کد خبر 1083800
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۰
پلیس لندن

پلیس انگلیس خبر داد که در جریان تظاهرات روز گذشته در لندن، ۱۱۳ تظاهرات کننده را بازداشت کرده است.

به گزارش مشرق، پلیس لندن روز یکشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان تظاهرات روز شنبه در پایتخت انگلیس ۱۱۳ تظاهرات کننده بازداشت شده و ۲۳ پلیس نیز مجروح شدند.

در این بیانیه آمده است: «در جریان تظاهرات روز گذشته در مرکز لندن، ۱۱۳ نفر بازداشت شدند. این بازداشت‌ها به دلیل نقض مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات، خشونت، حمله به افسران پلیس و در اختیار داشتن تسلیحات تهاجمی بوده است.»

بیشتر بخوانید:

جانسون: اوباش‌گری نژادپرستانه در خیابان‌های انگلیس جائی ندارد

پلیس در ادامه بیانیه خود اضافه کرد: «در مجموع ۲۳ افسر پلیس در تظاهرات مجروح شدند که جراحات آنها جدی نیست.»

تظاهرات‌کنندگان ضدنژادپرستی طی روزهای گذشته برای نشان دادن اعتراض خود به گذشته امپریالیستی کشورشان به مجسمه‌های متعلق به شخصیت‌های این کشور حمله کرده‌اند.

این معترضان در روزهای گذشته روی مجسمه «وینستون چرچیل» رنگ پاشیده و روی پایه‌های آن شعارهایی علیه نژادپرستی نوشته‌اند. خبرگزاری رویترز نوشته مسئولان اکنون روی این مجسمه را پوشانده‌اند.

شهرهای مختلف آمریکا طی دو هفته اخیر در اعتراض به قتل یک شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به نام «جورج فلوید» توسط نیروی پلیس، به صحنه اعتراضات گسترده ضد نژادپرستی تبدیل شده‌اند.

این اعتراضات رفته رفته به دیگر کشورهای جهان که شاهد تفکرات نژادپرستی در بافت جامعه خود هستند، از جمله بریتانیا نیز کشیده شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس