آیت‌الله جنتی: پایین کشیدن نمادهای آمریکایی نشانه افول آمریکا است

دبیر شورای نگهبان گفت: پایین کشیدن مجسمه‌ها و نمادهای آمریکایی، پیام روشنی برای مردم آمریکا و دنیا دارد که دوران افول شیطان بزرگ فرا رسیده و مردم جهان به حقیقت چهره بزک شده آمریکا پی برده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، جلسه امروز (چهارشنبه 4 تیرماه ۱۳۹۹) شورای نگهبان با حضور فقها و حقوقدانان و به ریاست آیت الله احمد جنتی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه آیت الله جنتی با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی(ره) و تبریک هفته قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه ملجاء و پناهگاه مردم در تحقق عدالت است و اگر بتواند در مبارزه با فساد، احیای حقوق عامه و نظارت بر اجرای صحیح قوانین، گام اساسی بردارد، تحول قضایی صورت گرفته و شاهد رضایت بیشتر مردم و رهبری خواهیم بود.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: کارنامه دولت‌های مختلف آمریکا مملو از جنایت علیه بشریت است که نژاد، دین و ملیت نمی‌شناسد و نمونه‌های بارز آن در ویتنام، هیروشیما، فلسطین، یمن، عراق، افغانستان، سوریه و ... عیان است.

بیشتر بخوانید

بررسی اعتبارنامه منتخبان حق قانونی نمایندگان است/ شورای نگهبان نفیاً یا اثباتاً نظری ندارد

آیت الله جنتی، دشمنی آمریکا با ملت ایران را تاریخچه‌ای 70 ساله عنوان کرد و افزود: از کودتای 1332 تا ترور سردار سلیمانی شاهد موارد متعددی از دشمنی و نقض عهد دولت‌های آمریکایی بودیم که هدف آن فشار به ملت و تسلیم مردم ایران بوده است که به لطف خدا و هدایت رهبری و مقاومت ملت، در این هدف شکست خورده‌اند.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به اعتراضات گسترده ضد نژادپرستی در آمریکا و دیگر نقاط جهان گفت: سیاه پوستان در آمریکا همیشه تحت فشار و ظلم بوده‌اند و این تبعیض و نژادپرستی اخیراً شدت بیشتری پیدا کرده به گونه‌ای که دیگر توسط مردم آمریکا و سراسر جهان غیرقابل تحمل شده و راهپیمایی‌های ضد حقوق بشر آمریکایی را به راه انداخته است.

آیت الله جنتی افزود: قتل بی رحمانه سیاه پوست آمریکایی نشانه دیگری از حقوق بشر آمریکایی است و پایین کشیدن مجسمه‌ها و نمادهای آمریکایی، پیام روشنی برای مردم آمریکا و دنیا دارد که دوران افول شیطان بزرگ فرارسیده و مردم جهان به حقیقت چهره بزک شده آمریکا پی برده‌اند.

وی با تأکید بر روحیه ضد آمریکایی ملت ایران در طول سال‌های پیش و پس از انقلاب اسلامی خاطرنشان ساخت: شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران که از ابتدای انقلاب تا کنون همواره استمرار داشته، مایه افتخار مردم و نشانه استقلال و عزت ملت است و باید زنده نگه داشته شود و امیدواریم که هرچه سریعتر از شر جنایات آمریکا در این منطقه و سراسر جهان خلاص شویم و با ظهور حضرت ولیعصر(عج) شاهد برچیده شدن بساط ظلم و جنایت در همه عالم باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    232 7
    راست می گه هرچه آمریکا روبه افوله برعکسش ریال ما در برابرش دلارش روبه صعوده. خخخخخ
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      4 2
      می گن پنج تا نفتکش رفته بیخ گوش آمریکا راسته؟!! خخخخ ششمی هم دیروز راه افتاده..
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    106 4
    بله درست میگی. کسی نگفته بشینی ببینی که به افوله یا به صعوده. هر کسی نسبت به زحمتش موفقیت به دست میاره. مسلمان به همین دلیل عقب مونده و بجای کار و تلاش و زحمت مضاعف و کسب موفقیت نشسته ببینه کی اوفول میشه تا این صعودی شه. این یک اشتباه فقط گفتاری نیست یک اشتباه راهبردی است.
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      2 77
      # عین الاسد _ رائفی پور ــ امید دانا :)))))))
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      135 4
      (۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴) متاسفم از کسی که از امید نادان طرفداری میکنه .. کسی که تو کشورهایه غربی هر غلطی میکنه و به اسلام فحش میده
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      1 1
      من دین و ایمان خودم رو به خاطر یک شخص قبول نکردم که به خاطر یک شخص از دستش بدم. همونجوری که ایشون در مورد تفکر اسلامی فکر می کنن من هم در مورد تفکر ایشون فکر می کنم. برای من این قسمتش مهمه که دنیای دروغین غرب رو اونجوری که هست نشون داد و شجاعت این رو داشت که حقیقت رو در برابر کارهایی که نظام انجام داده و می ده قبول کنه و براش هزینه های کوچکی هم پرداخت کنه.
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 143
    توروخدا احمدی نژاد رو تأیید نکن
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    7 2
    عجب .
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    16 9
    اگه‌ رو به افول نبود که دلارش هر روز گرون تر نمیشد
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      0 7
      سواد شو نداری زر نزن
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    9 0
    یعنی واقعا نمی دونن یا خودشون رو به ندونستن زدن
  • عبا دالله IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    1 88
    حضرت اقای یکه تاز ملت عزیز ایران گفته امام عزیزشان را فراموش نمی کنن مرگ بر امریکا هست اما ای اقا این رفتار جناح بازی شماست که این شعار را کم رنگ می کند از خدا بترس قیامتی هست همه را دزد معرفی می کنید بدون محاکمه اگر دزدند چرا به دست قانون نمی سپارید اگر نیستند چرا تهمت مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    5 2
    تو رو خدا ول کنید دیگه . انگار فقط ما نایسیم.
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    5 1
    دلار شد بیست هزارتومان الله اکبر، الله اکبر ، الله اکبر مرگ بر آمریکا مرگ بر .... مرگ بر.... مرگ بر.... ...
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    3 41
    لااله الله اله.
  • رحیم IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 2
    دوره ای که مسلمانان در جهان پیش تاز بودن و درعرصه علم و حتی فناوری . رقیبی نداشتند نباید الان به این روز باشن. و فقط حرص و طمع دنیوی مسلمانان را عقب نگه داشته. این توهین نیست یک بیدار باشه
  • امیر LU ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    15 0
    دلار بیست تومن - سکه هشت و نیم میلیون . پراید صد میلیون . وضعیت کار . وضعیت مسکن. نتیجه گیری با خودتون افول یا صعود برای کیه
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      0 0
      خب برای چی نیاز دارید توی زندگی معمولی که نیازی به جمع کردنه سکه وطلا نیست کسی حرص اینارو می خوره که می خواهد زیاد از حد نیازش داشته باشه. شمازندکیتون روبکنید لازمم نیست که سکه وطلاودلار بخرید و احتکار کنید!
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    3 0
    در آمریکا همه اتفاقات و اعتراضات نشانه افول آمریکاست ....اما در ایران همه معترین مزدور دشمن و تمام اتفاقات دسیسه دشمن است...>؟ یعنی چه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس