کد خبر 1090550
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
حماس فلسطین قدس انتفاضه

یک تحلیلگر صهیونیست مسائل کشورهای عربی و وزیر سابق ارتباط رژیم صهیونیستی هشدار دادند همکاری جنبش مقاومت اسلامی فلسطین‌ و جنبش «فتح» در راستای مقابله با طرح «الحاق» تحولی خطرناک برای تل‌آویو است.

به گزارش مشرق، «ایهود یعاری» تحلیلگر مسائل کشورهای عربی کانال «۱۲» رژیم صهیونیستی و «ایوب قرا» وزیر سابق ارتباطات رژیم صهیونیستی، امروز (پنجشنبه)، به خبر اعلام همکاری مشترک جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)‌ و جنبش «فتح» واکنش نشان دادند و درباره آن هشدار دادند.

بیشتر بخوانید:

حماس: همه گزینه‌ها روی میز است

این هشدار در واکنش به کنفرانس مطبوعاتی مشترک میان «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و «جبریل الرجوب» دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح است که طی آن، ضمن کنار گذاشتن اختلافات بر همکاری مشترک در راستای مقابله با طرح اشغال رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «شهاب»، این تحلیلگر صهیونیست در این خصوص گفت، باید اعتراف کرد با آنکه صحبت درباره همکاری جنبش فتح و حماس از زمان آغاز طرح «اشغال» آغاز شده بود؛ اما سرویس‌های امنیتی تل‌آویو از این اقدام جا خوردند.

ایهود یعاری در ادامه گفت که چیزی نگران‌کننده کنفرانس مطبوعاتی مشترک میان «الرجوب» و «العاروری» نیست؛‌ بلکه تعهد تشکیلات به عدم دستگیری نیروهای حماس در کرانه باختری نگران‌کننده است. وی همچنین هشدار داد که این مسئله باعث خواهد شد برخی نیروها در کرانه باختری مجددا سازماندهی شوند.

یعاری هشدار داد که تل‌آویو در برابر یک نوع حقیقت جدید قرار گرفته است به طوری که جدال‌ها و درگیری‌های دائمی فتح و حماس به هماهنگی تبدیل خواهد شد.

این تحلیلگر صهیونیست همچنین خاطر نشان کرد که الرجوب  پیشتر با «محمود عباس» رئیس تشکلات خودگردان دیدار داشته و مسئله توافق با حماس را به او ارائه کرده است که این توافق مربوط به آشتی دو جنبش نبوده؛ بلکه هدف آن اساسا جنبش مردمی مسالمت‌آمیز علیه تل‌آویو بوده است.

به گزارش پایگاه خبری «المیادین»، «ایوب قرا» وزیر ارتباطات سابق رژیم صهیونیستی نیز در این خصوص هشدار داد که همکاری میان فتح  و حماس باید نگران‌کننده باشد.

ایوب قرا ادامه داد: «سخنان الرجوب برای اسرائیل خطرناک است و باید چراغ قرمز روشن شود».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس