کد خبر 1084901
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
علی اصغر مجرد بازیکن تیم ملی والیبال

نشان سفیر مدرسه ساز به علی اصغر مجرد عضو تیم ملی والیبال با حضور وزیر آموزش و پرورش اعطا شد.

به گزارش مشرق، محسن حاجی میرزایی عصر امروز در دیدار مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان خراسان شمالی با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: مکتب ما و آیین ما مرهون تلاش امام صادق (ع)  و حوزه‌های علمیه تحت تأثیر تعالیم آن امام همام است.

بیشتر بخوانید:

مسابقات والیبال قهرمانی کشور لغو شد

وی گفت: اجتماعات خیرین و جلسات آنان یکی از مبارک‌ترین اجتماعاتی است که با اشتیاق در آن شرکت می‌کنم و واژه خیر یک واژه عمیق و پرمعنای است که برکات  بسیار زیادی دارد چراکه افراد به درجه‌ای از معرفت و آگاهی رسیده‌اند و تصمیم گرفته‌اند تا کار خیر و نیکی را انجام دهند.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: بسیاری از خدماتی که انجام می‌دهیم مشمول مرور زمان می‌شود اما خدماتی که در امر مقدس مدرسه‌سازی ارائه می‌گردد این خدمات به انسان و زندگی مادی و معنوی وی برمی‌گردد که همیشه ماندگار و ابدی است افرادی که در حوزه آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری می‌کنند و از خود بناهای را به یادگار می‌گذارند و روی معرفت انسان‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند خدمات آنان خدماتی پایدار و مستمر است.

وی گفت: اگر در هستی عالم کاری مهم‌تر از تعلیم انسان‌ها می‌بود حتماً خداوند پیامبرانی را برای انجام آن کار مأمور می‌کرد اما اشرف مخلوقات را برای تعلیم انسان‌ها فرستاد و کتابی را برای ارشادات و راهنمایی بشر فرستاد که معلوم می‌شود تعلیم و تربیت کار رفیعی است و کسانی که به هر نحوی در انجام این کار سهیم هستند کار ارزشمندی را انجام می‌دهند که باید به آنها دست‌مریزاد گفت.

حاجی میرزایی با بیان اینکه سرمایه یک جامعه چاه‌های نفت آن نیست بلکه آدم‌های باکیفیت آن است، گفت: اگر می‌خواهیم  شرایط زندگی مردم تغییر پیدا کند باید روی آگاهی بخشی مردم سرمایه‌گذاری کنیم و خیرین و نیک‌اندیش کسانی هستند که این مسیر انتخاب کرده‌اند.

وی از اختصاص ۳۳۵۰ میلیارد تومان حمایت دولت به مجمع خیرین مدرسه‌ساز در سال جاری خبر داد و افزود: در سال گذشته این رقم ۱۰۰۰ میلیارد تومان بوده که امسال این رقم ۳.۳ برابر افزایش داشته که این نشان‌دهنده حمایت دولت از امر مقدس مدرسه‌سازی است که اولویت ما نیز نقاط محروم کشور است.

مقام عالی آموزش‌وپرورش کشور گفت: ۸۶۰ مدرسه تخریبی در سطح استان تهران وجود دارد و متوسط فضای آموزشی در تهران ۵ مترو ۲۱ سانت و در استان خراسان شمالی ۵ متر و ۳۳ سانت و در شهرستان اسفراین ۶ متر ۹ سانت است که استان خراسان شمالی از متوسط کشوری و شهرستان اسفراین از رتبه خوبی برخوردار است که نشان می‌دهد این استان و شهرستان اسفراین از حمایت خوب خیرین برخوردار هستند.

وی از پویش و طرح آجر به آجر باهدف هر ایرانی که در هرکجا هست بیاید در کار مدرسه‌سازی مشارکت داشته باشد، گفت: برای ما خیلی مهم است که این فرهنگ را در سطح جامعه اشاعه دهیم که مردم در کار مدرسه‌سازی شرکت داشته باشند و اگر همه مردم مشارکت کنند که یک مدرسه را بسازند خیلی ارزشمندتر است از این‌که یک فرد یک مدرسه را تقبل کند و بسازد ما برای پیشرفت جامعه‌مان به این فرهنگ نیاز داریم که باید همه تلاش کنیم تا این روحیه مشارکت مردمی گسترش پیدا بکند.

در پایان این نشست نشان سفیر مدرسه‌سازی به علی‌اصغر مجرد عضو تیم ملی والیبال کشور فرزند خطه استان خراسان شمالی اهدا گردید و از خانواده مرحوم حاج عبدالله حقانی به پاس قدردانی از تلاش وی در امر مقدس مدرسه‌سازی قدردانی شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس