فرمانده ناو آمریکایی

شبکه سی ان ان گزارش داد که فرمانده ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» به دلیل آنچه مدیریت ضعیف در برابر شیوع ویروس کرونا خوانده شده، مقصر شناخته شده، از پست خود اخراج و تنزل درجه نیز داده خواهد شد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا و همچنین مقامات کنگره این کشور گزارش داد که بعد از دو ماه تحقیق و بررسی نیروی دریایی ارتش آمریکا تصمیم گرفته است که فرمانده ناو هواپیمابر تئودور روزولت دیگر به پست خود باز نگردد و وی را فاقد توانایی لازم برای این پست تشخیص داده است. 

سی ان ان به نقل از این منابع افزود: تحقیقات پنتاگون درباره شیوع ویروس کرونا در این ناو نشان داده است که کاپیتان «برت کروزیر» تصمیمات بسیار ضعیفی در این زمینه اتخاذ کرده است و دیگر به هیچ عنوان به کار خود بازنخواهد نگشت و در ناوهای دیگر نیز به خدمت گرفته نخواهد شد. 

سی ان ان به نقل از این منابع اضافه کرده است که پنتاگون همچنین تصمیم گرفته است ژنرال «استوارت بیکر»فرمانده این ناو گروه تهاجمی را به خاطر تصمیمات ضعیف در برابر این بحران مقصر قلمداد کند و روند ارتقای درجه وی را نیز متوقف کند. 

«مایکل گیلدای» رئیس عملیاتهای نیروی دریایی آمریکا روز جمعه به خبرنگاران گفته، کاپیتان کروزیر که در ماه آوریل اخراج شده مقصر شناخته شده و مدیریت سوال برانگیزی در مواجه با شیوع ویروس کرونا در ناو روزولت داشته است.

وی افزود: کروزیر دیگر به عنوان فرمانده ناو تئودور روزولت و هر ناو دیگری منصوب نخواهد شد و استعفا خواهد کرد. 

شیوع ویروس کرونا در میان خدمه و نظامیان ناو هواپیما بر روزولت و ابتلای بیش از هزار نفر در این کشتی و انتشار اطلاعات مربوط به آن باعث بروز جنجالهایی در نیروی دریایی آمریکا شده بود.

برت کروزیر طی نامه‌ای به مقامات آمریکا درباره شرایط حاد شیوع ویروس کرونا در این ناو هشدار داده و از آنها خواسته بود که اقدام سریعی در این باره انجام دهند. درز این نامه به رسانه‌ها در اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) منجر به اخراج این فرمانده شد که وی نیز به ویروس کرونا مبتلا شده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس