پسکوف

سخنگوی کرملین، با اشاره به اینکه استقرار زیرساختارهای نظامی آمریکا و ناتو در لهستان، تهدیدی برای روسیه است، سخنان "بولتون" درباره تأثیر کلام "ولادیمیر پوتین" بر همتای آمریکایی‌ خود را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیهکرملین به اظهارات "جان بولتون" مشاور سابق رئیس جمهوری ایالات متحده در مسائل امنیت ملی درباره تأثیر "ولادیمیر پوتین" بر "دونالد ترامپ" همتای آمریکایی خود واکنش نشان داده و چنین مسئله‌ای را رد کرد.

پسکوف در گفتگو با خبرنگاران در این باره گفت: «پوتین نمی تواند با ترامپ مانند یک ویولن برخورد کرده و هر طور مایل است آن را بنوازد. اعتقاد پوتین نسبت به ترامپ، همانطور است که خود بارها در مصاحبه‌های متعددی گفته است. وی اصلاً معتقد نیست که رئیس جمهوری آمریکا را می توان به راحتی هدایت کرد.»

بیشتر بخوانید:

اخیراً در مطبوعات آمریکا، بحثی درباره کتاب جان بولتون با عنوان "اتاقی که این اتفاق در آنجا افتاد: خاطرات کاخ سفید" آغاز شده است. در این کتاب وی به ویژه درباره چگونگی پذیرفتن نظریه حمله به ونزوئلا از سوی ترامپ صحبت کرد و اطلاعاتی درباره روابط رئیس جمهوری آمریکا با سران دیگر کشورها افشاء کرده است. در این کتاب همچنین از ولادیمیر پوتین هم یاد شده که به گفته بولتون، به ترامپ به عنوان یک مخالف جدی نگاه نمی‌کند و به دنبال کنترل وی به صورت خصوصی است.

سخنگوی کرملین همچنین اعلام کرد، آمادگی لهستان برای در اختیار قرار دادن خاک این کشور برای زیرساختارهای نظامی سایر کشورها و بلوک‌ها، تهدیدی برای فدراسیون روسیه است.

وی گفت: «لهستان به خودی خود نمی تواند تهدیدی برای روسیه باشد. ولی به عنوان کشوری که آماده تأمین زیرساختارهای نظامی برای کشورهای ثالث یا سازمان‌هایی مانند پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است، تهدیدی برای ما محسوب می شود.»

پسکوف یادآوری کرد که روسیه همواره از عدم تحمل و خطر "رانش مداوم" زیرساختارهای نظامی ناتو به سمت مرزهای روسیه سخن گفته و این مسئله برای مسکو ناخوشایند بوده و این کشور را مجبور می کند تا اقدامات لازم را برای تضمین امنیت خود را انجام دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس