کد خبر 1089899
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
واسیلی نبنزیا نماینده روسیه

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت از بیانیه ضد ایرانی وزیر خارجه آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت در خصوص اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید:

پکن: برجام با صلح و ثبات خاورمیانه مرتبط است

چین باردیگر با تحریم تسلیحاتی ایران مخالفت کرد

او در آغاز این سخنرانی از اینکه «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا این نشست مجازی را ترک کرده انتقاد کرد. نبنزیا گفت: «می‌خواستم از مشارکت وزیر خارجه آمریکا هم تشکر کنم ولی ایشان در جمع ما نیستند. می‌دانم که برنامه شلوغی دارند ولی ایشان نخواستند که به حرف‌های شورا گوش ندهند. ولی بیشتر از آن، از این بابت متأسفم که در اظهارات ایشان-حداقل من- یک کلمه از همکاری و گفت‌وگو نشنیدم.»

او گفت: «سیاست آمریکا در اعمال تحریم‌های یکجانبه به نظر سایر کشورها بی‌اعتنایی می‌کند. ما با نگرانی تحولات مربوط به سیاست فشار حداکثری علیه ایران که عبارت بهتر برای آن سیاست خفگی حداکثری است را دنبال می‌کنیم.»

او در ادامه گفت: «ایران از همه جهات تحت فشار قرار گرفته است. هدف،  تغییر نظام این کشور یا ایجاد وضعیتی است که ایران به معنای واقعی کلمه قادر به نفس کشیدن نباشد. این مثل گذاشتن زانو روی گردن کسی است. این بحران را ایالات متحده ایجاد کرده است.»

وی در ادامه گفت: «با آنکه قطعنامه‌های شورای امنیت جزو بخشی از قوانین بین‌المللی هستند و باید توسط تمامی اعضا اجرا شوند، ایالات متحده رسماً اجرای تعهداتش در قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام را متوقف کرد، در را پشت سرش بست و به اجرای سیاست فشار حداکثری علیه ایران روی آورد.»

نبنزیا گفت: «چنین اقداماتی هر گونه انگیزه برای تهران جهت اجرای مفاد این توافق هسته‌ای را از بین می‌برد. علی‌رغم این، ایران به اجرای تعهداتش ادامه داد.»

نماینده روسیه همچنین گفت که ایالات متحده آمریکا کشورهای دیگری که قطعنامه ۲۲۳۱ را اجرا می‌کنند تهدید می‌کند.

نبنزیا در بخش دیگری از سخنانش مخالفت روسیه را با تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران اعلام کرد.

نماینده روسیه در بخش دیگری از سخنانش گزارش نهم دبیر کل سازمان ملل در خصوص اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ را مورد انتقاد قرار داد.

او گفت: «مراتب ناامیدی عمیق خودمان را از نهمین گزارش دبیر کل در خصوص اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ ابراز می‌کنیم.

نماینده روسیه از همه طرف‌ها خواست برای حفظ توافق هسته‌ای برجام تلاش کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 2
    تو چین که میدونید چر ا با گدا بازی تنها کشوریهایی که با شما دوستند از دست میدید چقد کمونیست ها گدا هستند
  • US ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 1
    برادران کمونیست چین: در شورای امنیت سازمان ملل "ما از ابتدا از برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ حمایت کرده و ما همچنان به حمایت خود ادامه می‌دهیم. ما نمی توانیم اجازه بدهیم که برنامه هسته ای ایران به روال سابق خود بازگردد
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    3 1
    آمریکای تروریست حرامزاده وحامیانش کودخوردن!!!
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    1 0
    جبهه غرب(آمریکا-انگلیس-فرانسه) ابتدا با کار رسانه ای قوی و علم کردن روحانی و همدستانش ، آدم خودشونو به قدرت رسوندند و سپس دونه دونه نقشه های معطل مونده خودشونو توسط این دولت وابسته به غرب(که فرزندان شون همگی در غرب زندگی می کنند) عملی کردند. راستی چرا آمریکا به پسر معصومه ابتکار که از دیوار سفارت آمریکا بالا رفت و سخنگوی گروگانگیران بود ، اقامت آمریکا داد؟ جواب : اونروز دستور داشتند سفارت رو تسخیر کنند و امروز دستور داشتند هسته ای رو تعطیل کنند.روایتی هست که میگه حزب جمهوریخواه آمریکا خودش دستور حمله به سفارتش رو داده بود تا جیمی کارتر تک دوره ای بشه.فقط دو تا رییس جمهور در تاریخ آمریکا تک دوره ای هستند.(کارتر و نیکسون)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس