کد خبر 1088045
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
علیرضا زاکانی نمایه

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه گری همان اصل ۸ قانون اساسی است و برای مطالبه از مسؤولان باید این راه را از صحن مجلس آغاز کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی در نشست استانی مطالبه گران مردمی که در ظهر امروز در مجتمع ۳۱۳ مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: گفتمان انقلاب اسلامی نیازمند نیروهای انقلابی است و برای انقلابی بودن باید اندیشه ورزی را هدف قرار دهیم و فهم و مختصات خود را به صورت شایسته در راستای تحقق اهداف انقلاب ترسیم کنیم.

بیشتر بخوانید:

کنایه زاکانی به کمیسیون تحقیق و تاجگردون

بررسی اعتبارنامه منتخبان حق قانونی نمایندگان است

وی افزود: برای مطالبه گری باید اقدامات مناسب و شایسته ای انجام شود تا بتوانیم در این راستا به اهداف انقلاب دست پیدا کنیم.

زاکانی ادامه داد: زمانی که امام خمینی (ره) فرمودند که ما مامور به تکلیف هستیم اما در فرمایشات ایشان به درستی دقت نکردیم که چگونه مامور به تکلیف شدیم و نتیجه را به فرع گرفتیم اما برای تحقق فرمایشات بنیانگذار انقلاب و رسیدن به نتیجه برداشتن گام هایی لازم است که همه آنها از تکالیف است.

وی افزود: اصل ۸ قانون اساسی به امر به معروف  و نهی از منکر اختصاص دارد که خود این اصل احیاگر مطالبات است که مهمترین اصل آن مطالبه مردم از مسئولین است که باید انجام شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر کسی علم کافی به این گام ها نداشته باشد مطالبه گری نمی تواند بصورت شایسته و کامل انجام شود.

وی با اینکه مواجهه با خاطی یکی از راه های مطالبه گری است، عنوان کرد: مطالبه از مسوولان، مشاوره با نخبگان و در نهایت روشن کردن افکار عمومی از دیگر راه های مطالبه گری است و اگر فرایند گام ها درست پیش نرود با مشکل مواجه می شویم.

زاکانی با بیان اینکه اگر شبکه درست می کنیم و از مسئولین درخواست می کنیم گفتمان را جاری و ساری کنیم باید ببینیم آنچه که پیگیری می شود تا چه اندازه منفعت نظام را به دنبال دارد، گفت: باید خط قرمزها را رعایت کرد به گونه ای که در مرحله نخست این انگیزه الهی باشد و به مردم آسیب وارد نکند و پس از آن مشکلی برای نظام ایجاد نکند.

وی با تاکید براینکه امروز حال عمومی مردم جامعه خوب نیست و ما شرمنده مردم هستیم، گفت: ناخوش بودن حال عمومی مردم هیچ ارتباطی به انقلاب ندارد و این مسئله مربوط به دستگاه های اجرایی و قضایی و تامینی می شود که باید اصلاحات انجام شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه اصلاحات باید از بدنه مجلس آغاز شود، گفت: اگر حال مردم و جریان انقلاب خوب نیست باید تحول را در ابتدا از مجلس شروع کنیم تا بتواند مطالبه تغییر را در کشور ایجاد کند.

وی افزود: در مجلس چند مسئله باید شفاف باشد که این شفاف سازی شامل رای کمیسیون ها، رای صحن مجلس، مکاتبات نمایندگان، اموال و دریافت و مزایا و سفرهای خارجی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    بابا به پیر به پیغمبر بعضی چیزا مطالبه نمی خواد طرف با چه عملکردی با چه قراردادی با چه حرفی باید بگه من عامل دست اجنبی هستم و برای اونا کار می کنم نه منافع ملی.ریشه ی این که مثلا یک وزیر مسکن افتخار خودش و نساختن خونه بدونه کجاست؟ قرار نیست چون بعضی اول انقلاب بودن و الان هم صف اول مرگ بر آمریکا می گن اینا دیگه با ایران باشن که!! چرا پاکسازی اساسی رو شروع نمی کنین؟! تموم کنید 40 سال مدارا رو. بابا این مردم هنوز به کنسرت رای می دن. بخش زیادیشون غرب زده و سلبریتی زده هستن اگه منتظر اگاه شدن مردم بمونیم 40 سال دیگه هم همینطور کجدار ومریض باید بریم. 4 تا درشت مسئول رو بکشونین دادگاه ریشه نفوذ رو بزنین دیگه اَه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس