لبنان|تحرکات فتنه‌جویانه فرانسه در خدمت آمریکا برای حذف حزب‌الله از دولت

مقامات فرانسوی برای جلب رضایت آمریکا پیشنهاد تشکیل یک دولت جدید بدون حضور حزب‌الله را در لبنان برای مسئولان این کشور مطرح کردند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه الوطن لبنان٬ طی 3 روز گذشته مسؤولان ارشد آمریکایی اظهاراتی را به صورت مستقیم و صریح علیه حزب‌الله مطرح کرده و موضع خود را درباره لبنان این‌گونه عنوان کرده‌اند که در دوره «میشل عون» رئیس جمهور لبنان و یا در صورت حضور حزب‌الله در دولت، استخراج نفت در لبنان صورت نمی‌گیرد و صندوق بین‌المللی پول نیز کمکی به این کشور نمی‌کند. همچنین مسؤولان رده بالای آمریکایی مناقشات با فرانسوی‌ها را با هدف بازداشتن از رویکردهای آنها در حمایت از لبنان آغاز کرده‌اند.

فرانسوی‌ها نیز تلاش می‌کنند که آمریکا را عصبانی نکنند تا سرمایه گذاری‌های خود را حفظ کنند. آنها به دنبال راه‌هایی هستند تا از یک سو با آنچه آمریکا می‌خواهد سازگاری داشته باشد و از سوی دیگر، حزب‌الله هم آن را بپذیرد. فرانسه در این بین حتی گزینه تشکیل دولت جدید به ریاست «سعد حریری» نخست‌وزی سابق را در سر خود دارد.

بیشتر بخوانید:

اطلاعات موثق نشان می‌دهد که فرانسوی‌ها از خلال دیدار اخیرشان با یکی از مسئولان لبنانی٬ با بهانه ایجاد راه‌حل های جدید در قبال فشارهای آمریکا بر اقتصاد لبنان پیشنهاد تشکیل یک دولت جدید را مطرح کرده‌اند.

فرانسوی ها می‌گویند که در حال حاضر جنگ اصلی در لبنان میان آمریکا و حزب‌الله است و درحالی که یک راه حل ساده برای این مشکل وجود دارد٬ چرا نباید به فکر تشکیل یک دولت بدون حضور حزب‌الله در لبنان باشیم و سپس آمریکا خارج از دولت لبنان با حزب‌الله مقابله کند.

دومین تلاش فرانسه در این راستا با پیشنهاد تکمیل دولت حسان دیاب تا زمان انتخابات پارلمانی بود تا بعد از آن به آمریکایی‌ها بگویند اکنون در برابر دولتی بدون حضور حزب‌الله هستیم؛ تلاشی که البته به نتیجه نرسید و حتی به شکل رسمی به حزب‌الله که هرگز در برابر این طرح تسلیم نمی‌شود ابلاغ نشد.

مدل سوم تلاش غرب برای حذف حزب الله از صحنه سیاسی لبنان پیشنهاد تشکیل دولتی به ریاست محمد بعاصیری یا نواف سلام است که همه می‌دانند این پیشنهاد به منظور تحریک علنی حزب‌الله که هرگز حاضر به ارائه هیچ امتیازی برای آمریکایی‌ها نیست مطرح شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    4 0
    تا وقتی لبنانیها بخواهند همچون ذلت طلبان در ایران التماس به غرب در حال گدا شدن را بکنند همین آشه و همین کاسه مگر اینکه نگاهشان به شرق در حال ثروتمند شدن کنند
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      1 0
      شرق ثروتمند هم از دلارهای آمریکا ثروتی دارد.به سوی خدا باید بروند که نرفتند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس