کد خبر 1085690
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
آنچلوتی: پلیس آمریکا مشکل را بزرگتر کرد/ دوست داشتم با مسی و توتی کار می‌کردم

سرمربی تیم فوتبال اورتون می‌گوید که مشکلات در آمریکا در زمینه نژادپرستی بسیار جدی و سیستماتیک است.

به گزارش مشرق، کارلو آنچلوتی در گفت‌وگویی مفصل با نشریه انگلیسی «گاردین» گفت: من مستندهای زیادی نگاه کرده‌ام. عاشق تاریخ هستم و مستندهای زیادی درباره جنگ‌های داخلی اسپانیا، کوبا، انقلاب روسیه و فاشیسم در ایتالیا دیده‌ام. سعی کرده‌ام اتفاقاتی که در قرن گذشته رخ داده را درک کنم. چیزی که ما امروز هستیم، نتیجه اتفاقاتی است که در گذشته رخ داده است. ما خوش‌شانس هستیم که در این دوره زندگی می‌کنیم. ما حالا آزادی داریم اما زندگی را برای خودمان سخت‌تر کرده‌ایم و به اطرفیان‌مان توجه چندانی نمی‌کنیم. من کاتولیک هستم و یکی از آموزه‌های اصلی دین ما این است که "با دیگران آنطور رفتار کن که با خودت رفتار می‌کنی"، اما ما فقط به خودمان فکر می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

اقدام نمادین بازیکنان لیگ برتر علیه نژاد پرستی +عکس

سرمربی ایتالیایی اورتون با اشاره به اینکه یکی از مستندهایی که دیده مستند «من کاکاسیای تو نیستم» ساخته جیمز بالدوین بوده، درباره اتفاقات اخیر آمریکا در پی کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس این کشور، اظهار داشت: در حال حاضر مشکلی خیلی بزرگ و خیلی جدی در آمریکا وجود دارد و پلیس بخشی از این مشکل است. اگر من مشکلی داشته باشم، اولین کاری که می‌کنم این است که به پلیس مراجعه می‌کنم. پلیس باید محافظ و حامی باشد اما در آمریکا اینطور نبوده است. پلیس آمریکا مشکل را حتی بزرگتر کرد. این مشکل تنها وقتی حل می‌شود که ما جدیت این موضوع را درک کنیم.

وی تصریح کرد: موضوع تنها این نیست که یک افسر پلیس از کوره در رفته است، موضوع خیلی بزرگتر از این چیزهاست. این مشکلی سیستماتیک در آمریکاست. این اولین بار نیست که چنین اتفاقی (نژادپرستی) می‌افتد و باید پایان یابد. در سال 1862 میلادی، آبراهام لینکلن تأکید کرد که همه، چه سیاهپوست و چه سفیدپوست برابر هستند و دیگر چیزی به اسم برده‌داری وجود ندارد. در 150 سال گذشته ما در این وضعیت بوده‌ایم و نباید چنین چیزی اتفاق بیفتد. چاپ شعار«جان سیاهپوستان اهمیت دارد» پشت پیراهن تیم‌های لیگ برتری؟ فوتبال می‌تواند نقش مهمی در آموزش مردم داشته باشد. میلیون‌ها نفر که بازی‌های فوتبال را دنبال می‌کند، کارهای بازیکنان را تماشا می‌کنند و حرفی که آنها می‌زنند را می‌شنوند.

آنچلوتی همچنین با یادآوری زمانی که سرمربی ناپولی بود و هواداران اینتر به کالیدو کولیبالی، مدافع سنگالی ناپلی‌ها توهین نژادپرستی کردند، خاطرنشان کرد: همان موقع به کولیبالی گفتیم که ما کنار تو هستیم و به خاطر تو می‌جنگیم. درست نبود که آنطور با کالیدو رفتار شود و ما باید چیزهایی را تغییر می‌دادیم. کولیبالی شخصیتی قوی دارد اما در آن بازی از اتفاقات رخ داده عصبانی و ناراحت بود. این البته اتفاق تازه‌ای نبود و همین باعث شده بود تا او ناراحت‌تر شود. ما در سال 2020 هستیم و نباید چنین اتفاقاتی بیفتد. در آن دیدار سه بار از کمک‌داور خواستیم تا بازی را متوقف کنند اما آنها به حرف ما گوش ندادند. در آن زمان قوانین خیلی شفاف و حمایتی نبود اما سپس رسانه‌ها با فشاری که آوردند باعث شدند تا قوانین جدید وضع شود که در صورت بروز نژادپرستی بازی متوقف شود. پس از آن دیگر چنین اتفاقی رخ نداد و دیگر توهینی به کولیبالی نشد.

سرمربی پیشین تیم‌های یوونتوس، میلان، چلسی، پاری‌سن‌ژرمن، رئال مادرید، بایرن مونیخ و ناپولی که با بازیکنان بزرگی از جمله کریستیانو رونالدو ، گولیت، فن‌باستن، زیدان و کاسیاس  سابقه کار دارد، در پاسخ به این پرسش که «آیا بازیکنی هست که دوست داشتید با او کار می‌کرید؟»، گفت: بله، البته. لیونل مسی، تنها کسی که می‌شود با کریستیانو رونالدو مقایسه‌اش کرد. در ایتالیا هم دوست داشتم با فرانچسکو توتی کار می‌کردم. من در رم بازی می‌کردم و تأثیر زیادی روی این تیم گذاشتم، سپس توتی در این تیم تبدیل به یک الگو و یک اسطوره شد.

آنچلوتی همچنین در پاسخ به این پرسش که «دوست داشتید جای کدام شخصیت سینمایی بودید؟»، اظهار داشت: دوست داشتم رابرت دنیرو بودم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس