کد خبر 1088761
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
کوتاهی حناچی در تحقق شفافیت و پیشگیری از فساد مالی

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری در تحقق شفافیت و پیشگیری از فساد مالی با اجرا نکردن مصوبات شورای شهر کوتاهی کرده است،‌ گفت: در صورت ادامه این روند طرح سؤال از حناچی کلید می‌خورد.

به گزارش مشرق، بهاره آروین عضو شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر امروز در تذکری به شهردار در خصوص اجرا نشدن مصوبات شورای شهر در حوزه شفافیت مالی اظهار داشت: تحقق شفافیت و پیشگیری از فساد مالی در شهرداری تهران از اولویت‌های دوره پنجم شورای شهر تهران بوده است و در همین زمینه مصوبات متعددی تصویب شده است.

وی افزود: شهردار در اجرای مصوبات شورای شهر در مورد تحقق شفافیت و پیشگیری از فساد مالی کوتاهی کرده است و باید اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد:‌مسؤولان شهرداری به صورت غیرقانونی از اجرای مصوبات شورای شهر استنکاف می‌کند و خود را بالاتر از شورا و سایر نهادهای قانونی قرار می‌دهند و حتی درباره قانونی بودن یا نبودن مصوبات شورا هم اظهارنظر می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

آروین گفت: همچنین مسوولان شهرداری در خصوص راه‌اندازی بازار آنلاین تهاتر و نامه مربوط به مصوبه الزام شهرداری به انجام الکترونیکی و اعلان عمومی اطلاعات معاملات شهرداری مشخصاً استنکاف ناموجه داشته اند در حالی که مطابق با ماده 90 قانون وظایف، اختیارات و انتخابات شوراهای شهر و روستا تنها مرجع تشخیص مغایرت مصوبات شورا با قوانین هیأت تطبیق فرمانداری است.

وی خاطرنشان کرد:‌همچنین مسؤولان شهرداری تهران ملاحظاتی را اعلام می‌کنند با این مضمون که اجرای برخی از بخش‌های مصوبات شورا به ضرر شهرداری است این در حالی بوده که مصوبات شورا با موافقت و تصویب اکثر نمایندگان به تصویب رسیده است و اولویت تأمین منافع شهروندان است.

این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: مسؤولان شهرداری نمی‌توانند منافع شهروندان را زیر سؤال ببرند و به بهانه حفظ منافع سازمانی که اغلب به معنای حفظ منافع شخصی بخشی از مدیران و بدنه شهرداری است، از اجرای مصوبات قانونی استنکاف کنند.

آروین اعلام کرد: منتشر نکردن اطلاعات معاملات ملکی شهرداری تهران و اجرا نکردن تبصره‌های مربوط به انتشار کمک‌های شهرداری به اشخاص حقوقی و اطلاعات املاک واگذار شده باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران به اهتمام نداشتن بدنه شهرداری به اجرای مصوبات و تأخیرهای ناموجه نسبت به زمانبندی‌های مصوب انتقاد کرد و گفت: کمیسیون‌ها و کمیته‌های  تخصصی شورای شهر از جمله کمیته شفافیت و شهر هوشمند در تعامل با شهرداری تهران برای اجرای مصوبات جلسات زیادی برگزار کرده و از شهرداری برنامه زمانبندی خواسته است تا با در نظر گرفتن شرایط و محدودیت‌های شهرداری اجرای مصوبات پیگیری شود، اما شهرداری هیچگونه پایبندی نسبت به این موضوع نشان نمی‌دهد.

وی اعلام کرد:‌در حال حاضر پس از گذشت یک‌سال و سه ماه از اتمام مهلت اجرای مصوبه الزام شهرداری تهران به انجام الکترونیکی و اعلان عمومی اطلاعات معاملات شهرداری همچنان بخش‌های مهمی از این مصوبه منتشر نشده است.

آروین گفت: مصوبه ساماندهی اسناد املاک و مستغلات شهرداری تهران و مؤسسات تابعه نیز که در سال 95، به تصویب رسیده علیرغم پیگیری‌ها در شورای شهر همچنان به تصویب نرسیده است.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران گفت: به شهردار پایتخت تذکر می‌دهم هر چه زودتر به روند غیرقانونی اظهارنظر در مورد مصوبات شورای شهر همچنین ارائه بهانه‌های ناموجه و تأخیر مکرر در اجرای مصوبات پایان دهد و مصوبات را بی‌قید و شرط اجرا کند.

وی بیان داشت: ادامه خودداری از اجرای مصوبات قانونی شورای شهر به طرح سؤال از شهردار تهران در صحن علنی شورا منجر خواهد شد و از طریق نهادهای ذی‌ربط قابل پیگیری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس