رییس جمهور روحانی نمایه

رئیس‌جمهور گفت: ابتدای سال ۹۲ کسی فوت می‌کرد در بیمارستان جنازه‌اش به گروگان گرفته می‌شد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه برنامه ریزی و تلاش برای تحقق شعار جهت تولید با حضور استانداران سراسر کشور گفت: امید در سایه بیان حقایق برای مردم و مواردی که خود مردم در زندگی روزمرشان برایشان ملموس است به وجود می آید.

وی ادامه داد: برخی از کارهای دولت خیلی نیاز به بیان ندارد، موضوع تحول سلامت، بیمه همگانی در کشور و اینکه مردم به راحتی دسترسی به پزشک تخت، تخت ویژه دارو و درمان دارند این را مردم خودشان حس می کنند.

بیشتر بخوانید:

روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:

شوک ایجاد شده در بازار ارز موقت و گذرا است/ پیش نویس بسته حمایتی برای تنظیم بازار اجاره بهای مسکن آماده شود

رئیس جمهور گفت: ابتدای سال ۹۲ کسی بیمارستان می رفت هم باید خودش می رفت دمپایی و ملحفه بخرد و هم اگر دارو نیاز بود باید خودش بیرون می‌رفت و تهیه می‌کرد.  تخت هم آنقدر گران بود که برای مردم امکان‌پذیر نبود و اگر کسی هم فوت می‌کرد جنازه به گروگان در بیمارستان می‌ماند امروز مردم این واقعیت را لمس می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این دولت تخت جدید و یا تخته بازسازی شده دو برابر تاریخ ایران است این شرایطی که ما در مبارزه با کرونا در برابر ملت سرافراز بودیم به خاطر این است که زیربنای درمان درست شد است.

رئیس جمهور اظهار داشت: ۸ هزار تخت آی سی مجهز در اختیار است و هزار تخت در همین سه؛ چهار ماه دوران کرونا اضافه شده است این کار بزرگ، کاری است که مردم می‌بینند و چه بگوییم چه نگوییم برای مردم ملموس است.

روحانی بیان داشت: امروز  پیشرفت قدرت ارتباطات، زیربنای ارتباطاتی، فضای مجازی و سایبری برای مردم ملموس است، هر کس یک موبایل هوشمند در اختیارش است و به راحتی می‌توانند خدمات را دریافت کنند. همین سامانه بود که در همین دوره کرونا توانستیم ۷۷ میلیون نفر را غربالگری کنیم، همین سامانه بود که باعث شد به راحتی حدود ۲۲ میلیون نفر را وام دهیم. همین سامانه است که به راحتی کمک خواهد کرد که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به عنوان وام ارزان قیمت بدهیم.

وی در مورد تببین خدمات دولت در زمینه ایجاد شرکت‌های دانش بنیان بیان داشت: آثار شرکت های دانش بنیان به تدریج برای مردم ملموس می شود بسیاری از خدمات این شرکت های دانش بنیان خدماتشان در فضای مجازی است این فضای مجازی بود که باعث شد ما در این دو و سه ماه پایان سال تحصیلی بتوانیم وقتی مدرسه را تعطیل کنیم آموزش را نگه داریم.

رئیس جمهور اظهار داشت: سال آینده طراحی ما این است که از ۱۵ شهریور می‌خواهیم مدارس و دانشگاه‌ها را فعالیتشان را آغاز کنیم. بخشی از آن حضوری و بخشی مجازی است اگر چنین فضا و زیرساختی نبود و سرعت اینترنت نبود چگونه می‌خواستیم این خدمات را بدهیم؟، این خدمات برای مردم روشن است است

استانداران باید خدمات استانی و منطقه ای دولت را برای مردم تشریح و تبیین کنند

وی خطاب به استانداران کشور گفت: باید برای مردم بیان کنید و تبیین کنید اگر سیصد هزار هکتار زمین کشاورزی را در خوزستان و ایلام تجهیز به کانال کشی و زهکشی کردیم و قیمت این زمین ها را چندین و چند برابر کردیم و محصولات را چند برابر کردیم این را باید استانداران مربوطه برای مردم توضیح دهند.

روحانی با اشاره به احیاء دریاچه ارومیه در این دولت بیان داشت: دریاچه ارومیه اگر احیا نشده بود تبریز تخلیه شده بود، کسی در تبریز سرمایه گذاری نمی‌کرد، داشتند تبریز را تخلیه می‌کردند. مشکل آب ما مشکل هزاران سال است، این چیزی است که برای مردم تبیین شود.

صادرات نفت ما دیگر متکی به تنگه هرمز نیست، با هزار کیلومتر لوله گذاری، نفت را به جاسک و دریای عمان منتقل می کنیم

رئیس قوه مجریه با تاکید بر اینکه راه آهن رشت و انزلی تا پایان سال افتتاح می‌شود، اظهار داشت:  یک کار عظیم است که یک لوله بزرگ که اقدامات آن شروع شده از گوره تا جاسک هزار کیلومتر لوله کشی می شود و دیگر صادرات نفت ما متصل به بنده ناف تنگه هرمز نیست این برای اولین بار است که در تاریخ ایران انجام می‌شود. مقام معظم رهبری یک بار که در محضرشان بودم به من گفتند استراتژیک‌ترین کار دولت این است که شما انجام می‌دهید.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از مردم ما خانه ندارند و مجبوراً به صورت مستاجری زندگی کنند، بیان داشت: مگر درآمد یک مستاجر نسبت به پارسال چقدر اضافه شده است؟ خب ما باید یک کاری کنیم. همین امروز صبح بخشی از جلسه اقتصادی ما همین موضوع بود و طرحی را آماده می‌کنیم که به ستاد کرونا می‌بریم چون نیاز به تغییر قانون دارد. کار اصلی در مسکن در اختیار گذاشتن زمین‌های دولتی برای ساخت مسکن است.

وی ضمن بیان انتقاد برخی از وی برای اینکه به وعده‌های خود عمل نکرده است گفت: من در پاسخ به این نامه‌ها کنارش می‌نویسم که قرار بود دولت آینده (یازدهم) در چه شرایطی باشد. آن شرایطی که من در سال ۹۵ نوشتم شرایطی بود که صادرات نفت ما از ۹۰۰ هزار بشکه به دو میلیون و هفتصد هزار رفت و سرمایه دارن اینجا صف کشیدند.

بعد از ۶۰ سال تراز تجاری کشور مثبت شد

روحانی افزود: یک رئیس دولت به من پیشنهاد دادگفت من ۵۰ میلیارد دلار اعتبار در اختیار شما قرار می‌دهم؛ حدود ۱۰۰ میلیارد دلار در کل به من پیشنهاد شد، دیدید چه شکوفایی ایجاد شد؛ سال ۹۵ رشد اقتصادی ما ۱۲.۵ است که در دنیا اول بودیم، تورم هم ۷ الی ۸ دئرصد و اشتغال هم بالای ۷۰۰ هزار بود، بعد از شصت سال تراز مثبت پیدا کردیم.

برای برداشتن فشارها از مردم باید همه به میدان بیایند و راه حل ها را وزرا، استانداران، کارشناسان و متخصصان بیابند

رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید به مردم بگوییم یک دشمن ظالمانه به ما فشار می‌آورد، خاطر نشان کرد: سه گروه بودند که برجام را نمی‌توانستند تحمل کنند. داشتند خفه می‌شدند و می‌مردند و دق می‌کردند. یکی تندروهای آمریکا، یکی صهیونیسم و دیگری ارتجاع منطقه‌ای بود. این سه نمی‌توانستند تحمل کنند.

روحانی گفت: یکی از رهبران کشورها به من گفتند وقتی کشورهای اروپایی صف بستند برای سرمایه گذاری این کشورهای مرتجع منطقه دق دارند می‌کنند. رفتار یک ادم کم تجربه را که رئیس جمهور آمریکا شد را دارید می‌بینید، خود مردم آمریکا می توانند قضاوت کنند. خب این‌ها توطئه کردند و این فشار عظیم را وارد کردند که ایران سه ماه دیگر تسلیم شود؛ خودش می‌آید و می‌گوید ایران پس از آن پای میز مذاکره می‌نشیند. صهیونیسم، تندروهای آمریکایی و کشورهای مرتجع منطقه فهمیدند اشتباه کرده‌اند.

وی اضافه کرد: ملت ما ایستادگی و مقابله کرد. امروز برای همه دنیا روشن است که با تحریم و فشار ما تسلیم نمی‌شویم. باید به منطق بیایند، می‌گویند حاضریم مذاکره کنیم. حرف عجیب و غریبی می‌زنند یعنی چی؟، چه کسی از میز مذاکره را شکست؟ چه کسی اتاق مذاکره را آتش زد؛ آنها بودند.

وی تاکید کرد: ما که در چارچوب منطق، اخلاق، سیاست و روابط بین‌المللی بودیم، این واقعیت را باید به مردم توضیح داد مردم کار بزرگی دارند انجام دهند و مقاومت می کنند این را باید برای مردم بیان کنیم و توضیح دهیم.

روحانی اظهار داشت: کار دیگری که همه و شما استانداران باید انجام دهید مسئله (کنترل) قیمت در برخی از کالاها از جمله لوازم خانگی و اتومبیل است. همه باید به میدان بیاییم مردم تحت فشار اقتصادی هستند. مردم مقاومت و مردانگی کردند و همه جا آمدند؛ مردم در مبارزه با کرونا، ۲۲ بهمن و تشییع شهید سلیمانی به میدان آمدند. امروز فشار بر روی مردم است. وقتی همه می‌بینند مسئولین و کارگران می‌دوند برای مردم امید ایجاد می‌شود.

 استانداران، پایان پروژه های مهم را در دستور کار قرار دهند

رئیس جمهور خطاب به استانداران سراسر کشور گفت: پروژه های مهم را به پایان برسانید. حتما پروژه های نیمه تمام را دنبال می‌کنیم.

 تقدیر از زحمات ستادهای استانی در مبارزه با کرونا

وی با اشاره به وجود ویروس کرونا در کشور خاطر نشان کرد: ستادهای استانی ما بسیار زحمت کشیدند و به خاطر اینکه مناطق قرمز مرتب تغییر می‌کند. ممکن است محدودیت‌های خاص در برخی استان‌ها باشد، تا امروز در موج اول کرونا بودیم و امیدواریم موج دوم نباشد؛ نمی‌دانیم. فعلا این موج اول برخی استان‌ها را گرفت و به پیک رسیدند. در این ایام رحلت امام مسافرت عامل اصلی نبود، زیرا مقصد و مبدا بسیاری از این مسافرت‌ها تهران و گیلان بود اما نه تهران، نه گیلان و نه مازندران تغییر نمی‌بینیم پس مسافرت می‌توان رفت به شرطی که تدابیر بهداشتی را انجام دهیم.

روحانی با اشاره به دیدار روز گذشته خود با رهبر انقلاب، خطاب به استانداران گفت: جاهایی که نیاز است تاکید بر استفاده از ماسک می‌شود، بنابراین در سلامت مردم دقت کنید. سه اصل سلامت معیشت و امنیت سه اصل ما در استان‌ها است. خداوند که توانایی «کن فیکون» دارد به مردم می‌گوید برخی کارها را انجام دهید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    37 0
    اما چیزی از بی عرضه گی و خیانت برخی ها به ایران کم نشده!
    • نیازمند اصلاحاتیم IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      5 33
      دهانت را ببند ملعون اگر این دولت نبود الان داشتی با سرباز آمریکایی بازی میکردی .
    • US ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      31 2
      الان به لطف مدیریت حسن روحانی درقضیه کرونا سردخانه های بیمارستان ها هم از جنازه پُد است و جایی برای گرو نگه داشتن جنازه نیست!!!!!!!!!!
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      25 1
      دوست نیازمند اصلاحات شمامغزت نیازمنداصلاحاته اگه سپاه نبود همین فریدون تا حالا 100 بار مملکتت روبه امریکا فروخته بود
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      9 0
      احسنت به پیام18:12.
    • سرباز رهبری IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      7 0
      درپاسخ به نیازمان اصلاحات: نترس بنده خدا، ازسرباز آمریکایی می ترسی. زانوزدنشان را پیش فرزندان سپاهی ندیدی. اون ها اگر جرات داشتند صد با به ایران حمله می کردند. اقتدار نظامی نگذاشت. اگه دست امثال تو ودولت مردان فعلی باشد پیش سربازان آمریکایی سجده هم می کنید. مثل کرم در تپه پشکل زندگی نکن که دلخوش باشی. عقاب باش، کم زندگی کن اما در اوج عزت وسربلندی
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      29 1
      نوشتی نیازمند اصلاحاتیم ، نیازمند اصلاحات کجاتی ؟ کمرت که مدام در حال قر و رقصه ؟ یا جای دیگت که میسوزه و چارش آفتابه آب یخه ؟ کدومش
    • IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      1 0
      اصلاحاتی متوهم بیچاره ! دستاورد سپاه رو هم بنام خودش میزنه ! ره آورد شما برای کشور دو چیزه ، فقر و نا امیدی . اینم خصیصه یه موجودیه که اسمش توی قرآن هست ملعون بدبخت
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    39 1
    دروغ و وقاحت و حيله گري روش و سبك دولت روحاني است
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    16 0
    کشور ما و ما و اقتصاد ما الآن گروگان برجام است ظاهرا در کره ای دیگری زندگی می کند
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    5 7
    قالیباف اگر خالیباف نیست چرا طرح عدم کفایت روحانی را نمی دهد؟
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      5 3
      درست حرف بزن. دکتر قالیباف به وظایف قانونی خود عمل می‌کنند. مجلس شورای اسلامی کار گروهی نه فردی.!!!
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      10 6
      درود بر دکتر مقتدر وبابصیرت حاج آقا قالیباف.
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    22 0
    اگر اینطور بوده، دولت حسن زندگی مردم رو الان به گروگان گرفته نه جسدشون رو. مالیات افزوده که در واقع تا ۴۰٪ و بیشتر است. و آب شدن ارزش پول اونها به میزان روزانه ۱.۸٪
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    18 0
    توجان ملت را با مدیریت غلط گروگان گرفتی.!!! خداروشکر آقا را داریم.
  • چوپان راستگو IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    12 0
    آره بابا...!!!! اصلا تاریخ ایران روبایدبه قبل از۹۲وبعداز۹۲ تقسیم کرد...!!!!!!! مسکن سال ۹۲ خودروسال۹۲ ارزسال۹۲ طلاسال ........۹۲
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    18 0
    چقدر درغگویی جناب رییس جمهور. خجالت نمی کشی . خوشبختانه خسرت دنیا و آخره شدی.
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    12 0
    آب که سربالا بره قورباغه ابوعطا میخونه !!! باز دلار رو گرون کردند زدند کانال دو !!! آقای روحانی ییییییییییی ! بس کن
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    11 0
    خدایا هرکس عمر وقت... ملت را گروگان گرفته گروگان بگیرش.!!!
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    10 0
    ما همه ی داروها را آزاد می خریم ، خدا ازتون نگذره .
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    16 0
    چقدر عامیانه و بیسواد و خاله زنکی حرف میزنه روحانی. اه.
  • علی IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    14 0
    رساندن حق به حق داروظیفه کوچک حاکمیت است وجای هیچ منتی نیست. اینکه دیگران آن زمان کوتاهی کردند جای پیگرد دارد حسن خان. درعوض فراموش نکنید که پدر مردم را درآوردی با این ریاست جمهوری که کردی. اقتصاد رابه نابودی کشیدی ومارا به فلاکت انداختی. اسمع، افهم یا حسن فریدون. واذا اتاک الملکان المقربان...... بترس حسن، ازخدا وآه مردم بترس
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    16 0
    روحانی راست میگه الان اگه پول بیمارستان نداشته باشی اصلا تو بیمارستان راهت نمیدن میزارن بری بمیری واسه خودت اینجوری خیلی بهتره.
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    13 0
    اتفاقا سال 93 از اقوام ما فوت شدند اصلا بحث گروگانگیری نبود. بفضل الهی. مگر بیمارستان لانه جاسوسی آمریکا بود در سال 92؟؟؟!!!
  • حامد IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    15 0
    دولت شما که خودش جنازست
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    14 0
    عجب رویی داره این بشر، دیگه سنگ پای قزوینم از خجالت ذوب شد.
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    6 0
    خدایا توبه
  • TR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    20 0
    به برکت وزبر تو آذری جهرمی الان در اینستاگرام دارند نوزادان و کودکان معصوم را مثل برده داری می فروشند. همه شما با قاتلان حضرت زهرا سلام الله علیها محشور شوید.
  • FR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    9 0
    این دولت مجموعه ای از پیرمردهای ناکارامد پر‌مدعاست
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    3 0
    اگر آمریکا مکانیزم ماشه رو فعال کنه برجام از بین میره همه بدبخت می شیم و این همه گشایش هر روزه از بین میره
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    8 0
    اشتباه دولت اعتماد و مذاکره با خیانتکارها و عهدشکنان غربی بود
  • بدون نام US ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    3 0
    حتما بیمارستان مال اصلاح طلباست
  • یحیا IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    9 0
    اين هم از اون نظرسنجي هاي تخم چشمي است!!!!!!
  • مهیار IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    5 0
    من اگر جای روحانی بودم سریعا استعفا میدادم و این مقدار آبرو رو حفظ می کردم فکر نمی کنم حل معضلات بوجود آمده کار تیم پیرمردهای فعلی باشه . استعفا
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    9 0
    خدا رو شکر برای مردگان برنامه دارید
  • بدون نام US ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    8 0
    امیدوارم که در دو دنیا تو تمام قوم اصلاح طلب روسیاه باشین
  • علیپور IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    6 0
    من نمیدانم شماها از درغگویی خوشتان میاید یا می خواهید بیشتر بشناسانید این آقا که از موفقیت خودش صحبت میکند میداند که عامل فوتی های کرونا از فروردین به عهده وی میباشد به خاطر اینکه به متضررین پول ندهد که نمیدهد و به خاطر اینکه به جامعه جهانی التماس کند که از امریکا بخواهید تخریم هارا بشکند دستور لغو بیشتر قرنطینه ها و آزادی رفت و آمد هارا داد وباعث کشته شدن مردم شده و زحمات پزشکان محترم و پرستاران سرافراز را به هدر داد وووووو
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    6 0
    اقای رئیس جمهور کجا زندگی می کنید. تشریف ببرید بیمارستان ها همان لحطه برای بستری یک کیف بهداشتی بهت می دهند، با قیمت آنچنانی که دمپایی و مسواک، و..... بیماری تو فراموش می کنی!!!!!
  • DE ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    9 0
    ابتدای سال ۹۲ کسی فوت می‌کرد در بیمارستان جنازه‌اش به گروگان گرفته می‌شد. و دولت شما 7 سال است 85 میلیون نفر آدم زنده را درمقابل جنازه برجام گروگان گرفته است داداچ
  • CH ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    10 0
    سال 92 همچین خوب نبود ولی از الان خیلی بهتر بود اگه اونزمان مرده ها رو به گروگان میگرفتند دولت شما زنده ها رو تو خونه ها گروگان گرفتند
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    5 0
    روحانی خجالت بکش.هرچی مردم آبرو داری میکنن تو از رو نمیری.
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 0
    بله شوما در مقابل کرونا خوب عمل کردی البته با بیرون کشیدن پولهای ذخیره شده توسط احمدی نژاد در صندوق توسعه ملی. والا توی بی عرضه غیر از برجام برجان و وطن فروشی کار دیگه ای از دستت برنمی یاد
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    1 0
    تمام مسوولین و سیاسیون ما همینجوری هستن و امید بستن به آنها سراب است.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 0
    الهی عظم البلا و ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس