ویژه ها

خاتمی و مشاوران وی که در سال ۹۶ علیرغم کارنامه ضعیف و غیرقابل قبول دولت، با «تَکرار می کنم» مردم را به انتخاب مجدد دولت روحانی تشویق و ترغیب کردند، از مسببان اصلی وضع موجود هستند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**باید با احترام متقابل، شروط آمریکا را قبول کنیم

«داوود هرمیداس باوند» دیپلمات سابق و دانش آموخته آمریکا و فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «روابط ایران و آمریکا تحت‌تأثیر متغیرهای زیادی قرار دارد و همواره نسبی بوده است. اگر دموکرات‌ها در آمریکا به قدرت برسند شرایط برای کاهش مناقشات و حتی در صورت خوش‌بینانه‌اش مذاکره نیز به وجود خواهد آمد. البته این اتفاق منوط به آن است که ایران نیز از فرصت‌های به وجود آمده استفاده کند و همواره روی یک موضع به‌خصوص پافشاری نکند».

باوند در ادامه گفت: «در گذشته فرصت‌های بهتری برای کاهش آسیب‌های آمریکا نسبت به ایران وجود داشت که از اغلب آنها استفاده صحیحی نشد. در علم سیاست واژه‌ای به نام «هرگز» و «غیرممکن» وجود ندارد. با این وجود برخی از مقامات در ایران به شکلی سخن می‌گویند که هیچ‌گاه رابطه ایران و آمریکا برقرار نخواهد شد و همواره رابطه این دو کشور در وضعیت تنش باقی خواهد ماند. به نظر می‌رسد اگر ترامپ در انتخابات آینده شکست بخورد و دموکرات‌ها به پیروزی دست پیدا کنند فرصت‌های مناسبی برای کاهش تنش بیان ایران و آمریکا مهیا خواهد شد که باید از این فرصت‌ها استفاده کرد».

این دیپلمات سابق در ادامه گفت: «نباید با استفاده از کلماتی مانند «هرگز» و «هیچ‌گاه» فضا را محدود کرد و اجازه نداد تنش به سمت حل شدن برود. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های علم سیاست این است که تلاش می‌کند «هرگز» و «نمی‌شود» را در معادلات قدرت از بین ببرد و شرایطی را به‌گونه‌ای رقم بزند که با گفت‌وگو و مفاهمه طرفین به راه‌حل منطقی و سازنده برسند...بدون‌شک حل تنش بین ایران و آمریکا تنها از راه احترام متقابل و پذیرفتن شروط یکدیگر میسر خواهد شد. به همین دلیل نیز ایران باید مطالبات و دغدغه‌های به‌حق خود را در عرصه بین‌المللی و در مقابل آمریکا با جدیت دنبال کند. در عین حال باید شرایطی به وجود بیاید که دیدگاه‌های دوطرف به جای اینکه از یکدیگر دور شود، به هم نزدیک شود تا در چنین شرایطی دغدغه‌های هر دو طرف مرتفع شود».

باوند در ادامه تصریح کرد: «در علم سیاست چه‌بسا کسی که تا دیروز دشمن شما بوده، ناگهان به دوست شما تبدیل شود و از سوی دیگر کسی که دوست شما بوده با تغییر موضع، به دشمن شما تبدیل شود. نتیجه اینکه در علم سیاست هرگز و غیرممکن وجود ندارد. شاید برخی گمان کنند تغییر رویکرد ایران نسبت به آمریکا یک‌شبه امکان‌پذیر نیست و این مناقشه ریشه‌دار است. با این وجود اگر به فکر تغییر این مناقشه نباشیم، حداقل می‌توان آن را با روش‌های عقلایی و دیپلماتیک تعدیل کرد».

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه- ۱۰ تیر ۹۹- در نشست ویدئویی شورای امنیت سازمان ملل گفت: «اوباما هم دنبال رفع تحریم ها نبود». دولت اوباما بارها برجام را به صورت فاحش نقض کرد.

علاوه بر این هم دولت ترامپ و هم در دوره اوباما و هم پیش از آن، هر طرحی که در کنگره آمریکا علیه ایران طرح می شد، با رای اکثریت مطلق نمایندگان- دموکرات و جمهوری خواه- و تنها با تعداد انگشت شمار رای مخالف، به تصویب رسیده است.

اکنون کاندیداهای دموکرات صراحتا اعلام کرده اند که اگر در انتخابات پیروز شوند، به صورت مشروط به برجام بازخواهند گشت. این دقیقا همان حرف ترامپ است. دونالد ترامپ می گوید ایراد برجام این است که «ناقص» و «معیوب» است و با ضمیمه کردن توان موشکی و منطقه ای ایران، توافق تکمیل می شود.

با اینکه دموکرات ها و جمهوری خواهان در دشمنی با ملت ایران هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند، اصلاح طلبان در داخل همچنان در حال تبلیغ دوگانه دروغین «دموکرات های خوب- جمهوری خواهان بد» هستند.

هرمیداس باوند در مصاحبه مذکور مدعی شده است که «تنش بین ایران و آمریکا تنها از راه احترام متقابل و پذیرفتن شروط یکدیگر میسر خواهد شد». وی پیش از این در اظهارنظری گفته بود: «تمام هدف ترامپ آن است که با جمهوری اسلامی ایران به تفاهمی نائل آید...۳ شرط بیشتر مد نظر ترامپ نیست. اول آنکه ایران توانمندی نظامی را متوقف کند.  دوم تجدیدنظر در نفوذ منطقه‌ای و سوم عدم حمایت از کشورهای منطقه که با آمریکا مشکل دارند. همچنین در پی آن هستند تا در مذاکراتی تازه چون برجام را ناقص می‌دانند توافق جدید حاصل شود».

اصلاح طلبان در ماههای اخیر بارها بر لزوم مذاکره مجدد با آمریکا سخن گفته اند. اما این طیف هیچگاه به این سوال پاسخ نمی دهد که نتیجه مذاکره قبلی با آمریکا در حوزه هسته ای چه نتیجه ای برای ما در برداشت!؟ آیا با بتن ریزی در صنعت هسته ای، تحریم ها رفت و دلار ارزان شد و دشمنی آمریکا با ایران پایان یافت!؟

**مشاور خاتمی: نمی توان مسئولیت وضع موجود را به گردن دولت انداخت

«عبدالله ناصری» مشاور رئیس دولت اصلاحات در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: «مهم‌ترین چالش جریان‌های سیاسی کشور و مسئولان در شرایط فعلی ایران و ‌اوج‌گیری تحریم‌های کاملا هوشمند ایالات متحده، مدیریت وضعیت اقتصادی و معیشت مردم است... نمی‌توان مسئولیت را فقط متوجه یک‌ قوه دانست؛ چون ‌وضعیت آرایش تصمیم‌سازی در کشور روشن است. دیدگاه روشن یک‌ جریان، اهمیت حفظ برجام، همکاری با آژانس اتمی و جلوگیری از تکرار ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت است. باید با قدرت‌های اصلی جهان از طریق گفت‌وگوهای سیاسی، به سمت حل مسائل رفت. در حوزه داخلی هم استفاده از مدیران پاک‌دست و متخصص، یک ضرورت است تا در کنار حل مسئله فشار تحریم‌ها به وضعیت اقتصاد و معیشت مردم سروسامان داده شود».

ناصری در ادامه نوشت: «نباید دستگاه‌های مسئول، حضور نیروهای متخصصی را که با آنها یکسان نمی‌اندیشند، محدود کرده یا به دنبال حذف کامل آنها باشند. اگر در انتخابات اجازه فعالیت به همه جریان‌ها با نیروهای اصلی و شاخص آنها داده شود، می‌توان امید را به بخش‌هایی از جامعه برگرداند و سایه جنگ روانی فعلی را که همه نیروها را ناکارآمد معرفی می‌کند، از کشور دور کرد. در غیراین‌صورت ممکن است شرایط بحرانی‌تر شود».

مشاور خاتمی در یادداشت مذکور مدعی شده است که «نمی‌توان مسئولیت را فقط متوجه یک‌ قوه دانست؛ چون ‌وضعیت آرایش تصمیم‌سازی در کشور روشن است». وی در لفافه دروغ تکراری «اختیارات محدود دولت» را مجددا بیان کرده است.

این ادعا در حالی است که ناصری پیش از این در اظهارنظری گفته بود: «توجه داشته باشید که دولت روحانی در سال‌های قبل خیلی مسائل کم اهمیت‌تر از کرونا را هم نتوانست مدیریت کند...من معتقدم انتظار مدیریت این شرایط از آقای روحانی اساسا انتظاری واهی است زیرا او مدت‌هاست که به طور جدی نشان داده هیچ برنامه‌ای ندارد و دچار روزمرگی شدید است...حتما ارزیابی جامعه مدنی در سال آینده از عملکرد روحانی و دولت به مراتب منفی‌تر و سیاه‌تر از قبل خواهد بود...البته اگر آقای روحانی این وزرای ضعیف و نالایق را از دور خود کنار بزند و یکسری آدم‌های باتجربه را برای مدیریت کرونا روی کار آورد، در همین شرایط تحریم و با همین محدودیت منابع هم می‌توان تصمیمات خوبی گرفت».

خاتمی و مشاوران وی که در سال ۹۶ علیرغم کارنامه ضعیف و غیرقابل قبول دولت، با «تَکرار می کنم» مردم را به انتخاب مجدد دولت روحانی تشویق و ترغیب کردند، از مسببان اصلی وضع موجود هستند.

اصلاح طلبان از سال ۹۲ تاکنون دولت را قبضه کرده و همزمان ژست منتقد و شاکی نیز می گیرند. طیف اصلاح طلب در انتخابان مجلس یازدهم در اسفند سال گذشته، تنها در حوزه انتخابیه تهران، برای ۳۰ کرسی، ۴۳ کاندیدا داشت. اصلاح طلبان علیرغم ترافیک کاندیدا، به جهت کارنامه بسیار ضعیف در مجلس دهم و دولت تدبیر و امید، شکست سنگینی متحمل شدند.

طیف اصلاح طلب بانی اصلی وضع موجود اقتصادی است، اما با بی اخلاقی به دنبال انداختن قصور و تقصیرهای خود به گردن دیگران است.

**واعظی:دولت هیچ وقت تلاش نکرده جلوی انتقادات را بگیرد

«محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «دولت هیچ وقت تلاش نکرده جلوی انتقادات را بگیرد، اتفاقاً طرح آزادانه انتقادات در فضای عمومی را یک راهکار مؤثر تحقق نظارت مدنی و نظارت عمومی بر سیاست‌گذاری‌ها و تصمیمات می‌دانیم».

واعظی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «دشواری‌های اداره کشور در این روزهای سخت، روشن‌تر از آن است که نیاز به توضیح اضافه داشته باشد. دولتی که با دشوارترین تحریم‌های تاریخ انقلاب و بحرانی به بزرگی کرونا می‌جنگد، نباید با حاشیه و شایعه و امثالهم هم بجنگد. شما فضای رسانه‌ای رسمی و غیر رسمی کشور را در چند ماه گذشته یک بار مرور کنید، هفته‌ای بوده که شایعه‌ای درباره دولت منتشر نشده باشد؟ ! ».

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه گفت: «نگاه مبنایی در دولت، قانونمندی و تخصص‌گرایی است. هر فرد یا دستگاهی شرح وظایف و مسئولیت‌های خاص خودش را دارد و هیچ تداخل یا اختلافی وجود ندارد. مهم‌تر از همه این مسائل تسلط و احاطه کامل شخص رئیس‌جمهوری به امور اجرایی و حیطه اختیاراتشان است که امکان ایفای نقش فراتر از جایگاه را به‌ هیچ یک از مدیران زیرمجموعه نمی‌دهد».

کارشناسان، صاحبنظران، رسانه ها و افکارعمومی همگی بر این مسئله متفق القول هستند که دولت آقای روحانی نقدپذیر نیست.

متاسفانه در هفت سال اخیر مقامات ارشد دولت بارها به منتقدان توهین کرده و با القابی چون «بزدل»، «تازه به دوران رسیده»، «مستضعف فکری»، «انقلابیون نفهم»، «بی سواد»، «متوهم»، «یک مشت لات»، «عقب مانده»، «ترسو»، «متوهم» و...کارشناسان و اهالی رسانه و افکارعمومی را خطاب قرار داده اند.

از سوی دیگر دولت در سالهای اخیر بارها علیه رسانه ها شکایت کرده و اهالی رسانه را به دادگاه کشانده است. به عنوان نمونه در آبان ۹۵ و در شرایطی که سه سال از عمر دولت سپری شده بود، در گزارشی اعلام شد که دولت آقای روحانی حدود ۱۰۲ شکایت علیه رسانه ها انجام داده است. این در حالی است که روحانی در یکی از اظهارات خود گفته بود: «از دولت انتقاد کنید که انتقاد از این دولت پاداش هم دارد»!

پس از پایان دولت اول روحانی، میزان توهین‌ها و الفاظ ناشایستی که برخی وزرا و مشاوران رئیس جمهوری علیه منتقدان به کار بردند به حدی زیاد بود که باعث شد تا مردم این بار علاوه بر وعده‌هایی که رئیس جمهور در ایام انتخابات داده، تشکیل کابینه‌ای انتقادپذیر و اخلاق‌مدار را هم از او مطالبه کنند.

برخورد زننده عباس آخوندی، وزیر سابق راه وشهرسازی با یک خبرنگار و برخورد زشت وی با یک مسافر و فحاشی وزیر سابق بهداشت به یک فرماندار، تنها بخش کوچکی از توهین های دولتمردان در مقابل سوال و انتقاد است.

واعظی در مصاحبه اخیر تاکید کرده است که نگاه دولت در انتخاب مدیران مبنی بر تخصص گرایی است. چندی پیش «غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران گفته بود: «بحران مدیریت مدیران ناکارآمد در دولت اول آقای روحانی در دولت دوم نیز نمایان شد و مشکلات امروز را به وجود آورد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    29 12
    حرف اصلاح طلبان یک چیز بیشتر نیست، تسلیم آمریکا شوید تا زانوی خودمان را از روی گردن ملت ایران برداریم. تمام مشکلات ارزی و مسکن و نظایر آن کار مرفهان شمال شهری تهران است که همه اصلاح طلب هستند.
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      3 33
      اگر با آمریکا تنش زدایی نکنیم، به ما حمله می کند.آمریکا کدخدای جهان است
    • سید GB ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      18 6
      آقای داوود هرمیداس باوند یک سنگواره در مسائل سیاسی که هنوز با ادبیات 1900 میلادی و مثلاً در مکتب چرچیل برای رهبری ایران درس مذاکره می دهد! گمانم حتی اصلاح طلبان تهوع آور هم دیگر به لفاظی های مثلاً سیاسی او محل نمی گذارند، تا چه رسد به انقلابیون!!!!
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      15 2
      مثلث هاشمی ، روحانی ، خاتمی کشور را به این روز انداخته است.
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      8 3
      ظریف : مذاکره با امریکا ارزش وقت گذاشتن ندارد.
    • تمشکال NL ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
      7 0
      آقای هرمیداس ...امریکا در یک جمله نظام ما را نمی خواهد و از ما می خواهد رژیم اسراییل را به رسمیت بشناسیم این چیزی نیست که شما ندانید ولی حرفهای شما هم شبیه خواسته امریکا از ایران ست !
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    24 4
    چه دموکرات باشه چه اصلاحطلب با هیچ کس مذاکره نمیکنیم نتیجه برجام و مذاکرتون رو دیدیم بتن ریزی صنایع هسته ای، گرانی، تورم، بیکاری ،تحریم های بیشتر، رکود و بحران اقتصادی ، دزدی، صدمیلیون شدن پراید گرازه لعنتی های غربگدا اینقدر مذاکره مذاکره گفتین آخرش هم کشور رو به فنا و انزوا رسوندین و به غرب وابسته کردین خدایا خودت کمکمون کن خسته شدیم از چرندهای اینها
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    7 23
    ایرانی همیشه باید در مقابل آمریکا سر تعظیم به جای بیاره این خصلت ایرانی هاست
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      8 4
      ما امریکا را زیر پا له خواهیم کرد.
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      4 0
      این دیدگاه خائنین به ایران و آریایی است.کسانی که لایق جوخه ی اعدام اند.خواهید دید همین ایرانی که دوست خائن ما به آن نیشخند میزند و تا ده سال دیگر مرز با مصر و یونان و چین خواهد داشت.اون موقع هم حاضری به آمریکایی ها سجده کنی؟
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    4 3
    آخرین مورد با ارزش برای هر فرد ناموس اصلا برید آمریکایی ها تا خیالتون راحت بشه بابا.
  • DE ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    9 4
    من نمیدونم آمریکا و غرب به منطقه ما به فرهنگ و اقتصاد و موجودیت ما چه نظامی و چه سیاسی تجاوز کردند و همچنان میکنند اینها چرا برای نزدیکی با این متجاوزان وحشی اینقدر آسمون ریسمون میبافند؟!
  • ترابیان IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    12 4
    افساد طلبان وطن فروش فکر می کنند مردم مثل خودشان دراز گوش هستند لعنت بر خود و جدوآبادتان که همه چیز مملکت را با وطن فروشی و دغل کاری و فریب مردم از بین بردید شرم تان باد حامیان برجام کذایی، CFT، پالرمو، قرارداد کرسنت ،طرح چپاول سلامت به نفع پزشکان و بی بندوباری و....
  • . IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    4 2
    ميخوام به اين بچه ديپلمات باوند بگم که تو دوش داغ صبوحي کشيده اي ما آن شقايقيم که با داغ زاده ايم. يعني بچه هاي انقلاب اساسا خداي مذاکره هستند. فقط يک مثال از صدها مثال ميزنم تا بدانيد که با غرب چگونه بايد مذاکره کرد. آن هم ماجراي گروگان گيري نفتکش ايراني در سال گذشته در جبل الطارق است. اگر ما کشتي انگليسي را توقيف نميکرديم تقريبا محال بود آن کشتي به راه خود ادامه دهد هر چند اين باوند يا بزرگ او مثل ظريف و روحاني که خودشان هم تحريم هستند! ميرفتند براي مذاکره. تازه امثال هم هفت نفتکش ايراني به ونزوءلا نميتوانست برود. اينکه شما بري تاسيسات هسته اي را بتن ريزي بکني بدون اينکه طرف مقابل قدمي برداشته باشد؛ اسمش مذاکره نيست اين اسمش پاس گل براي امثال حيوانات کثيفي مثل ترامپ است. پس دوباره پاس گل ندهيد که مردم کمرشان داره ميشکنه
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    10 11
    قبول دارید مملکت را میدادیم آمریکا یا اروپا غارت میکرد قیمت سکه به 9میلیون یا مرغ به 20-هزار نمی رسید و یا در کل اینهمه فقر و فلاکت نداشتیم ایمان ملت به خدا و شما کمتر نمیشد
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      5 6
      16:50 نه قبول نمی‌کنیم ولی مطمئنأ در اون صورت.... جنابعالی در.... های آمریکایی در تهران مشغول می‌بودند!!!
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      10 2
      همین مقدار که هسته ای و فضایی و بانکی ملت را دادید به آمریکا این بلا سرمون اومد، اگه بزاریم بقیه کشور هم به مفت بدید کدخدا باید ناموس ملت هم تقدیمشون کنیم از داعش بدتر سرمون بیارن . عراقی های بدبخت هم مثل شما فکر می کردن این بلا سرشون اومد ! شرتون از سر مردم و کشور کم کنید وضعمون هزار برابر بهتر میشه
    • IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
      6 1
      فعلا که ایمان شما به قدرت آمریکا جای تحسین و حیرت دارد.
  • SE ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    10 4
    سرباز ارتش یا سپاه و یا سرباز سیاست اگر اسلحه به دشمن تقدیم کند بی‌ناموس، وطن فروش و خائن است و مستحق مرگ
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    7 4
    لعنت به این جماعت فاسد و خاین بوقلمون صفتهای اسهال طلب جزمذاکره چیزی برای گفتن ندارم... امیدوارم ریشه این جونورها زده شه
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    4 3
    آقایون عشق مذاکره ومعامله با کدخدا فعلا از سیب وگلابیهای برجام فیض کامل ببرید بعد دنبال یه کثافت کاری دیگه به نام مذاکره وتسلیم باشید. دلار ۲۰هزاری سکه ۹میلیونی بیکاری و.....علی برکت الله
  • امیرعلی IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    9 8
    اصلاح طلبان= وطن فروشان
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      10 14
      همه شما چه اصلاح طلب و اصول گرا یک کرباس و یک ژن هستید
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      6 6
      همه شما غربگدایان چه اصلاحطلب چه سلطنت طلب چه منافق و... سروته یک کرباس و از ژن عمو سام هستید!!!
  • FR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    2 1
    در علم سیاست شاید هرگز نباشد ولی در جنگ تمام عیار ضد کشور چی ؟ البته مثل اینکه یک جواب وحید جلیلی برای این جماعت کافی نبوده ....یا شاید هنوز انرا نخوانده اند
  • جواد US ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    3 1
    مگه هرمیداس زنده است !؟
  • علی IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    2 2
    اصلاح طلب: مواظب باشید کدخدا ناراحت نشود. اصولگرا: مواظب باشید کدخدا سرتان کلاه نگذارد.
  • علیرضا IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    1 2
    راه نجات و سربلندی وطن فقط با وحدت همه مردم و جناح های سیاسی
  • حسن IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    3 3
    این اصلاح طلبان تا زمانیکه مملکت را دودستی به آمریکا تحویل دهند از این اراجیف دست بر نخواهند داشت
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    2 0
    آقای عبدالله ناصری که مشکلات دولت روحانی رو بخاطر عدم مذاکره با آمریکا میدونه باید ابتدا حرف دو سال پیش خودشو بیاد بیاره که گفت آقای روحانی ساعت نه و نیم صبح در محل کارش حاضر میشود ! مذاکره با آمریکا و ترامپ دیوانه که احتیاجی به توضیح نداره و خود اصلاح طلبا هم میدونن بی فایده است فقط اینجوری میخوان یه کم از فشار انتقادات به حق افکار عمومی از ناتوانی شدید دولت روحانی بکاهن ! ولی در مورد اون ساعت باید گفت اگه تو کشوری هیچ تحریمی هم نباشه و رئیس دولتش ساعت نه و نیم صبح بره سر کارش اون مملکت هیچ پیشرفتی نمیکنه و به حال و روز ما دچار میشه ! رئیس جمهور بجز چند تا مکان نظامی رئیس همه ادارات کشوره و خودش با اون وضع بره سر کار وای به حال کارمندا و مردم ! اگه این کار مثلا تو آلمان لو میرفت احزاب یا استیضاحش می کردن یا خودش معذرت خواهی می کرد و اگه تو ژاپن یا کره بود رئیس دولت میومد جلوی دوربین دولا می شد و رسما عذر خواهی می کرد. ولی تو ایران انبوه رسانه های اصلاح طلب فورا این حرف ناصری رو سانسور کردن ! واقعا با این وضعیت یه کشوری پیشرفت که هیچ حتی درست میشه ؟! جواب بده آقای ناصری !
  • CA ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    3 0
    به روزنامه ایران: دولت وظیفه اش جنگ نیست. جنگ تخصص نظامیان سرافراز ایران هست و به نحو احسن دارند انجام میدهند. دولت زحمت بکشه حداقل مسئولیت خودش که کنترل گرانیهای افسار گریخته هست را انجام بده و مسئول و پاسخگو باشند و امور و اخبار مملکت را فقط صبحهای جمعه از تلویزیون پیگیر نباشند.
  • GB ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    2 0
    وقتی اجازه داده میشود این عناصر مزدور اینهمه ادعا و نشو و نما کنند، منجر به استهلاک و بی ثمری نیروهای انقلاب و بتدریج خود انقلاب خواهد شد. دستگاههای امنیتی نباید اجازه ی چنین تعرضی به این انقلاب و ملت به این عناصر خود فروخته بدهند. چرا اینهمه اهمال و سستی و نخوت از خود نشان میدهید.
  • حسين DE ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    2 0
    هرميداس باوند تو ديگه از كدوم گورى سر در آوردى بچه پسر؟ممكنه لطفاً توضيح بدى آمريكا در مذاكرات با ساير كشورها كى و كجا با طرف مقابلش با احترام و يا بر اساس پذيرش شروط طرف مقابل مذاكره كرده؟ميتونى فقط يك نمونه نام ببرى؟جوجه پرفسور بر اساس تجربيات و فاكتهاى تاريخى حداقل بعد از پايان جنگ جهانى دوم آمريكائيها بمراتب ثابت كرده اند تنها كشورى هستند كه اهل مذاكره نيستند آنها اصلا نميدانند مذاكره يعنى چه ؟در فرهنگ آمريكائى و در نوع نگرش آمريكائى و در سياست آمريكائى مقوله اى بنام مذاكره وجود ندارد آنها فقط ياد گرفتند و آموزش ديده اند تا ديكته بگويند و ديگران بنويسند و سخن بگويند تا ديگران گوش دهند و اجرا كنند در غير اينصورت مداخله نظامى،در طى اين ده سال گذشته چندين بار يانكى ها ما و كره شمالى و چين را تهديد به حمله نظامى كرده اند؟ خب با چنين هيولائى مذاكره يعنى پيشاپيش تسليم شدن،زانو زدن،و دادن هر آن چيزى كه يانكى ها مطالبه ميكنند،البته نا گفته نماند كه شما اصلاح طلبان عادت به دادن داريد ولى پرسش ساده از شما اصلاح طلبان و ساير همفكران ليبرالتان اين است كه با وجود اين همه دادنها چه چيزى گرفتيد؟
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    2 0
    وقتى افراد پرمدعايى كه مثل طبل تو خالى هستند ونميدانند عروسك هاى جلو صحنه را كه به بنام رئيس جمهور خواه دموكرات يا جمهورى خواه به صحنه مى ايند توسط بك كروه به رقص در مى ايند وحرفى دردهانشان گذاشته ميشود ونظام ما حد ناتوانى صحنه گرداان جهان غرب را براى تمام مردم جهان افشا نموده است اين چنين ذليلانه سخن ميگويند ومينويسند انسان حيرت ميكنند بى خود نبست كه مردم شمارا با اردنگى از مراكز قدرت به تاريكخانه تاريخ كشور پرتاب ميكنند
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    2 0
    جناب داوود هرمیداس باوند آمریکا به فرموده پیر جماران شیطان بزرگ است تو اگر تمایل به دست دادن به شیطان داری آدم نیستی .....
  • عاشق ایران IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    3 0
    اقای واعظی شما از تبار دولت راستگویان . راست می گوید دولت شما هیچ وقت جلو انتقاد را نگرفت و آنی که به انتقاد کنندگان کاسبان تحریم . ترسوها . بیسوادها . ......... می گفت عمه اشرف بود نه رئیس دولت راستگویان
  • مهدی IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    4 1
    این اصلاح طلبها از اول انقلاب چی غلطی کرده اند تا حالا بعد از این هم بتوانند غلطی بکنند اینها فقط یه مشت دزد و خائن هستند والسلام.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    0 0
    ببینید چقد احمق تشریف دارند فکر میکنند که با مذاکره با امریکا مشکل ملت حل میشود در حالی که مشکل ملت با تکیه دولت به ملت حل خواهد شد نه با امریکاو ستون پنجم آن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس