کد خبر 1089023
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
بغداد: عملیات ابطال العراق با مشارکت الحشد الشعبی به اهداف خود در پیگرد داعش دست یافت

سخنگوی عملیات مشترک عراق از موفقیت بزرگ مراحل اول تا سوم عملیات ابطال العراق در پیگرد عناصر داعش و خشکاندن ریشه‌های تروریسم با کشته و اسیر کردن تروریست‌ها و قطع خطوط کمک رسانی به آنها در مناطق مورد هدف خود خبر داد.

به گزارش مشرق، عملیات مشترک عراق روز یکشنبه تاکید کرد که مرحله سوم از عملیات «ابطال العراق» به اهداف خود در پیگرد بقایای تروریست‌های داعش رسید و توانست اراضی هدف را پاکسازی کرده و شماری از تروریست‌ها را کشته یا به اسارت بگیرد.

نخستین‌ مرحله از عملیات «ابطال العراق» در ۲۳ بهمن ماه گذشته در استان «الانبار» عراق برای پاکسازی این استان و مناطق اطراف آن در مرزهای مشترک با سوریه و اردن در پنج محور آغاز شد و مرحله دوم و سوم هم به پاکسازی مناطقی از استان‌های صلاح‌الدین، دیالی و کرکوک اختصاص داشت.(این مناطق پس از شکست داعش در عراق شاهد فعالیت هسته‌های خفته تروریسم بوده است).

بر اساس گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، «تحسین الخفاجی» سخنگوی عملیات مشترک عراق گفت: «عملیات‌های اول، دوم و سوم ابطال العراق توانست به اهداف خود دست یافته و در زمینه‌های امنیتی و اطلاعاتی هم موفق عمل کرده و به نتایج مهمی در پیگرد عناصر داعش و خشکاندن ریشه های تروریسم دست یابد».

وی افزود:« اهمیت این عملیات که توسط دستگاه‌های امنیتی و الحشد الشعبی انجام شد در این است که هیچ جای امنی برای بقایای داعش باقی نگذاشت که بتوانند در آنجا سنگر گرفته و در مناطقی که داغ شمرده می‌شود دست به اقدامات تروریستی بزنند، علاوه بر اینکه در این عملیات به راهبرد و تاکتیک‌های جدیدی در پیگرد داعش اتکا شده که با دیگر عملیات‌های قبلی متفاوت بوده است».
الخفاجی نبرد با داعش در عراق را در اوضاع فعلی امنیتی و اطلاعاتی خواند و گفت: «مناطقی که باندهای داعش از آنجا استفاده می‌کردند، نظیر خطوط تردد و دریافت کمک‌های لجستیک و مدیریت عملیات‌های تروریستی در حال حاضر در کنترل نیروهای امنیتی است.

 این مقام نظامی عراق در پایان نقش همکاری شهروندان در کسب نتایج بزرگ برای عملیات ابطال العراق را ستود و گفت: «مردم با مطلع کردن نیروهای امنیتی از محل های حضور هسته‌های خفته تروریسم به نیروهای امنیتی کمک شایانی کردند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس