کد خبر 1088551
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
تظاهرات برای فلسطین در فرانسه

مردم فرانسه روز شنبه در تظاهراتی در پاریس حمایت خود را از ملت فلسطین و مخالفت با تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری ابراز داشتند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری المیادین گزارش داد که فرانسوی‌ها در پایتخت این کشور تظاهراتی را در حمایت از ملت فلسطین و در رد تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری برگزار کردند.

بیشتر بخوانید:

وقتی نژادپرستی رژیم صهیونیستی را از درون می‌خورد

جنبش فتح برای مقابله با طرح اشغالی صهیونیست‌ها فراخوان داد

تظاهرات در تل‌آویو علیه طرح اشغال کرانه باختری

این تظاهرات در حالی برگزار می‌شود که دولت فرانسه هنوز اقدام قاطعی علیه تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری اتخاذ نکرده است.

روز گذشته «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری، عزم این کشور برای برسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی در زمانی مناسب را افزایش خواهد داد.

وزیر امور خارجه فرانسه اضافه کرد: «ما در اتحادیه اروپا خود را برای واکنش به این تصمیم اسرائیل آماده می‌کنیم چون این اقدام خطرناک نمی‌تواند بدون واکنش باقی بماند.»

رژیم صهیونیستی بعد از شناسایی قدس به عنوان پایتخت این رژیم توسط آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس، با حمایت‌های دولت ترامپ قصد دارد ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند.

مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند. تشکیلات خودگردان این هفته اعلام کرد که همکاری امنیتی و اطلاعاتی با تل‌آویو و واشنگتن را به حالت تعلیق درآورده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس