کد خبر 1087098
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰

دیگر نیازی نیست که به مرکز خرید یک کالا مراجعه کنید و از چند فروشنده قیمت بگیرید تا قیمت بازار دست شما بیاد و با قیمت مناسب خرید کنید. همانطور که فرهنگ گرفتن تاکسی اینترنتی و سفارش غذا آنلاین کم کم جا می‌افتد، به تدریج از مراجعه به بازار و خرید حضوری بی‌نیاز خواهید شد. چگونه؟

نوسان قیمت ها در دو سال اخیر به طور طبیعی به علت نوسان قیمت ارز در ایران، موجب اختلاف قیمت‌های قابل توجه بین فروشندگان و سردرگمی برای خریداران شده است. خریدران برای خرید هر کالایی لازم هست که از چندین فروشنده قیمت بگیرند و قیمت منصفانه بازار را پیدا کنند.

با رشد حیرت‌آور قیمت و هزینه اجاره مغازه در سال اخیر نیز، فروش آنلاین جذابیت بی‌سابقه‌ای برای فروشندگان پیدا کرده است. به طوری که درصد بالایی از فروشندگان اینترنتی، مغازه ندارند یا مغازه خود را تحویل داده‌اند و به فروش آنلاین روی آورده‌اند . این وسئله باعث کاهش هزینه فروشنده‌ها می‌شود و قیمت‌گذاری رقابتی برای آن‌ها در مقایسه با مغازه‌های سطح شهر امکان پذیر باشد.

یکی از ابزارهای محبوب در سال‌های اخیر، ترب هست. ترب مثل گوگل یک موتور جست‌وجو هست با این تفاوت که ترب فقط قیمت کالا در بین فروشگاه‌های اینترتی را جست‌وجو می‌کند. در ترب قیمت بیش از 5 میلیون محصول از قیمت گوشی گرفته تا لوازم سوپر مارکت و نایاب در بازار را می‌توانید پیدا کنید.

همین موضوع باعث شده است که سرج آنلاین قیمت‌ها به جزئی از عادت‌های خرید ایرانیان تبدیل شود چون که قیمت‌های فضای آنلاین به سطح رقابتی با خرید فیزیکی رسیده است و مزیت خرید آنلاین را برای خریداران دو چندان کرده است .

در حال حاضر بسیاری از افراد برای اطلاع از قیمت کالای مورد نظر خود در بازار از گوگل استفاده می‌کنند. در حالی که نتایج جست‌وجوی گوگل بسیار کلی است و زمان بسیار زیادی می‌برد تا سایت های مختلف را یکی یکی بررسی کنید و فروشنده های واقعی را پیدا کنید.

برای مثال قیمت گوشی‌های سامسونگ در انواع و بازه‌های مختلف قیمتی را در بین صدها فروشنده در موتور جست‌وجوی ترب مشاهده می‌کنید.

به دنبال افزایش گرایش مردم و فروشندگان به کسب وکارهای اینترنتی در دوران شیوع ویروس کرونا، تعداد فروشگاه های آنلاین و اینترنتی گسترش قابل توجهی پیدا کرده است و احتمال افزایش تمایل مردم به خریدهای آنلاین حتی در دوران پساکرونا هم وجود دارد.

در چنین شرایطی برخی از فروشندگان به منظور افزایش سود، قیمت محصولات خود را بالا می برند و با فروش کالا با قیمت های نامعقول در متشنج کردن بازار سهیم می شوند. از این رو، وجود ابزاری برای اطلاع از قیمت واقعی بازار و مقایسه قیمت هزاران فروشنده ضروری و لازم به نظر می رسد. سایت و اپلیکیشن ترب این امکان را برای کاربران فراهم کرده است

ترب داری ویژگی ها و قابلیت های فراوان برای سهولت در مقایسه قیمت محصولات است. یکی از این ابزارهای مفید امکان مشاهده و مقایسه قیمت کالاها در طی روزها و هفته های گذشته توسط نمودار زمانی قیمت می باشد. سایت و اپلیکیشن ترب نمودار تغییرات قیمت محصولات مختلف را در اختیار کاربران قرار می دهد. با استفاده از این نمودار می توانیم روند افزایش یا کاهش قیمت در روزهای گذشته را بررسی کنیم و این روند را با نرخ ارز و دلار در بازه های زمانی مختلف مقایسه کنیم. باتوجه به نوسان نرخ ارز در ماه های اخیر، نمودار زمانی قیمت بسیار کاربردی و مفید می باشد.

برای مثال نمودار قیمت انواع گوشی شیائومی در بازار را می‌توانید در این لینک ببینید.

همچنین می توانیم محصولات موردپسند و موردعلاقه خود را در اپلیکیشن ترب در لیست محصولات محبوب قرار دهیم تا در هنگام جستجو به راحتی به آنها دسترسی داشته باشیم و از اتلاف زمان برای جستجو جلوگیری کنیم. برای این منظور علامت مورد علاقه در کنار محصول را می زنیم تا این علامت قرمز شود و محصول انتخابی در لیست محصولات محبوب ما قرار بگیرد.

شاید سوالی که برای بسیاری از کاربران ایجاد شده باشد این باشد که آیا می توان به فروشگاه های موجود در سایت و اپلیکیشن ترب از جنبه های مختلف شامل کیفیت، نحوه ارسال و... اعتماد کرد و آیا آنها معتبر هستند؟ لازم به ذکر است که تمامی فروشگاه های حاضر در ترب دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند.

کاربران ترب می توانند بازخوردها و نظرات خود را در رابطه با فروشنده ها در اپلیکیشن وارد کنند. تیم پشتیبانی ترب به صورت مداوم به بررسی انتقادات و پیشنهادات کاربران می پردازند و در صورتی که فروشنده ای دارای بازخوردهای منفی باشد یا قوانین تجارت الکترونیک را نقض کرده باشد از لیست جستجوهای ترب حذف می شوند. پس کاربران می توانند به فروشنده های حاضر در ترب برای خرید آنلاین اعتماد کنند و بازخوردها و نظرات خود را در مورد آنها منعکس کنند تا کمکی برای خرید به سایر کاربران و خریداران باشد.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس