کد خبر 1087280
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
جدیدترین آمارهای کرونا در جهان/ بیش از ۴۷۹ هزار نفر قربانی کووید-۱۹

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

به گزارش مشرق، تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید به ۴۷۹ هزار و ۸۱۶ نفر رسیده و تاکنون ابتلای ۹ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۸۶۱ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.

هم‌چنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون پنج میلیون و ۴۱ هزار و ۸۲۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

از میان سه میلیون و ۸۳۳ هزار و ۲۲۰ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان سه میلیون و ۷۷۵ هزار و ۳۱۱ مورد معادل ۹۸ درصد از کل موارد وضعیت خفیف داشته و تنها ۵۷ هزار و ۹۰۹ مورد معادل دو درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از پنج میلیون و ۵۲۱ هزار و ۶۴۱ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، پنج میلیون و ۴۱ هزار و ۸۲۵ نفر معادل ۹۱ درصد از موارد بهبود یافته و ۴۷۹ هزار و ۸۱۶ نفر معادل ۹ درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید

آخرین آمار فوتی‌های کرونا در آمریکا

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده دو میلیون و ۴۲۴ هزار و ۱۶۸ مبتلا، ۱۲۳ هزار و ۴۷۳ قربانی

۲.  برزیل یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۴۷۹ مبتلا، ۵۲ هزار و ۷۷۱ قربانی

۳.  روسیه ۵۹۹ هزار و ۷۰۵ مبتلا، ۸۳۵۹ قربانی

۴. هند ۴۵۶ هزار و۱۱۵ مبتلا، ۱۴ هزار و ۴۸۳ قربانی

۵. انگلیس ۳۰۶ هزار و ۲۱۰ مبتلا، ۴۲ هزار و ۹۲۷ قربانی

۶. اسپانیا ۲۹۳ هزار و ۸۳۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۳۲۵ قربانی

۷. پرو ۲۶۰ هزار و ۸۱۰ مبتلا، ۸۴۰۴ قربانی

۸. شیلی ۲۵۰ هزار و ۷۶۷ مبتلا، ۴۵۰۵ قربانی

۹. ایتالیا ۲۳۸ هزار و ۸۳۳ مبتلا، ۳۴ هزار و ۶۷۵ قربانی

۱۰. ایران ۲۰۹ هزار و ۹۷۰ مبتلا، ۹۸۶۳ قربانی

پس از آن کشورهای آلمان با ۱۹۲ هزار و ۷۷۸ مبتلا، مکزیک با ۱۹۱ هزار و ۴۱۰ مبتلا، ترکیه با ۱۹۰ هزار و ۱۶۵ مبتلا، پاکستان با ۱۸۵ هزار و ۳۴ مبتلا، عربستان سعودی با ۱۶۴ هزار و ۱۴۴ مبتلا، فرانسه با ۱۶۱ هزار و ۲۶۷ مبتلا، بنگلادش با ۱۱۹ هزار و ۱۹۸ هزار مبتلا، آفریقای جنوبی با ۱۰۶ هزار و ۱۰۸ مبتلا و کانادا با ۱۰۱ هزار و ۹۶۳ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

سپس قطر با ۸۹ هزار و ۵۷۹ مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۴۳۰ مبتلا، کلمبیا با ۷۳ هزار و ۵۷۲ مبتلا،  سوئد با ۶۰ هزار و ۸۳۷ مبتلا، بلژیک با ۶۰ هزار و ۸۱۰ مبتلا، بلاروس با ۵۹ هزار و ۴۸۷ مبتلا، مصر با ۵۸ هزار و ۱۴۱ مبتلا، اکوادور با ۵۱ هزار و ۶۴۳ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین کشورهای هلند، اندونزی، آرژانتین، امارات متحده عربی، ، سنگاپور، کویت، پرتغال، اوکراین، عراق، لهستان، عمان، فیلیپین، سوئیس، افغانستان، جمهوری دومینیکن، پاناما، بولیوی، ایرلند، رومانی، بحرین، سرزمین‌های اشغالی، نیجریه و ارمنستان بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس