کد خبر 1089797
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴

گواهی SSL یکی از موارد الزامی برای تمامی وب سایت بخصوص وب سایت های فروشگاهی می باشد. خرید SSL میتواند اولین قدم در جهت ایمن کردن و بالا بردن امنیت سایت باشد. از این رو به غیر از امنیت شاهد مزایا و امتیازات بیشتری نیز خواهید بود که از آن ها می توان به سئو و امنیت تبادل اطلاعات اشاره کرد. البته این دو گزینه تنها بخشی از مواردی به شمار می روند که شما با استفاده از این گواهینامه می توانید به دست آورید که در ادامه به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت. از این رو تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

گواهینامه امنیتی SSL چه مزایایی را با خود به همراه دارند؟

همانطور که اشاره شد گواهینامه امنیتی SSL همراه با خود توانسته امتیازات زیادی را به همراه داشته باشد. این مزیت ها شامل موارد زیر هستند:

  • سئو
  • امنیت تبادل اطلاعات
  • جلب اعتماد کاربران
  • اعتبار و ارتقا جایگاه یک وب سایت
  • برندینگ
  •  رسوایی امنیت

سئو؛ از امتیازات گواهینامه امنیتی SSL

یکی از ویژگی هایی که می توانید در این سری از گواهینامه ها ببینید، سئو می باشد. بدون شک افزایش رنکینگ وب سایت ها خواسته ای است که دارنده سایتی آن را می خواهد. از این رو موتورهای جستجوی گوگل بین سایت هایی که در ابتدای رتبه بندی های قرار می گیرند با موارد دیگر تفاوت خاصی قائل می شود. این تفاوت ها با استفاده از گوگل ایجاد می شوند. همچنین یکی از حامیان بزرگ پروتکل های رمزنگاری شده نیز گوگل می باشد. با استفاده از SSL در هر صفحه استفاده از https ضروری و مورد نیاز است و در صورت عدم امن بودم یک وب سایت هشدارهای لازم  از سوی گوگل کروم به کاربران داده می شود.

امنیت تبادل اطلاعات

بحث امنیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و این موضوع را می توان در هنگام مرور کردن یک صفحه اینترنتی نیز مشاهده کرد. کاربر با انجام دادن این کار اطلاعات گسترده ای از خود را به سمت سرور میزبانی ارسال می کند که این اطلاعات می توانند مشخصات فردی و یا حتی اطلاعات بانکی باشند. به همین علت اگر از گواهینامه امنیتی SSL استفاده نشود، این شرایط به وجود میاد تا اطلاعات رد و بدل شده شنود شده و دریافت شوند. همچنین در صورت استفاده از https احتمال این کار مرتفع تر خواهد شد.

جلب اعتماد کاربران

یکی دیگر از مزایایی که می توانید در این گواهینامه مشاهده کنید جلب اعتماد کاربران است. به گونه ای که تعداد سایت های رقیب و مشابه بسیار زیاد هستند. از این رو در صورت استفاده از SSL یک پیام به مخاطب شما ارسال می شود که در آن در رابطه با اهمیت داشتن اطلاعات کاربران حرف هایی زده شده است. این مورد از اهمیت ویژه ای بهره مند می باشد.

اعتبار و ارتقای جایگاه یک وب سایت

راه های مختلفی وجود دارند که شما با استفاده از آن ها می توانید اعتبار و جایگاه وب سایتتان را مشخص کنید. یکی از این راه ها استفاده از انواع مختلف گواهینامه های EV و OV است که در آن ها باید مراحلی مختلفی از جمله هویت سنجی، بررسی مدارک و در نهایت مشخصات حقوقی ای که یک وب سایت دارد، طی شوند. همچنین یکی دیگر از راه هایی که می تواند به موفقیت و اعتبار وب سایت شما کمک کند دریافت کردن گواهینامه های امنیتی SSL است که می توانند در دو سطح EV و OV وجود داشته باشند.

خرید SSL می‌تواند اولین قدم برای افزایش امنیت وب‌سایت شما باشد، استفاده گواهی امنیتی یا HTTPS علاوه افزایش امنیت می‌تواند با مواردی چون: بهبود سئو و اعتماد کاربران همراه باشد؛ درنهایت همه‌ی موارد گفته‌شده، باعث رشد وب‌سایت و کسب‌وکار شما می‌شود.

برندینگ

اگر وب سایت شما فروشگاهی و یا تجاری است، کاربر با مشاهده آن باید به این موضوع پی ببرد و به نوعی یکی از بزرگ ترین ضرورت ها به حساب می آید. برای رسیدن به این هدف نیاز است تا در ابتدا از گواهینامه امنیتی SSL استفاده کنید که در دو سطح EV و OV است. سپس نام و برند شرکتتان را در نوار آدرس سبز رنگ کروم درج کنید. از این طریق هر زمان که کاربر وب سایت شما را مشاهده کرد می تواند به سطح کاری و یا اعتبار شما پی ببرد.

رسوایی امنیتی

رسوایی امنیتی به تنهایی می تواند به اندازه 5 مورد قبل اهمیت داشته باشد. اگر به هر دلیلی از Https استفاده نکنید، تنها راه نفوذ کردن را برای هکرهای مختلف هموار کرده اید. به همین علت با توجه به اینکه روزانه حملات مخرب اینترنتی بسیار زیادی اتفاق می افتند، باید راهکارهایی را در جهت افزایش امنیت اطلاعات به کار برد. هر گونه غفلت و یا کوتاهی در این زمینه می تواند باعث وارد شدن آسیب های جبران ناپذیری با شما و وب سایتتان شود. به همین دلیل نه تنها اعتماد کاربران را از دست داده اید، بلکه خسارت های بسیار زیادی را به صاحبان کسب و کار وارد کرده و متحمل کرده اید.

جمع بندی

گواهی SSL یک گواهی ضروری! امروزه شاهد گسترش پیدا کردن بسیاری از وب سایت ها در زمینه کسب و کار هستیم. به همین علت تامین امنیت یک امر مهم و ضروری می باشد که در جهت افزایش آن می توان از گواهینامه امنیتی SSL استفاده کرد که مزایای زیادی را با خود به همراه دارد. خرید SSL نه تنها با خود امنیت را به همراه دارد، بلکه با عملکرد ویژه خود به برندینگ وب سایت شما کمک می کند. 

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس