علیرضا زاکانی نمایه

زاکانی درباره بررسی اعتبارنامه تاجگردون نماینده گچساران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران در مجلس، گفت: موضوع اعتبارنامه آقای تاجگردون امروز یک دغدغه عمومی است که پاسخ مناسب خودش را می‌طلبد. بی‌شک این اولین امتحان جدی مجلس یازدهم در تطبیق شعار فسادستیزی با معقوله‌ای که درباره آن اعتراض صورت گرفته است.

وی افزود: ما تا الان در این‌باره به این علت صحبت نمی‌کردیم که نمی‌خواستیم به شعبه بررسی اعتبارنامه و کمیسیون تحقیق فشاری وارد کنیم. اما امروز که می‌بینیم رویه نادرستی طی شده و بدون رسیدگی به ابعاد مختلف اسناد، نظر کمیسیون تحقیق اعلام شد، لازم است که اسناد خود را به ملت تقدیم کنیم و این ملت است که باید تصمیم بگیرد که آقای تاجگردون صلاحیت دارد یا خیر؟.

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم قم در مجلس یازدهم گفت: اعتبارنامه و رأی به آن به خاطر این است که هر کسی به هر طریقی از مسیرهای قانونی عبور کرد و نهایتا به مجلس رسید، یکبار دیگر در مجلس بررسی شود تا ببینیم که این راه درست طی شده یا اعمال نظر صورت گرفته است. به اعتقاد ما در مسیر طی شده آقای تاجگردون، اعمال نظر صورت گرفته است و دستگاه‌های نظارتی باید در این‌باره پاسخگو باشند.

زاکانی تصریح کرد: شاید ظاهر برخورد با فساد خیلی ساده باشد اما با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در سال 80 که فرمودند اگر با فساد برخورد شود، زمزمه‌ها و فریادها به هوا برخواهد خواست. طی این 19 سال زمزمه و فریادی شنیده نشده یعنی با فساد برخورد درست نشد و دستگاه‌های امنیتی کشور یکی از عوامل عدم برخورد با فساد هستند.

وی ادامه داد: یکی از دستگاه‌های امنیتی کشور در موضوع پرونده آقای تاجگردون رفوزه شد و یکی دیگر تجدید شد. آن دستگاهی که رفوزه شد به این علت بود که مسیر درست ارائه گزارش را طی نکرد و گزارش درست نداد، علت تجدید شدن دستگاه دیگر این بود که ابتدا گزارش درست داد و وقتی این گزارش به دست ما رسید و ما بر اساس آن بررسی کردیم، بعدا در کمیسیون تحقیق به صورت کلی برخورد و فرافکنی کرد، اگر به چیزی می‌رسید و طبق آن گزارش می‌دهید؛ چرا جرأت ندارید از گزارشتان دفاع کنید؟. گفته می‌شود شفافیت خوب است؟ بله خوب است و شفافیت فقط برای مجلس خوب نیست بلکه برای همه خوب است.

نماینده مردم قم اظهار داشت: این مسیری نیست که در گام دوم انقلاب اسلامی، 41 سال تجربه را زیر پا بگذاریم و چشم‌مان را بر واقعیت‌های تلخ ببندیم که یک شخصی مثل آقای تاجگردون یک شبکه اقتصادی فسادآلود را با رانت و فشار ظرفیت‌های کمیسیون برنامه و بودجه و برخی از ابزارهای دیگر استفاده کند و بعد در مجلس نیز به راحتی بخواهد از پشتیبانی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی هم برخوردار باشد؛ اینجا دیگر خط ممنوعه و خط قرمز است. اینجا جایی است که اگر کسی بخواهد وارد شود و بر خون شهدا پا بگذارد و بخواهد مصلحت‌سنجی‌های بیجا انجام شود حتما نمایندگان مجلس نخواهند گذاشت که آب خوش از گلوی مفسدین پایین برود.

زاکانی خاطر نشان کرد: کمیسیون تحقیق به وظیفه خود عمل نکرد و ما حدود یک ساعت تیترهای مفسده‌های آقای تاجگردون را بیان کردیم و اسنادمان که بیش از 200 صفحه بود را به کمیسیون تقدیم کردیم. ما ده‌ها ساعت وقت گذاشتیم اسناد را به هم پیوست کردیم و اسناد باید توضیح داده می‌شد. بنده خودم در گذشته عضو این کمیسیون بوده‌ام اما کمیسیون تحقیق اصلا این‌گونه برخورد نمی‌کرد که امسال برخورد کرد. هر چه ما اصرار کردیم که می‌خواهیم بیاییم توضیح دهیم و حداقل 5 ساعت به ما فرصت دهید تا ابعاد مختلف اسناد را با حضور خود آقای تاجگردون توضیح دهیم که امکان فراهم نشد.

وی ادامه داد: آقای تاجگردون یک کلمه را هم قبول نمی‌کند و به آقای نیکبین گفته بود که اگر یکی از این موارد را قبول کنم شما با همان یک مورد بنده را می‌اندازید. خیلی مایه تأسف است که اگر ما هفته آینده بخش قابل انتقال اسناد را به جامعه منتقل کنیم، قضاوتی که راجع به دستگاه‌های امنیتی می‌شود قضاوت بدی خواهد بود. لذا ما امیدوار هستیم که ان‌شالله این مردم در مسند قضاوت و با شفافیت دقیق در آینده نزدیک قضاوت دقیق خودشان را داشته باشند تا سیه رو شود هر که در او غش باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    54 2
    فقط زاکانی درود خدا بر شما
    • حسن IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      2 0
      مشرق اینو پخش کن لطفا! همین خودت بودی که سفت و سخت از لیست قالیباف تمام و کمال حمایت کردی و دفع افسد به فاسد کردی! تعدادی از اعضای لیست قالیباف مسئله دار بوده و هستند شماها لکه ننگ انتخاب تالارپشتی ها به جای یامین پور و رسایی رو توی تاریخ با خودتون حمل خواهید کرد! کمیسیون تحقیقیی که تالارپشتی بشه عضوش معلومه ازش رد تاجگردون بیرون نمیاد! انگار رییس کمیسیون هم جدیدا تشریف دارن رفوزه شدن اینا به اسم انقلابی ضربه کاری رو به پیکره انقلاب میزند تا کی بند بند سلولامون بسوزه از درد نفوذ نفاق درون نظام! پخش کن و جوابگو باش خبرگزاری شفاف!
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    30 1
    این صحبت های شما اقای زاکانی نشان میدهد که عده ای با رانت و فشار تایید صلاحیت می شوند، و تایید حرف نمایندگان اصلاح طلب رد صلاحیت شد در دوره فعلی است، که یک چرخه باطل را ایجاد کرده، متاسفانه، اقایان امنیتی و شورای نگهبان اون دنیا باید جواب بدید... البته اگه اون دنیا اعتقادی داشته باشید!!
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    32 1
    درود بر شرفت
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    3 0
    آخرشو خوب گفتی. تا سیه رو شود هر که دَرو غَش باشد....... تا سیه رو شود هر که دُروغش باشد
  • سید داوود افضلی RU ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    1 18
    سلام برادران بسیار عزیز و ارزشی ام در سایت معنوی مشرق خداذقوت بنده رزمنده و جانباز و خانواده شهید هستم و تاجگردون رو خیلی خوب میشناسم متعجبم از دکتر زاکانی عزیز که اینگونه بدنبال تاجگردونی ست که هم رزمنده است هم جانباز هم بسیجی هم خانواده شهید و جزئذخادمین واقعی نظام بااینکه خط سیاسی من که اصولگرای صد در صد واقعی و در خط راستین نظام و انقلاب معظم و ولایت مطلقه و مترقی فقیه هستم و خط تاجگردون 180 درجه با بنده اختلاف فاز دارم ورود به هین دعواها رو حتما به ضرر وحدت نظام و مسئولان و خلاف فرمایشات پیامبر گونه امام و مقام معظم رهبری میدونم که رأی مردم رو ملاک میدونستن و تاجگردون علیرغم خواسته ما منتخب مردم گچساران است و مثل همه ما امامدمعصوم (ع)هم نیست همانطور که همه دوستان هم جناحی ما امام معصوم(ع)نیستند
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      5 0
      دسته گل بودجه امسال حاصل زحمات همین تاجگردون است
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      0 0
      لعنت خدا بر دروغگو
    • به 14:15 IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      0 0
      دروغ میگی مثل سگ (مشرق منتشر کن)
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    1 17
    بخاطر مردم لر بزارین این 4 سالم باشه.البته تخلفاتشم بهمه ملت عرضه بشه و بعدشم نظارت کنید تا این 4 سال دیگه تخلف نکنه..چون دارن لرا رو میشورونن که اگه تایید صلاحیتش رد شد شلوغی کنن و کشور دیگه تحمل نداره تو این اوضاع...
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    4 19
    آقا تو رو خدا این تاجگردون رو ول کنید بچسبید به بقیه مفسدها. قیمت ارز، سکه، مسکن، خودرو، لوازم خانگی،....رو ببینید به خدا مردم خیلی تحت فشار هستن.
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    1 18
    آقای زاکانی خیلی خیلی خیلی خیلی بی بصیرت تشریف دارید تازه داریم متوجه میشیم چرا برخی دوستان جبهه انقلاب شمارا کنار زدند که مجبور شدید از قم کاندید شوید اصلا نمی توانید اهم و مهم را برای خودتان تعریف کنید
    • علی IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      5 1
      همانطور که امروز رهبر معظم انقلاب فرمودند «مردم از مبارزه بدون ملاحظه و بدون اغماض با مفسد امیدوار می شوند زیرا فساد مالی و اقتصادی همچون ویروس کرونا، بسیار خطرناک و به‌شدت واگیردار و مُسری است.» مصداق روش بصیرت داشتن مبارزه هوشمندانه با ریشه ها فساد و گردن کلفت های فسادزاده هشتند، شما چرا اینقدر ناراحت شدید ظاهراً علقه ای دارید که صحبت های آقای زاکانی باعث ناراحتی شما شده است. ایشان هم می تواند مثل خیلی ها راحتی را بر سختی ترجیح دهد اما چرا خطر را برجان و مال خود می پذیرد و خود را با این ویژه خواران درگیر می کند؟ مگر نمی بینید از قبل مصلحت اندیشی ها و مماشات با افراد فرصت طلب و سوءاستفاده کنندگان از بیت المال و امکانات و فرصت های عمومی چه بلا و گرفتارهایی متوجه کشور و ملت است؟!!! امروز هر اقدام که مردم را در امر فسازدایی مبارزه جدی با فساد امیدوار کند عملی انقلابی و بصرت آمیر است.
  • US ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    1 1
    زاکانی=من خوبم+همه فاسدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس