ارتش ترکیه.jpg

گروهک‌های تروریستی که در ماه های گذشته با حمایت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها حملات را در مناطق مرزی مشترک ایران و ترکیه افزایش داده بودند با پاسخ قاطع مواجه شدند.

سرویس جهان مشرق؛ در ماه های اخیر تحرکات عناصر گروهک تروریستی «پ ک ک» در مناطق شمال و شمال شرق عراق (اقلیم کردستان) افزایش محسوس داشته است و آنان چندین عملیات را علیه نیروهای ارتش ترکیه در مناطق مرزی مشترک ترتیب دادند.

عناصر تروریستی «پ ک ک» عملیات ها را از استان های دهوک و اربیل در اقلیم کردستان عراق در مناطق مرزی مشترک با استان های جنوب شرقی ترکیه (حکاری، شیرناق) انجام دادند؛ این حملات منجر به کشته و زخمی شدن دهها تن از نیروهای ارتش ترکیه شد.

افزایش حملات تروریست ها در هفته های گذشته که منفجر کردن خط لوله گاز ایران - ترکیه نمونه مشهود آن بود باعث شد آنکارا تصمیم نهایی خود را برای آغاز عملیات گسترده و وارد کردن ضربات مهلک به «پ ک ک» نهایی کند و در این راستا رئیس سازمان اطلاعات خود را برای برای هماهنگی با دولت مرکزی عراق به بغداد فرستاد.

انفجار خط گاز ایران به ترکیه توسط گروهک های تروریستی

آنکارا مرحله نخست عملیات را علیه گروهک تروریستی «پ ک ک» در روز دوشنبه (بیست و ششم خردادماه) با نام «پنجه عقاب» آغاز کرد و جنگنده ها و پهپادهای نیروی هوایی ارتش این کشور به شدت مواضع تروریست ها را در مناطق شمالی عراق هدف قرار دادند.

جنگنده‌های F۱۶ و پهپادهای تی پی ۲ نیروی هوایی ارتش ترکیه در جریان این عملیات مواضع گروهک تروریستی «پ ک ک» را در مناطق «سنجار، حاجی عمران، مخمور»، ارتفاعات «برادوست» و کوه های «قندیل» در شمال، شمال شرق و جنوب غرب  اربیل، شمال غرب استان سلیمانیه و شمال غرب استان «نینوا» هدف گرفتند.

روز چهارشنبه (بیست و هشتم خردادماه) ارتش ترکیه گام دوم را برای انجام عملیات علیه عناصر تروریستی برداشت و همین مسئله نشان داد به طور کامل با دولت مرکزی عراق نیز هماهنگی صورت گرفته و بغداد چراغ سبز نشان داده است.

نیروهای ویژه ارتش ترکیه مرحله دوم عملیات را با عنوان جدید «پنجه ببر» شروع کردند و با پشتیبانی بالگردها و یگان توپخانه وارد منطقه «مصیف حفتانین» در شمال استان دهوک عراق شدند؛ همزمان با هلی برن نیروهای ویژه ارتش ترکیه در این منطقه، یگان توپخانه نیز به شدت روستاهای حومه و مرزی را با آتش سنگین هدف قرار داد.

برخی منابع میدانی از ادامه عملیات نیروهای ارتش ترکیه در مناطق مرزی و شمال عراق در روزهای آینده خبر داده اند و اعلام کرده اند حملات صورت گرفته موقت نیست و آنکارا دامنه این عملیات را گسترده و سنگین تر خواهد کرد تا بتواند گروهک های تروریستی را تضعیف کند.

این منابع میدانی همچنین معتقد هستند زمین گیر کردن گروهک های تروریستی فقط بخشی از این عملیات است و دولت ترکیه تلاش می کند به بهانه تامین امنیت مناطق مرزی، راه را برای نفوذ و اشغال بخش هایی استان دهوک و شمال استان اربیل و سرکوب اکراد باز کند و آنچه را که پیشتر در استان های حسکه، حلب و رقه سوریه انجام داد در مناطق شمالی عراق تکرار کند.

اگر دولت ترکیه موفق به نفوذ در مناطق شمالی عراق شود، نیم نگاهی نیز به کمک های ارسالی اقلیم کردستان و آمریکایی ها به نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه در استان های حسکه و دیرالزور سوریه خواهد داشت و تحرکات آنان را در این محورها رصد می کند.

خبرها حاکیست، اقلیم کردستان و آمریکایی ها بخشی از تجهیزات نظامی مورد نیاز نیروهای موسوم دموکراتیک سوریه را از طریق استان اربیل به استان دهوک و سپس استان حسکه سوریه انتقال می دهند؛ نیروهای دموکراتیک سوریه به صورت مستقیم تحت حمایت آمریکایی ها هستند و از آنان فرمان می گیرند.

به گزارش مشرق، همزمان با آغاز مرحله دوم عملیات نیروهای ارتش ترکیه، یگان توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز مواضع گروهک های تروریستی و مسلح ضد انقلاب فعال را در شمال شرق استان سلیمانیه عراق هدف قرار داد.

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان این حملات توپخانه ای، مواضع گروهک های تروریستی مسلح ضد انقلاب «پ ک ک و پژاک» در مناطق «دره آلانه، کیلی غزال، برده سوران» در حومه منطقه مرزی «حاج عمران» در شمال عراق هدف گرفته شد.

حملات توپخانه ای سپاه پاسداران علیه گروهک های تروریستی در اقلیم کردستان پس از رصدهای دقیق میدانی صورت گرفت و پاسخی به افزایش حملات نیروهای مسلح ضد انقلاب در ماه های گذشته بود که بدون شک با هماهنگی بغداد انجام شد و می تواند ادامه یابد.

حمله توپخانه ای سپاه پاسداران علیه مواضع عناصر مسلح ضد انقلاب در خاک عراق

گروهک های مسلح ضد انقلاب در ماه های گذشته با حمایت محور محور سعودی و صهیونیستی تحرکات خود را در مناطق مرزی مشترک با استان های آذربایجان غربی، کردستان بیشتر کرده بودند و همچنین خط  لوله گاز ایران به ترکیه را منفجر کردند.

برخی منابع میدانی و رسانه ها اعلام کرده اند حملات ایران و ترکیه به مواضع گروهک های تروریستی در شمال و شمال شرق عراق یک عملیات مشترک است و مدعی شده اند در سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ترکیه برخورد با «پ ک ک و پژاک» بررسی شده و همچنین گمانه زنی می کنند در صورت تدوام حملات، عملیات مشترک تهران و آنکارا علیه تروریست ها علنی خواهد شد.

به گزارش مشرق، در روزهای آینده آنچه که در مناطق مرزی مشترک ایران و ترکیه با اقلیم کردستان عراق می گذرد واضح تر دیده خواهد شد اما در مجموع روند تحولات میدانی نشان می دهد زمین گیر کردن گروهک های تروریستی در پناهگاه های امن آنان که به محلی برای جولان بیشتر تبدیل شده در دستور کار قرار گرفته است و ایران مانند گذشته دستی را که با حمایت آمریکایی ها، صهیونیست و سایر دشمنان برای ضربه زدن به منافع اش بلند شده را قطع می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 80
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 43
  • سید IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    درود بر سپاه پاسداران انقلاب، دوستان خبرگزاری بیشتر دقت کنن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درسته نه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران
    • IE ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      57 85
      بله، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پاسداران اسلام نه ایران
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      ایران جز جدا نشدنی از اسلام است
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      83 11
      فرقی نمیکنه دوگانگی بیخود اختراع نکن
    • US ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      24 2
      بعضیا تصور میکنند نظر ندند بقیه فکر میکنند لالند
    • سیروان مهابادی IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      38 5
      دلم خنک شد، بژی سپاه (زنده باد سپاه) ... بزنید این پدر نامعلوم های غار نشین رو بفرستید قعر جهنم بغل باباهای اسرائیلی و امریکائیشون
    • ایرانی IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      11 7
      چرا حرف بیخود میزنی ابله سپاهیا‌ از فضا نیومدن که ایرانین ، مردمان ایران نبودن الان شما به صدام و عربا باید میگفتی خان دایی
    • پایبند IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      18 3
      من پدرم و عموهام در راه وطن به شهادت رسیدن و پاسدار هم بودن لطفا دوگانگی ایجاد نکن و چرتو پرت نگو و با این حرفای تفرقه انداز باعث کدورت در مردم نشو سپاه هم عاشق وطنه و هم پاسدار اسلام .آدمای مث شما باعث میشن مردم به سپاه توهین کنن اگه سپاه نباشه کی از مرزهای کشور دفاع میکنه
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    96 18
    این درسته.انتقام خون سربازان بی گناهی که به دست این وحشی های تروریست ریخته شد ه رو میگیرم.اربیل و سلیمانیه باید با خاک یکسان شوند
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      15 61
      چرا آنکارا و استانبول با خاک یکسان نشه ؟
    • NL ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      14 14
      دیگه چرا مردم بی گناه باید به خاطر گروه های نظامی کشته بشن اخه احمق؟؟ اگه به منطق شما باشه که چون پ ک ک کرده پس هر کردی تروریسته دراینصورت باید گفت چون داعش و طالبان مسلمانه پس هر مسلمانی تروریسته و تمام شهرهای مسلمانان باید بمباران بشه! استدلالت در همین حد مسخره و سنگدلانه هست
    • بهزاد AM ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      17 2
      ابله خان آنکارا و استانبول با خاک یکسان شه یک سال نشده تهران و مشهد رو هم با خاک یکسان می کنند. آسمون به زمین بیاد بهتون اجازه تاسیس کشور جعلی گورستان رو نخواهیم داد.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    57 30
    خدایی زن و بچه را نکشید ففط آن کسانی که دشمن ما هستند بکشید
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      22 0
      نه بابا ان شاء الله دقت دارند! به امید نجات مردم منطقه از امریکا اسرائیل و اتباع ایشان
  • US ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    تروریست های پ ک ک دشمن مشترک ایران و ترکیه است باید این گروهک تروریستی یهودی عربی رو نابود کرد تو مجلس هم برخی ها از این تروریست ها حمایت می کنند آنها را باید زندانی کرد
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      24 0
      احسنت
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    18 7
    سیاست همینه. با هر لباسی که روی اون کرسی بنشینی باید به اقتضائات اون کرسی عمل کنی
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    100 9
    1 بار باید ارتش مشترک عراق ، ترکیه و ایران با حضور نیروهای کردی از ملیت هر 3 کشور وارد شمال عراق بشن و هر چی پ ک ک ، پژاک ، کومله ، دموکرات و ... حمال های اسراییل را به درک بفرستند و اصلا خودمختاری در عراق بکل لغو بشه و ارتش و پلیس ملی عراق فرودگاه ها ، مراکز سیاسی ، اقتصادی و ... را در دست بگیرند 1 بار یک اقدام جدی و کوبنده لازمه خود ملت محترم کرد عراق هم از دست این اراذل اسرائیلی ده ها ساله دارن می کشن متاسفانه تر و خشک باهم می سوزه .
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      22 3
      بعضی کارها با بمباران و از بین بردن تنها حل نمی شه بلکه باید همزمان و تا حد امکان ریشه های آن تفکر زده بشه مثل داعش که اگه تفکرش از بین نره چند روزی ضعیف میشه اما دوباره و با کمک عده ای دوباره سرش را شاید این بار از جای دیگری بلند می کنه . درست مثل خوارج که امیرالمؤمنین تا جایی که می شد می خواستند تفکر آنها را اصلاح کنند و از تعدادشان رفته رفته کم شد ولی باز هم با ایجاد یا محرک کننده اصلی آنها یعنی معاویه مبارزه می کردند معاویه امروزی از بین بره یا ضعیف بشه مقابله با این گروهک های تروریستی راحت تر می شه ان شاءالله
  • DE ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    78 5
    این تروریست های کثیف امریکایی اسرائیلی داعش مدل جدید هستند که امیدواریم هرچه زودتر نیست ونابود شوند. درود بر سپاه عزیز و دلیر. این بیشرف ها کارشون به اینجا رسیده که لوله گاز ایران رو از بین می برند. باید یکدسته موشک نوش جان کنن تا دیگه نتونن از این غلط ها بکنن.
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      36 0
      داعش جدید نیستن قدیمی تر از داعشن. این کثافتا سر میبریدن وقتی سر بریدن مد نبود. بروید خاطرات اوایل انقلاب و زمان جنگ رو مطالعه کنید.
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      1 39
      دوست عزیز پدید آورنده داعش ترکیه وآمریکا بودن، مطالعه کن
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    42 4
    ایران و ترکیه و عراق سرنوشت مشترکی دارند دست تروریستها و کلیه کسانی که با عنوانین مختلف حتی بعضا با ژست وطن پرستی خواهان اختلاف افکنی مابین این کشورها هستند باید قطع شود ، حتی فرماندهی مشترک میتواند آینده تمامیت ارضی این کشورها را در مقابل توطئه های اسرائیل تضمین کند
  • محمد IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    33 3
    با تمام وجود تشکر میکنم از تمامی مدافعان مرزی کشورع زیزم ایران ودست تکتک این نیروهای شجاع کشورم را میبوسم
  • BE ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    این چهل سال است ترکیه مدعی نابودی پ ک ک است و هر سال ناتوان تر از سال قبل. مشکل اکر با موشک و بمباران قابل حل بود سال ها پیش حل میشد. ترکیه خودش نوکر و نوچه امریکاست و از سلاح های آمریکایی استفاده میکند. شما با یک چشم غره آنکارا وارد این بازی ها نشوید. نهایتاً ترکیه آمریکا را انتخاب خواهد کرد
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      50 3
      ترکیه هر کی را میخاد انتخاب کنه،ولی این جانیهای عبری،غربی،عربی باید نابود بشن دراین یک مورد با ترکیه منافع مشترک داریم.یعنی عراق هم باید کمک کنه اینا فرقی با داعش ندارن.
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      46 3
      پژاکی فراری به آلمان
    • FR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      45 27
      خفه شو رجز نخون. عملیات ترکیه نبود همون چهارتا گلوله توپ هم جرات نداشتید پرت کنید.
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      33 6
      ما کار خودمون رو انجام‌میدیم و جز خدا از هیچ شخصی فرمان‌ نمیبریم مگر یکی دو سال پیش که باز حمله توپخانه ای انجام دادیم به گروهک پژاک و افسران اطلاعاتی سعودی هم در مکان بمباران ما حضور داشتند آنکارا حرفی زده بود؟الانم همینه این گروهک های صهیونیستی_آمریکایی_سعودی شروع به نا امنی در مرزهای ما کردند و مشت آهنین دریافت نمودند و این قضیه تا قطع دستان خبیث آنان ادامه دارد...ترکیه هم البته نیات اشغالگرانه داره اما هدف ما فقط مبارزه با تروریست هاست...
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
      19 0
      کاملا مشخصه نوچه پژاک و پ ک ک هستی
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    3 41
    ایران برای اینکه ترکیه تحریم هایش را دور بزند مجبور به این اقدام شده !
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      46 0
      مزخرف نگو. اینها در پاسخ کشتن 3 مرزبان ایرانی به دست کوموله بود. اون خبر رو تو کور بودی و نخوندی.
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    29 3
    احسنت وخداقوت .ریشه این مزدوران خودفروخته صهیونیست وامریکا رو باید ازریشه نابودکرد وبراهمیشه درسی برا دگردشمنان این سرزمین باشد.خدا حافظ دلاوران ایران زمین باشه
  • سید DE ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    38 2
    ما کاری به ترکیه نداریم ما تک تک این تروریست های بی شرف به درک واصل میکنیم هر کی ناراحته اب بریزه اونجا که میسوزه
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    11 66
    ایران نباید در هیچ عملیاتی با ترکیه شریک شود چون ترکیه رسما حامی تروریستهای النصره است با هدف اشغالگری در سوریه و رویای عثمانی گری ! تا دیروز هم حامی داعش بود که با تلاش نیروهای مقاومت با محوری ایران شکست خورد.نباید خودمان را گول بزنیم امروز آمریکا نفت چاههای سوریه را میفروشد و تا دیروز داعش با همکاری پسر اردوغان این کار را میکرد که با تلاشهای سردار شهید سرلشگر سلیمانی و آگاه سازی روسیه از این کار و در نهایت بمباران هوایی روسیه و همکاری همه جانبه ایران به غارت نفت سوریه پایان دادند.ترکیه صددرصد هم در سوریه و هم در لیبی شکست خواهد خورد و رجب خواهد ماند با افکار عمومی مردم مسلمان ترکیه.
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
      28 1
      کاملا مشخصه از عناصر پژاکی و بخیال تودت برا اختلاف افکنی تو حرکت ضد تروریستی داری روده درازی میکنی
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    11 56
    ایران نباید در چاه دادن هزینه های نژاد پرستی پانترکها و تاوان جنایات تاریخی انها علیه مردم کورد بیفتد
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      29 24
      ایران از ترکیه می ترسه .
    • IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      26 0
      خفه شو تروریست
    • IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      7 48
      خخخخخ. ایران از آمریکا که ارباب ترکیه س نمی ترسه اونوقت از ترکیه بترسه؟!! این رژیم ترکیه عثمانی و مسلمون کش هست که از ایران می ترسه پان ترک جان!
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    39 1
    چرا از واژه ضد انقلاب برای اینها استفاده میکنید ، اینها ضد ایران و ایرانی هستند بنویسید گروهک تجزیه طلب،اونوقت توی جامعه بازخورد بهتری داره
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    32 0
    سپاه پاسداران باید پرونده این گروهک کثیف را به طور کامل ببندد ان شاالله
    • ک IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      4 15
      ببین اونایی که تو بهشون می گی تروریست اون ها داعش ر نابود کردند
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    36 0
    فقط با پهپاد و توپخانه لیزری که دقت فراوانی داردو بدون درگیر کردن نیروهای زمینی باید این چند صد نفر را فرستاد جهنم
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    35 1
    این حملات باید ادامه پیدا کند تاتروریستها مزدورنتوانند خودشان را باز سازی کنند امیدوارم پهپادهای سپاه هم وارد عمل شود
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    3 51
    همه ی طرفها تاوان تخریب طبیعت را خواهید داد .
    • سیروان مهابادی IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      49 1
      از کی تا حالا جدایی طلب های صهیونیست کومله که به هیچ خدایی اعتقاد ندارن و دختر و خواهرشون رو به عقد خودشون درمیارن جزو طبیعتِ قابل احترام محسوب میشن (شما برو تحقیق کن ببینن نظر اونها در مورد ازدواج با خواهر و دختر خودشون العیاذ بالله چیه بعد بیا از اینها دفاع کن) . اینها کثیف ترین موجودات کائنات هستند، اینها خود ذات شیطان هستندف نبودی ببینی در همین مناطق مرزی کردنشین هزاران نفر از مردم بیگناه بدست همین اشرار جدایی طلب به شهادت رسیدن ... طبیعت یعنی جنگل و حیوان و خرس و پلنگ ، اینها لیاقت ندارن با عنِِ خرس و پلنگ هم مقایسه بشن!
  • علي US ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    17 74
    ترکيه کشوری است که بيشتر از هر کشوري در منطقه با اسرائيل رابطه دارد (و مسير اصلي تامين داعش والنصره بود و هست). هر گونه اقدام مشترک بايستي ضلع سومي هم مثلا کشور عراق داشته باشد.
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    19 41
    گور بابای پ ک ک و تروریست از هر منطقه و کشوری تمام حرفم همین کشوری که توان نظامی خوبی نداشته باشد هر ننه قمری به ان می تازد به بهانه های مختلف مخصوصا ترک و تاز امروز پ ک ک فردا یه بهانه دیگر و فرداهای دیگر با بهانه های دیگر کشور های عربی هستند قدرتمند و با صلابت هر کسی غیر این فکر کنه حتما دیوانه شده واقعا عجبا!!!
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    24 1
    باید پهپاد بفرستیم . دقیق و موثر بزنیم .
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    4 25
    نکنه شما با ترکیه ریختین روی هم و می خواین به بشار اسد خیانت کنید ...
    • IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      4 33
      در جلاد بودن رجب خردوغان کسی شک نداره.
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    9 53
    بشار اسد گفت که عردوغان دزد گندم و نفت و حالا دزد زمین شده ، به ترکیه اعتماد نکنید . به بشار اسد خیانت نکنید .
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    4 33
    راستی آن روحانی را که در حمله ی ترکیه شهید شد ، چه شد ؟ چرا ایران انتقام خونش را نمی کیرد ؟ از ترکیه می ترسید ؟ راست میگن سیاست پدر و مادر نداره .
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    9 55
    ترکیه طرفدار داعشه و همه جوره به گروه های تروریستی کمک کرده ، با همکاری و کمک به ترکیه دستتان را به خون شهدای مدافع حرم رنگین کرده اید . البته منافع شما مهم تر است ...
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    10 30
    ترکیه خودش طرفدار و کمک کننده به گروههای تروریستی مثل داعش و .. هستش ، حالا می خواد تروریست بکشه ؟ جالبه ...
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    6 39
    عردوغان که با داعش کمک کرده ، دوست ما نیست ... البته اگه براتون بچه های شهدای مدافع حرم مهم هستند ...
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    43 3
    ترکیه حساسیت شدیدی بر روی پ ک ک داره و ایران میتونه با استفاده از این و هماهنگی با ترکیه و عراق با هزینه های کم تروریستهای قندیل رو به زباله دان تاریخ بفرسته. ما اختلاف هایی با ترکیه بر سر سوریه داریم ولی باید حواسمون باشه که اختلاف بین ایران و ترکیه خواسته پژاک اسرائیل و آمریکا است.
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      3 42
      به سوریه خیانت نکنید . عردوغان گرگ است .
  • BE ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    3 12
    نظر دنیا رو ببینید و بفهمید کی رو تروریست میدونن و کی تروریست پرورش میده. همین نکته رو دریابید کافی است.
    • سیروان مهابادی IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      40 0
      تا جایی که ما میدونیم، امریکا و اسرائیل سالهاست با فریب جوانهای کرد در چهار کشور منطقه و با ایجاد تخیل کشور کردستان! اردوگاههای پرورش تروریست راه انداختن که هر چند وقت یکبار شاهد جنایتهای این اشرار غارنشین در منطقه هستیم . غیر از اینه؟
    • بهزاد AM ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      17 0
      نظر دنیا یا پروپاگاندای رسانه های امپریالیستی که دلشون میخواد یه کشورک بی هویت مدیون به خودشون به اسم کردستان تو قلب خاورمیانه داشته باشند تا عمق استراتژیکشون رو تا قلب ایران و ترکیه جلو ببرند!؟ در طول تاریخ حتی برای یک ثانیه هم کشوری به اسم کردستان وجود نداشته است. همیشه بعنوان یک ایالت ایران یا توران بوده اید و قدمت این ایالت هم بیشتر از ۷۵۰ سال نیست! شرارت نکنید و زندگی عادی خودتون رو ادامه بدید.
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    26 0
    راه پایان درگیری ها در شرق سوریه حمله مشترک ایران و ترکیه به استان دهوک عراق و قطع شاه راه ارتباطی امریکا و اقلیم با شرق سوریه است ایران و ترکیه باید دولت عراق را تحت فشار قرار دهد که عراق چراغ سبز را برای اشغال استان دهوک توسط ترکیه بدهد
    • سید حمید محبی IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      0 11
      رجب محکوم به شکست چه در سوریه چه در لیبی تروریست کرد دشمن مشترک ماست تمام
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    6 0
    زنده باد ایران سلام بر حاج قاسم
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    19 1
    دمشون گرم.مثل كرم از كوه ميان بيرون و عين بزدلها مرزبان هاي ايران رو شهيد ميكنن و بدو بدو ميخزن توي لونشون
  • US ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    2 36
    ترکیه به داعش و النصره کمک کرده که کرده حالا اومده با ایران همکاری میکنه که پ ک ک را نابود کنه.پ ک ک دشمن مشترک ایران و ترکیه هست در ضمن ترکیه اوایل با داعش همکاری میکرد ولی الان نه
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    25 1
    اونایی که پ ک ک رو طرفدار کردها میدونن به یه سوال جواب بدن. چرا هیچ کدام از سرکرده های تروریستها کردی بلد نیستن؟؟؟؟ اگر کردها براشون مهم هستن ۴۰ سال تو کوه وقت داشتن کردی یاد بگیرن حتی اگر طبق ادعای شما ترکیه اونارو مجبور به یادگرفتن زبان ترکی کرده باشه. پ ک ک یه حزب مارکسیست لنینیست هست که از شرایط اجتماعی کردها مانند زندگی عشیره ای جهت سربازگیری استفاده میکنه.
  • دلسوز IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    2 32
    اردوغان یک جانی و جنایتکاره. حامی و لجستیک داعش و همدست اسرائیل برای نابودی سوریه!! ترکیه در حق کردها خیلی جنایت کرده همونطور که در حق ارمنی ها مرتکب جنایت شد. ایران به هیچوجه نباید قاطی بازی اردوغان بشه هر چند بازی دادنش بخاطر شرایط خاص کشور نیازه.
  • IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    9 0
    موفق باشید برادران سپاهی وبرادران اطلاعاتی
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    3 5
    در پاسخ به "درود بر سپاه..." نظرتون رو با درود به سپاه شروع کردید. اما در واقع نظرتون دشمنی با سپاه هست. در متن نوشته شده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. مفهوم پیام تون اینه که سپاه، ایران براش اهمیت نداره، اسلام براش مهمه. این سپاه که ایران براش مهم نیست، میشه بگید کی الان داره از مرزهای ایران محافظت میکنه؟
  • ژولی US ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    2 43
    یکوقت، خدای نکرده کرده‌ای کشورمان را با پ ک ک و پژاک اشتباه نگیریم، که گناهیست بزرگ،کردها بدانند تجزیه طلبی اشتباه بزرگی است و کردها اقوام ایرانی و متعلق به ایران هستند، و ما هم بدانیم این کوه ها و سرزمین هم متعلق به کردها است.
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    16 0
    کانال تلگرامی نی...مان جوان عامل ضدانقلاب است بگیریدشون اون ادمین را
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    11 0
    راستی با پهباد نمیشه این گروهک های تجزیه طلب عامل ناامنی مرزها جیره خوار دشمن را24ساعت رسد کرد ؟ مخصوصا مناطق حساس را حال ام از تجزیه طلب به هم می خوره
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    4 24
    اینقدر ازاین‌حرفا نزنید...خداکنه دنیا در صلح و ارامش باشه...چرا جنگ و دشمنی...امیدوارم اون کسایی که بناحق درسرتاسر دنیا جنگ وخونریزی بپا میکنند نابود بشن
  • مهدی IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    4 54
    بخدا قسم ترکیه تشنه خون ایرانیهاست فقط صبر کن په که که نباشه ترکیه لانه ای امریکا و اسراییله و تضمین بقای اسراییله اگه ترکیه از سراسر دنیا تروریستها را تا دندان مسلح نمیکرد به جون مردم سوریه نمی انداخت امریکا اونجا چه غلطی میکرد اسراییل جرات میکرد جولان را به نامش کنه ایران سرزمین همه ایرانیهاست
    • بهزاد AM ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      33 0
      ابله هنوز نفهمیدی بقای ترکیه و ایران به همدیگه وابسته است. هر کدام سقوط کنه اون یکی یک سال هم دوام نمیاره
  • جواد IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    24 1
    بزنید این گروهک های تروریستی را محو و نابود کنید. اینها حتی برای مردم کرد نیز خطرناک هستن و باعث بدبختی آنها شده اند.
  • محمد IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    25 1
    هر وقت میبینم که طرفدران تروریست های پ ک ک و پژاک و... عصبی هستم من خوشحال میشم، بسوزید بیچاره های متوهم کثافت.
  • سیامند بوکانی IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    5 2
    ما خلق کرد تا اخر به جمهوری اسلامی ایران وفاداریم. و بیشتر از هرکسی از گروهک های تروریستی کوموله و دموکرات و پ ک ک بیزاریم. و خواستار نابودی این مزدوران و ایجاد امنیت هستیم. هه ر بئژی سپاه هه ر بئژی کوماری ئیسلامی ئیران.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس