میلگرد یکی از پرمصرف‌ترین مواد اولیه ساختمانی و البته یکی از پرهزینه‌ترین‌ آنهاست. متاسفانه خیلی از پیمانکاران یا افراد عادی که قصد ساختمان‌سازی دارند، قبل از خرید میلگرد اطلاعات کافی در مورد این محصول کسب نمی‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود گاها دچار ضرر مالی شوند.

در این مقاله می‌خواهم یک سری نکات مهم خرید میلگرد به شما آموزش بدهم. علاوه بر این، در همین مطلب یک سایت بزرگ و معتبر برای بررسی قیمت لحظه ای میلگرد را هم به شما معرفی می‌کنم. با من همراه باشید:

راهنمای خرید میلگرد

قبل از اینکه سراغ نکات اصلی خرید میلگرد برویم، بهتر است این موضوع را به شما یادآوری کنم که همیشه خرید از بهترین تولیدکنندگان، کمترین ریسک را دارد. اگر بتوانید در هنگام خرید به جای واسطه‌های چندم، سراغ مجموعه‌هایی بروید که میلگرد را به صورت مستقیم از کارخانه خریداری کرده و به شما عرضه می‌کنند، مطمئنا یک خرید امن را تجربه می‌کنید. در حال حاضر، بزرگ ترین تولیدکنندگان میلگرد در ایران، کارخانه ذوب آهن اصفهان، شرکت فولاد صنعتی، فولاد آذربایجان، فولاد پارس و... هستند. یکی از معتبرترین شرکت‌های فروشنده میلگرد فعال هم مجموعه آهن ملل است. این مجموعه می‌تواند محصولات را با قیمت اصلی و البته کیفیت مناسب به شما عرضه کند.

1_ مراقب استانداردهای میلگرد باشید

در هنگام خرید میلگرد، اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، استانداردهای این محصول است. در حال حاضر رایج‌ترین استانداردها، A2 و A3 هستند. اینکه کدام استاندارد بهتر به کار شما می‌آید را اصولا باید مهندسان به شما بگویند. اما در هنگام خرید یادتان باشد که تفاوت این دو استاندارد در مقاومت بسیار زیاد است. بنابراین صرفا به دلیل قیمت پایین‌تر و بدون دانش کافی، سراغ آنها نروید. در حال حاضر با توجه به اینکه میلگردهای استاندارد A2 تنوع بالاتری دارند، بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از این نوع محصول استفاده کنند.

2_ توجه به نمره و وزن میلگرد

موضوع بعدی که احتمالا از چشم بسیاری از خریداران میلگرد در زمان خرید این محصول دور می‌ماند و تاثیر زیادی روی قیمت میلگرد دارد، بحث وزن و نمره آن است. هر میلگرد با توجه به استانداردهای تعیین شده کارخانه سازنده آن، یک سری استاندارد وزنی و نمره دارد. در جدول پایین می‌توانید نمره انواع میلگرد و وزن آن را مشاهده کنید:

 

3_ در مورد قیمت میلگرد مشکوک باشید!

تا اینجا با دو نکته مهم در خرید میلگرد آشنا شدید که تاثیر زیادی روی کیفیت محصول مورد نظر شما دارد. حالا با توجه به همین نکات، می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد قیمت میلگرد به دست بیاورید. اگر فروشنده‌ای به شما پیشنهاد میلگرد با قیمت پایین داد، شما باید سریعا به سراغ بررسی استاندارد میلگرد مورد نظر رفته و همینطور نمره و وزنش را بررسی کنید. متاسفانه بعضی از فروشندگان از نبود دانش تخصصی در مورد این محصول سوء استفاده کرده و اقدام به فروش میلگرد کم‌کیفیت یا سبک با قیمت‌های نامناسب می‌کنند. بنابراین اگر فردی قیمت پایینی بابت خرید میلگرد به شما پیشنهاد کرد، مراقب باشید.

نکته: اگر نیازمند یک مرجع معتبر برای ارائه قیمت انواع محصولات فلزی از جمله: قیمت آهن، قیمت میلگرد، قیمت تیرآهن، قیمت ورق و... هستید، پیشنهاد میکنم به وب سایت آهن ملل سری بزنید. این سایت یکی از معتبرترین مرجع‌ها در زمینه فروش محصولات فلزی و همینطور ارائه قیمت روز به شکل آنلاین است که در این زمینه می‌تواند کمک زیادی به شما کند. در صفحه اول وب سایت آهن ملل، می‌توانید قیمت آنلاین تمامی محصولات فلزی را مشاهده کنید.

4_ برای بررسی وزن و طول میلگرد خودتان دست به کار شوید

اگر قرار است از یک فروشنده میلگرد نه چندان معتبر محصولات خودتان را خریداری کنید، برای بررسی وزن و طول میلگرد، خودتان دست به کار شوید و صرفا به گفته‌های فروشنده اعتماد نکنید. برای این کار باید در مرحله اول طول کل یک میلگرد کوچک از بار را به کمک متر اندازه بگیرید. سپس باید وزن همان میلگرد را به کمک یک ترازوی دقیق اندازی‌گیری کنید. ترجیحا بهتر است وزنش را با یک ترازوی دیجیتال که دقت بالاتری دارد بررسی کنید.

بعد از انجام این مورد، با توجه به رابطه‌ای که در پایین ذکر شده، باید وزن میلگرد به ازای یک متر طول را بررسی کنید:

 

همانطور که مشخص است، برای به دست آوردن این رابطه باید وزن میلگرد را بر حسب گرم، بر طول میلگرد بر حسب میلیمتر تقسیم کنید تا به جواب نهایی برسید.

5_ پیش فاکتور را فراموش نکنید

نکته مهم دیگری که باید در مورد خرید میلگرد به آن توجه کنید، دریافت پیش فاکتور است. مخصوصا اگر قصد خرید میلگرد از شهری را دارید که با شما فاصله زیادی دارد، حتما از فروشنده درخواست پیش فاکتور کنید. در پیش فاکتور تمامی توافقات شما که شامل نوع میلگرد، قیمت آن و... است ذکر شده و به این صورت نه خریدار و نه فروشنده نمی‌توانند بعد از انجام معامله بدقولی کنند.

همینطور بعد از اینکه بار میلگرد به محل شما رسید، حتما بار دیگر میلگرد خریداری شده را بررسی کرده و مطمئن شوید که همه چیز طبق توافقات شما قبل از خرید انجام شده. پیشنهاد اکید می‌کنم از بررسی بار بعد از خرید غافل نشوید.

6_ در صورت نیاز مشاوره رایگان بگیرید!

مطمئنا نه شما قرار است با خواندن یک مقاله تبدیل به کارشناس خرید میلگرد شوید و نه اصلا ما توانایی توضیح همه نکات در مورد خرید این محصول در یک مقاله را داریم. بنابراین پیشنهاد می‌کنم قبل از خرید، یک جلسه تلفنی مشاوره رایگان با کارشناسان این صنعت داشته باشید. اما چطور؟ از کجا مشاوره رایگان پیدا کنیم؟

خب اگر طرف مقابل شما یا همان فروشنده میلگرد، یک شرکت معتبر باشد احتمالا خدمات مشاوره رایگان را در اختیارتان قرار می‌دهد. به عنوان مثال اگر قصد خرید میلگرد از آهن ملل را دارید، می‌توانید به راحتی با شماره‌های تماس این مجموعه ارتباط گرفته با کارشناسان و متخصصان آنها به صورت رایگان در مورد نیاز و...تان صحبت کنید. علاوه بر این، اگر علاقه به خواندن مطالب بیشتر در مورد میلگرد دارید، می‌توانید وارد دانشنامه وب سایت آهن ملل شده و اطلاعات زیادی در مورد محصولات آهنی کسب کنید.

امیدوارم از مطالعه مقاله "راهنمای خرید میلگرد" لذت برده باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 0
    خرید از آهن ملل اصلا ارزش نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس