدی دارد .کاری که این جریان برانداز با اقتصاد کشور کرد همه مخالفان نکردند .انگار اقا سعید در اسمان سیر می کند اقا یه قدم پایین بیایی می فهمی چه خبر است.
  • مسعود IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    5 1
    سلام طعنی یه نفر تو این‌مملکت نیست بزنه تو دهن این سعید لیلاز که واقعا از دهنش داره کثافت بیرون میریزه ادم بی عار مفت حرف بزن میشه لطفا اون دهنت رو ببندی و اینقدر رو اعصاب ملت راه نری
  • SE ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    5 1
    به تعهدات خود در برجام بهچ وجه نباید عمل کرد و آنچه را هم که عمل کرده ایم باید تا پایان 99 باز گردانیم ولی رسما نباید از برجام خارج شد. بلکه باید به شیوه اروپا عمل کرد یعنی ضمن ادعای پایبندی به عمل به آن تظاهر کرد تا به این شیوه گندی که اصلاح طلبان و روحانی ببار آورده خنثی کرد
  • سعید IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    3 1
    ولی آقای لیلاز این شعار تبلیغاتی طرفدارای روحانی که میگفتن ما به عقب باز نمیگردیم واقعا عملی شد مثلا دلار که فقط روندش روبه جلو و به عقب برنمیگرده
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    10 1
    روحانی تا آنجا که توانست خیلی زیرکانه با مکر و فریب برای حذف رهبری تلاش کرد دقیقا مثل رفسنجانی، و خیلی از کارها را عمدا برای ایجاد نارضایتی عمومی انجام داد. و اگر نبود لطف خدا و رهبری حکیمانه و حمایت مردم تا حالا صد برابر بدتر از مغول ایران را ویران کرده بود. دروغگو دشمن خداست و روحانی آشکارا دروغ می گوید. آیا از دشمن خدا می توان انتظار خیری داشت. اگر در مواردی هم کاری کرده که با توجه به اختیارات اش در حد صفر است، فقط برای حفظ قدرت بوده والسلام
  • دلار ۲۳ IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 7
    دلار شده ۲۳تومن مشرق چرا زر نمیزنی ....حتما میخوای بگی روحانی مقصره
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      2 0
      روحانی تنها مقصر نیست روحانی با دولتش وطرفداراش مقصرند از هر طیفی که هستن
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      3 0
      زر زدن کار شماست اصلاح طلب احمق اون موقع که تو جشن برجام ریختی خیابون و مثل دیوونه ها به پرچم آمریکا بوسه می زدی رو فراموش کردی؟
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    8 1
    دولت روحانی با دلار ۲۱۰۰۰ تومانی اقتصاد ایران را احیا کرد؟
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    6 1
    جنسش خراب بوده
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    6 1
    برجام بعد از خیانت آمریکا و اروپا خرجامه
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    8 1
    خدا لعنتتون کند که کشور و ملت را طی ۷سال گذشته نابود کردید..
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      0 4
      عملکرد دولت آقای روحانی را کاملاً قبول دارم و موفق می‌دانم... بگذارید این‌طور بگویم؛ سعید لیلاز به‌عنوان یک مورخ که درس خود را خوب خوانده است، ادعا می‌کند که از حمله مغول به این سو، هرگز فشاری مانند فشار امروز به ایران وارد نشده است.
  • حاج فاضل FR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    4 0
    اینا از عوارض مصرف جنس نا خالصه ساقیت و عوض کن سعید خان
  • KR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 2
    در زمینه کوبیدن اصلاح طلبان با شما موافقم. با این تفاوت که حالم از شما ارزشی ها هم به هم می خوره.
  • علیرضا IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    3 1
    آقایون یا خوابند یا خودشونا زدند به خوابی
  • DE ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    5 0
    لیلاز: دولت روحانی از افول اقتصاد ایران حیا کرد. ای بچه بیسوادِ چاپلوس نده گاز - ای بیخبر از صنعت و تولید , لیلاز
  • دکترای اقتصاد IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 6
    من هم به عنوان یک اقتصاددان بی طرف عملکرد دولت آقای روحانی را کاملاً قبول دارم و موفق می‌دانم، واقعا بااین حجم تحریم های ظالمانه وناجونمردانه وقطع رابطه همه کشورهای جهان با ما (ازترس آمریکا ) از حمله مغول به این سو، هرگز فشاری مانند فشار امروز به ایران وارد نشده است. بایدبه روحانی وتیم اقتصادی وسیاسی آن خداقوت گفت وخسته نباشید.
    • DE ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      4 1
      من هم بعنوان فوق دکتری اقتصاد حرف و نظر شما را چرندیات میدانم وپاش بیفته پرفسور هم میشم لازم شد بعوان شهید هم نظر میدهم چون طرفدار اصلاحات هستم!
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    6 0
    اقای لیلاز نگاه به جیب خودش میکنه دکترای تاریخ داره ولی مدیر عامل ایران خودرو دیزل راست میگه همشون هر کجا به نون نوایی رسیدند گورپرمردم گرانی به چند من ادم وقتی دین نداشت مثل شوروی وامریکا میمنه فقط یک چرخش به این میگن نفاق برو از دست راست البته با .........
  • DE ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    3 0
    آقای لیلاز با تمام فرمایشاتتان به نظر میرسد که شما یک مخلوق هستید که همیشه با خود حرف میزند و همزمان هم با دست خودتان به شانه خودتان میزنید و خود را تشویق میکنید!!!!!
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    5 0
    لیلاز: دولت روحانی اقتصاد ایران را احیا کرد!!!!؟؟؟؟ جوک سال .......
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 0
    البته مرگ اقتصاد رو احیا کرد.
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 0
    فقط بگه در عوض چی گرفته این مردک فکر می کند گل لگد میزنه
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 0
    فکر کنم سر و ته احیا کردن!!
  • سید IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    3 0
    لیلازنه یا مرد؟ در هر صورت خوش به حالش چون فکر کنم اقتصاد این روزها به کامشه
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 0
    اصلاح طلبان ...پر رو
  • DE ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 0
    بنده با دقت فرمایشاتتان را ملاحضه ودر خاتمه به این نتیجه رسیده که جنابعالی واقعا دچار توهم شده اید در کل چقدر در زندگی تواضع امر مهمیست که به نظر میرسد که برایتان مهم نیست انهم باید دلایل خاص خود را داشته باشد ضمنا با بیاناتی که کردید فقط و فقط خود برتر پنداری قابل روئیت هست که سرتاپای وجود تان را اشغال کرده است و در مصاحبه نشان دادید که شما خود را علامه دهر معرفی می‌نمائید حالا نه یک بار بلکه مکرر!!!!! باید دیگر خود را کنار کشیده زیرا تمامی حرفهای تان تکراریست و خسته کننده شده و دیگر به روز بودنتان باعث شک و تردید شده است ما به اندازه کافی نخبه های جوان با انرژی و از نظر قیاس به معلومات به روز را در کشور داریم پس بروید و راه را برای جوانان باز کنید وقت برای استراحت شما فرا رسیده است دیگر اینکه شما خود را به اندازه کافی در این سالیان تامین کردید نه برای خویش بلکه برای هفت ...... تان!!!!!!!
  • ایرانی CA ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 0
    تواین گرفتاری وگرانی های بی حدوحصری که روحانی برای مردم ساخته واقتصادکشورراداغون کرده این اقای لیلازسرش به جایی نخورده که داره جوک میگه...!؟
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 0
    جالب اینکه اونور آ بی ها در مورد اینکه چرا در انتخابات از حسن روحانی حمایت میکنید گفتند ما معتقد بودیم که اگر رئیسی یا قالیباف رئیس جمهورشوند وضعیت اقتصاد ایران و وضعیت مردم ایران بهبود پیدا میکرد ما میدانستیم دغدغه رئیسی یا قالیباف معیشیت مردم بهبود اقتصاد ورونق تولید ملی ایران بود وانها این مهم را به ثمر میرساندند اما روحانی به هیچ عنوان دغدغه معیشیت مردم وبهبود اقتصاد ایران را نداشت روحانی از اول هم مشخص بود که قادر به انجام امور معیشیتی و حمایت از تولید ملی نبود بهترین راه کار برای ایجاد شکاف و بد بینی مردم حمایت از شخصی بود که معیشیت مردم و حمایت از تولید ملی اولولیت او نیست
  • DE ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    2 0
    آقای لیلاز به نظر میرسد که شما از مخلوقانی هستید که دائم با خودش حرف میزند و بعضی وقتها هم با دستتان به شانه خود میکوبید و خودتان را تشویق میکنید بنده با دقت فرمایشاتتان را ملاحضه ودر خاتمه به این نتیجه رسیده که جنابعالی واقعا دچار توهم شده اید در کل چقدر در زندگی تواضع امر مهمیست که به نظر میرسد که برایتان مهم نیست انهم باید دلایل خاص خود را داشته باشد ضمنا با بیاناتی که کردید فقط و فقط خود برتر پنداری قابل روئیت هست که سرتاپای وجود تان را اشغال کرده است و در مصاحبه نشان دادید که شما خود را علامه دهر معرفی می‌نمائید حالا نه یک بار بلکه مکرر!!!!! باید دیگر خود را کنار کشیده زیرا تمامی حرفهای تان تکراریست و خسته کننده شده و دیگر به روز بودنتان باعث شک و تردید شده است ما به اندازه کافی نخبه های جوان با انرژی و از نظر قیاس به معلومات به روز را در کشور داریم پس بروید و راه را برای جوانان باز کنید وقت برای استراحت شما فرا رسیده است دیگر اینکه شما خود را به اندازه کافی در این سالیان تامین کردید نه برای خویش بلکه برای هفت ...... تان!!!!!!!
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    3 0
    لعنت خدا و رسول خدا بر همه مدیرانی که کشور را به این وضع کشاندند هنوز هم گستاخانه دست رردار نیستند
  • US ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    3 0
    درست گفته.. وقتی انقلاب اسلامی و سپاه و ... در همه زمینه ها موفقیت داشته .. دولت هم در همه زمینه ها موفقیت داشته است.
  • حسن بیک محمد لو IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    1 0
    روحانی مچکریم... پیشنهاد میکنم روحانی هم مثل ابی ریششو بزنه و با لباس مبدل بیاد بین مردم ببینه چه خبره و چه کرده آخه مگه داریم سکه 10 میلیونی ؟؟؟؟؟؟ مگه میشه دلار 21 تومنی ؟؟؟؟؟؟ بیشتر ازین نشه شانس آوردیم
  • sasan NL ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    0 0
    همیشه این بوده که کل هکومت وقتی از گرانیها سخن می آید آنرا از حقوق وحساب بانکی خودشان مقایسه میکنند و برای همین است زیاد خودشان را دلواپس گرانیها نمیکنند بهترین روش حکومتی است که دیگر هیچ دق دقه ای نسبت به جامعه ندارند
  • ناشناس IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    1 0
    اره زمینه برای دزدان و غارت گران و چپاولگران اموال مردم و دولت مثل تو وامثال تو فراهم وزنده کردپس از دولت حمایت کافی و وافی داشته باش دزد سر گردنه
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    0 0
    اخه احمق جان کدام اقتصاد را احیا کرد اقتصاد مرده را نیز از زمین برنداشت و بوی تعفن ان جامعه را نیز آلوده کرد کدام قسمت اقتصاد مان احیا ویا درست شده . حیا کنید
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    0 0
    چوپان ده ما مثل اقاى ليلاز مدع شد كه علاوه بر روز شبها هم گوسفندان را به چرا برده است ومطالبه مزد بيشتركرد يك دهاتى درپاسخش گفت پس دنبه گوسفندان كو وحالاهم اقاى ليلز حرف ان چوبان را ميزند اثار احياى اقتصاد دركجاست
  • سید IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    0 0
    جوک نامه بود کلی خندیدیم بخصوص به مطالب جناب لیلاز معلمه دستادی این بنده خدا با مدرک خنداندن مردم اتفاق افتاده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس