به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: آیت‌الله مهدوی‌کنی درباره برخورد شهید مطهری با موسوی خوئینی‌ها در کتاب خاطراتش می‌گوید: «بعضی‌ها در بیاناتشان... حرف‌هایی می‌زدند که برای منافقین مطلوب بود، حتی آیات قرآن را طوری تفسیر می‌کردند که خلاف واقع بود. آقای مطهری از این‌ها خیلی ناراحت بود و میگفت این سبک تفسیر، تفسیر کمونیستی است، تفسیر ماتریالیستی است، تفسیر تفنگی است.»

حجت‌الاسلام شجونی نیز در این رابطه می‌گوید: «صریح بگویم، آقای مطهری معتقد بود که او [موسوی خوئینی‌ها] مارکسیست شده است. آقای مطهری اعتقاد افراد را از روی ظاهر و لباسشان نمی‌سنجید، بلکه محتوای حرف و فکر آنها را بررسی می‌کرد. ایشان می‌فرمود این نوع تفاسیر، تفسیر مارکسیست‌هاست، حالا از زبان هرکسی که می‌خواهد جاری شده باشد.»

او ادامه می‌دهد: «این داستانی را که برایتان نقل می‌کنم می‌توانید بروید از آیت‌الله آقارضی شیرازی بپرسید. داماد بنده که روحانی است برای خود من تعریف می‌کرد که وقتی آیت‌الله انواری از زندان آزاد شدند، با آقای مطهری و آقارضی شیرازی به دیدن ایشان رفتیم. وقتی به منزل ایشان وارد شدیم، دیدیم موسوی خوئینی‌ها هم آنجا نشسته. او چون با آقای مطهری بد بود، تا چشمش به ایشان افتاد، بلند شد و رفت بیرون. آقای مطهری با حالت عصبانیت و تحکم از آقای انواری پرسیده بود: «شما ایشان را می‌شناسید؟» آقای انواری جواب داده بود: «بله، این آقای خوئینی‌هاست.» آقای مطهری می‌گوید: «خبر دارید مارکسیست شده؟» آقای مطهری واقعاً درباره‌ ‌آقای موسوی خوئینی‌ها همین طور فکر می‌کرد و بخشی از هشدارهایی هم که در مقدمه‌ کتاب «گرایش به مادیگری» داد، درباره‌ همین آدم و اطرافیانش بود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    24 19
    از روشنگری مشرق تشکر
  • IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    12 0
    پس چرا موسوی خوئینیها ازهمان ابتدا پستهای کلیدی ومهمی را بدست آورد؟! وچه کسی ،چرا همچین شخصی رادرچنان مناصبی به کارگمارد؟!وچرابعد خلع لباس نشد؟!وچرا ...........!!!
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      0 0
      یعنی امام خمینی (ره) یک شخص مارکسیست را به سمت مهم دادستانی کل کشور و قبل از آن امیرالحاج جمهوری اسلامی و ....منصوب کرد. آقای موسوی خوئینی ها اولین مشاور سیاسی مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حکم ایشان بودند. خوب است بفهمید چه می نویسید.
  • US ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 19
    آقای مطهری فکر می کنید افکار شما خیلی اسلامی هست؟فقط دیگ به دیگچه می گوید روی تو سیاه است و او هم می گوید روی هردومان سیاه است.
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      0 0
      اثر سوزشه ای آمریکایی
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    16 0
    اگر چنین بود چرا اینهمه در سیستم قدرت بهش دادید.
  • avdt IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    17 1
    اگر این یک فرد عادی بود تا حالا هفت تا کفن پوسانده بود!!!.با پوشش عبا و عمامه و استفاده از عنوان سادات که سو استفاده از اعتقادات مردم هست چه کارها که نمیشه کرد؟.....
  • پ IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    14 2
    ب شخصه اعتراف میکنم یکی از آدمکش ترین افراد تو این حکومت هستن ایشون از لحاظ فکری
  • GB ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    17 1
    "شهید مطهری: تفاسیر موسوی خوئینی‌ها مارکسیستی است" از کوزه همان برون تراود که در اوست
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    19 2
    آقایان توجه داشته باشند شهید مطهری تنها کسی بود که انحراف خوئینی ها را با تیزهوشی تشخیص داد و به همین دلیل هنوز مدتی از پیروزی انقلاب نگذشته بود به دست گروهک فرقان که تربیت شده خوئینی ها بودند به شهادت رسید تا اقای خوئینی ها راحت تر بتواند پست های حساس را اشغال کند.فتامل
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 0
    یعنی امام خمینی (ره) یک شخص مارکسیست را به سمت مهم دادستانی کل کشور و قبل از آن امیرالحاج جمهوری اسلامی و ....منصوب کرد. آقای موسوی خوئینی ها اولین مشاور سیاسی مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حکم ایشان بودند. خوب است بفهمید چه می نویسید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس