در دنیای بیش از حد رقابتی بازاریابی و سفارش تولید محتوا، مقایسه محتوای شرکت شما با محتوای تولید شده توسط رقبای تان کمی مشکل است. اگر انواع مشابهی از محتوا را تولید می‌کنید، اما آنها بدون کسب دید خاصی به صفحات پایینتر وبلاگتان منتقل می شوند (و این چرخه دائم تکرار می شود)، باید یک بازنگری و بررسی مجدد در مورد هدف از سفارش تولید محتوا و نحوه تولید محتوا خود داشته باشید. درست است؟

یک آنالیز بازاریابی محتوا می‌تواند ایده بهتری از اینکه چگونه محتوا تولید می کنید؛ آیا به نتیجه مشخص می رسید یا خیر، بدهد؛ در واقع این کاری است که رقبایتان هم انجام می دهند و به نتیجه های پیش بینی شده می رسند. پس، یکی از معیار های سفارش تولید محتوا با کیفیت و به ثمر نشستن استراتژی پنهان در پشت آن به این نکته مربوط است که ببینید به موفقیت رسیده اید یا خیر.

آنالیز بازاریابی محتوا چیست؟

آنالیز بازاریابی محتوا برای داشتن دید شفاف تر و بهتر نسبت به نوع و نیاز به سفارش تولید محتوا بهتر از گذشته، به انواع مختلفی از معیارهای برای اندازه‌گیری میزان موفقیت شما در کنار رقبایتان بستگی دارد. شما می‌توانید یک آنالیز کلی بازاریابی محتوا را انجام دهید و یا اینکه فقط یک یا دو عامل را بررسی کنید، تا ببینید که دقیقا کدام محتوا بیشتر به کمک تان می آید.

تحلیل محتوای رقبایتان بیشتر شبیه به تفحص است، اما در واقع اینطور نیست. بیشتر اطلاعاتی که در طی یک آنالیز برای سفارش تولید محتوا غنی به دست می آیند حتی بدون نیاز به بررسی دقیق و ویژه به راحتی در دسترس هستند و کاملا محرمانه نیستند. اینطور نیست که شما وارد حوزه خصوصی و ویژه فعالیت آنها شوید و استراتژی‌های محتوای آن‌ها را از آنها طلب کنید یا از آنها کپی برداری کنید تا بتوانید سفارش تولید محتوا حساب شده داشته باشید.

به جز این مورد می توانید نقطه زوم برای تحلیل و آنالیز تولید محتوا را به سمت خود برگردانید و روی روند تولید محتوا خودتان یک بررسی دقیق داشته باشید. چرا؟ چون ممکن است که رقبای شما کاری را درست انجام دهند، اما شرکت شما همان کار را به شیوه اشتباهی انجام دهد.

 چه شرایطی را برای سفارش تولید محتوا باید آنالیز کنید؟

بیایید کمی فراتر به این موضوع نگاه کنیم. یک انجمن بازاریابی محتوای آمریکایی ۱۷ راه را تعیین می‌کند که یک شرکت می‌تواند یک تحلیل بازاریابی محتوا را انجام دهد و به سفارش تولید محتوا بهتر و غنی تر دست یابد. هر روش در این مورد بر روی کیفیت خاص محتوا یا استراتژی بازاریابی محتوا تمرکز دارد.

هنگامی که محتواهای قبلی یا محتوای رقیب را بررسی می کنید، باید بتوانید این ویژگی ها را از آنها استخراج کنید تا بتوانید به محتواهای مذکور برچسب مفید و با کیفیت بودن بزنید. البته این سوالات و ویژگی ها برای انتشار محتوا نیز اهمیت دارد.

· محتوا مورد نظر هر چند وقت یکبار منتشر می شود؟

· مخاطبان محتوا از محتوا مورد نظر راضی هستند؟ نسبت به آن بازخورد نشان می دهند؟

· محصول مورد نظرتان، محتوای خاص و مخصوص به خودش را دارد؟

· محتوای مورد نظر به طور اختصاصی به برند شما مربوط است یا خیر؟

· مخاطبانی که برای دیدن محتوای مربوطه وارد سایت شما می شوند، از کجا می آیند؟ (تبلیغ، جستجو ارگانیک و غیره)

· از چه کلمات کلیدی استفاده می شود؟

· دنبال کنندگان شما چه کسانی هستند؟

· چه تعداد از افراد دوست دارند که محتوا را به اشتراک بگذارند؟

· کدام اینفلوئنسر ها در مورد این محتوا با مخاطبان بالقوه ارتباط برقرار می کنند؟ آیا این محتوا توانایی برقراری ارتباط را دارد؟

· چه زمانی باید یک آنالیز بازاریابی محتوا را انجام دهید؟

تحلیل بازاریابی محتوای خودتان و یا بازاریابی محتوای یک رقیب، قبل از شروع سفارش تولید محتوا جدید، و یا زمانی که به دنبال به روز کردن استراتژی فعلی خود هستید، ارزش پیدا می کند.

به جز این مورد، تحلیل محتوای رقبایتان بسیار اهمیت دارد. بررسی داده‌های آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند ببینید که می‌توانید چیزی از آنها چیزی بیاموزید، یا اینکه کدام ایده‌ها ارزش ورود به سفارش تولید محتوای تان را دارد یا میتواند به آن کمکی کند یا خیر.

نگاهی به یک محتوای معروف از یک برند مشابه بیاندازید.

بیایید نگاهی به تولید محتوای یک شرکت نسبتا بزرگ و شناخته‌شده بیندازیم. در این حالت، ما به پست‌های وبلاگ ساخته‌شده توسط شرکت جی. کرو (J.Crew)، مارک پوشاک نگاه می‌کنیم. با در نظر گرفتن یک پست و کلیات تولید محتوا در این سایت، شما نیز میتوانید محتوای خود را تحلیل کرده و برای سفارش تولید محتوا بهتر از قبل یا سفارش تولید محتوا پایدار اقدام کنید.

· بسامد انتشار محتوا در سایت جی. کرو:

نشر محتوا در این سایت به صورت چند بار ماهیانه و کمتر از یکبار در هفته است.

· میزان محتوا در وبلاگ سایت:

در وبلاگ این سایت در حدود ۱۱۰۰ صفحه وجود دارد و این نتیجه در اثر بررسی جستجو گوگل با کلمه site:Hello.jcrew.com به دست می آید.

· کیفیت تولید محتوا:

آیا محتوای این سایت مفید است؟ آیا شما هم می توانید با سفارش تولید محتوا غنی با این سایت در بین رقبا در ایران همتراز شوید؟ بله. برای مثال، سه پست اخیر وبلاگ این سایت را بررسی کنید که به خدمات مد و پوشاک مربوط می شود. هر کدام از این سه پست آخر به یک موضوع مربوطند اما در ساختار و ابعاد متفاوت می باشند. محتوای یک وبلاگ مناسب نیز می تواند یک محوریت داشته باشد، اما ابعاد مختلفی از آن را پوشش دهد.

مثلا اگر در مورد پوشاک سفارش تولید محتوا می دهید باید در یک پست به سبک لباس پوشیدن، در پست بعدی به شیوه نگهداری لباس ها و در یک پست دیگر به استایل های روز بپردازید. این مثال را می توان به حوزه های بیشتر نیز گسترش داد. پس قانون تولید محتوا غنی: یک شکل و خطی سفارش تولید محتوا ندهید.

· چه کسانی در حال بازدید از این وبلاگ هستند؟

با بسیاری از ابزار ها می توان نرخ بازدید از وبلاگ این سایت را چک کرد. نرخ بازتابی این وبلاگ نزدیک به ۴۳ درصد است، و میانگین زمان بازدید از این سایت کم‌تر از یک دقیقه است، و به طور متوسط ۱.۶۲ صفحه در این سایت توسط کاربران بررسی می شود.

· دنبال کنندگان همیشگی:

به طور عمده، اگر سری به صفحات اجتماعی این سایت در اینستاگرام و غیره بیندازید متوجه بزرگی مخاطبان آن می شوید.

· اینفلوئنسر ها:

این برند با برخی از اینفلوئنسر ها کار می‌کند، اما به نظر نمی‌رسد که این برند روابط پایدار زیادی با آنها داشته باشد.

سفارش تولید محتوا براساس معیار های کیفی

همانطور که دیدید این یک بررسی کلی و جامع از محتوا و تاثیر گذاری آن روی مخاطب و جمع آوری مخاطب بیشتر به این واسطه است. شما می‌توانید یک استراتژی کلید واژه برای بهبود سئو ایجاد کنید و بر اساس آن به دنبال سفارش تولید محتوا بهتری باشید که باعث افزایش مخاطب و ارتقا در نگاه گوگل می شود. همچنین می‌توانید بر روی بهبود تعامل اجتماعی خود و رسیدن به آن تمرکز کنید. یا می‌توانید با اصلاح تقویم تولید محتوا خود بپردازید؛ البته شما می‌توانید هر ترکیبی از این پیشنهادها را انجام دهید.

سفارش تولید محتوا باید به یک اثری تبدیل شود که ارزش پرداختن، توجه و کسب آمار توجه بیشتر را داشته باشد. در واقع باید علاوه بر در نظر گرفتن زمان لازم برای تولید محتوا به فکر نوع آن هم باشیم. چرا که پست‌های وبلاگ به برند مربوط می شوند. سفارش تولید محتوا باید به دنبال پاسخ به پرسش‌ها و حل مشکلات باشد، و در نهایت منجر به فروش شود. در حقیقت هدف از سفارش تولید محتوا همین است. اینکه علاوه بر حل مشکل، فروش هم داشته باشیم. این هنر تلفیق عکس، کلمات و صداهاست.

چگونه سفارش تولید محتوا بدون نقص داشته باشیم؟

اصولا وجود نقص ها و از بین رفتن آنها می تواند در طول زمان اتفاق بیفتد. این روند، با بررسی تولید محتوا سایت های رقیب و آنالیز کردن محتواهای سابق کم و کمتر می شوند. با این حال، برای انجام سفارش تولید محتوا جدید این کار را صرفا بر این اساس انجام ندهید که آپدیت روزانه یا هفتگی تان تکمیل و بدون نقص پیش برود. وقتی سفارش تولید محتوا جدید می دهید توجه داشته باشید که برای هفته های بعد چه چیزی را می خواهید منتشر کنید و چه هدفی را برای محتواهای بعد از آن دنبال می کنید؟

یک دنباله بسازید و این دنباله را با سفارش تولید محتوا جدید پیگیری کنید. بسیاری از محتواها اگر چه در انتها می توانند افراد را ترغیب به خرید یا استفاده از یک خدمت کنند اما محتواها عموما در یک نگاه بالا دست و عمومی، باید یک ساختار کلی داشته باشند و مکمل یکدیگر باشند.

پس اگر به مثال فروش لباس  و خدمات فشن و مد برگردیم شاید بتوانیم دید بهتری به گفته ی بالا پیدا کنیم. اگر سه پست آخر وبلاگ شما مکمل یکدیگر نباشد و هر کدام از دری سخن بگویند، آیا سفارش تولید محتوا بعدی تان موفق خواهد شد؟ شاید این اتفاق به طور یکتا تا حدودی به نتیجه برسد، اما در شکل کلی  آنها محتواهای بی ربط و کلی خواهند بود که فقط یا برای جلب نظر گوگل نوشته شده اند، یا چون جستجو بیشتری داشته اند، در وبلاگ سایت شما نیز حضور دارند. سفارش تولید محتوا را وقتی انجام دهید که به پرسشی پاسخ دهید و چیزی بفروشید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیر GB ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 0
    اینفلوئنسر = القاء کننده ــــ تأثیرگذار!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس