کد خبر 1083722
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶

دکوراسیون اتاق کار در افزایش روحیه کارکنان و بهره وری تاثیر مثبت دارد. با انتخاب موکت برای دفتر کار یک تیر و چند نشان زده اید. موکت ها عایق صدا و حرارت هستند و آلودگی های صوتی محیط را کاهش می دهند. با خرید موکت یک کفپوش با دوام و مقرون به صرفه را برای محیط کار تهیه کرده اید. کفپوش موکتی در اتاق مدیران، سالن انتظار ادارات و اتاق های کارمندان قابل نصب است.

چرا انتخاب موکت برای دفتر کار بهترین تصمیم است؟

انتخاب های زیادی برای پوشش کف ساختمان وجود دارد. فضاسازی در محیط های اداری بر اساس نوع کسب و کار انجام می شود. برای مثال در یک شرکت ساختمانی نوع چیدمان و طراحی با مطب پزشکان، متفاوت است. مراجعه کنندگان از روی دکوراسیون در مورد مهارت و کارایی شرکت قضاوت می کنند. سر و صدای زیاد، یک عامل آزار دهنده در مکان های پر تردد محسوب می شود که با نصب موکت دیگر نگران کننده نیست.

ساختار موکت به گونه ای است که هنگام راه رفتن روی آن احساس نرمی و لطافت بیشتری دارید. موکت اداری حس خوب صمیمت و در خانه بودن را به مراجعه کنندگان القا می کند. در چنین محیط گرم و صمیمی قطعا قراردادهای کاری بهتری خواهید داشت.

با انتخاب موکت برای دفتر کار مقدار زیادی در پرداخت فیش برق و گاز، صرفه جویی خواهد شد. انواع موکت عایق گرما و سرما هستند. این امر در کاهش هزینه های انرژی تاثیر فوق العاده ای دارد. بحث صرفه جویی در هزینه های انرژی عامل مهمی در ساختمان های اداری است. در مقایسه با کفپوش های سرامیکی مقدار اتلاف انرژی سرمایشی و گرمایشی در کفپوش های موکت در حد صفر است.

انواع موکت مانع از سُر خوردن و سقوط افراد می شود. این امر به خصوص در ساختمان هایی که تعداد ارباب رجوع بیشتری دارد و یا سالمندان به آن رفت و آمد دارند، اهمیت زیادی دارد.

چگونه بهترین موکت را برای دفتر کار خریداری کنیم؟

 وقتی نوبت به دکوراسیون خانه می رسد، سلیقه حرف اول را می زند. در مورد ساختمان های اداری، ظرافت های دیگری لحاظ می شود. مبلمان اداری و دکوراسیون فضای داخلی در ادارات در ایجاد یک محیط کاری جدی و صمیمی نقش دارد. کف ساختمان به عنوان بزرگترین سطح بعد از دیوارها، اصلی ترین المان در طراحی فضای اداری است.

در بسیاری از شرکت های بزرگ جهانی، لوگوی شرکت روی کفپوش ها حک شده و نوع بافت موکت به گونه ای خاص طراحی شده است. برای خرید موکت اداری علاوه بر زیبایی ظاهری، عوامل بسیاری نیز در نظر گرفته می شود. برخی از این موارد اینها هستند:

انتخاب موکت برای دفتر کار با توجه به قیمت

قیمت خرید موکت اداری یک عامل تعیین کننده در انتخاب است. هزینه ای که برای نصب موکت پرداخته می شود در مقایسه با سایر کفپوش ها به مراتب کمتر است. با توجه به اینکه انواع موکت در بازار به فروش می رسد، انتخاب های زیادی برای خرید موکت در ساختمان های اداری وجود دارد. عوامل زیادی روی قیمت نهایی موکت تاثیر می گذارد که عمده ترین آن مربوط به جنس الیاف موکت است. انواع موکت با نخ پروپیلن و نخ پلی استر بهترین انتخاب برای دکوراسیون اتاق کار هستند.

انتخاب موکت برای دفتر کار با توجه به تعداد مراجعه کنندگان

محیط های کاری دارای ترافیک بیشتری از منازل مسکونی هستند. منظور اینست که رفت و آمدهای بیشتری در طول روز روی سطح موکت در یک ساختمان اداری، انجام می شود. ده ها و صدها نفر در طول روز یا هفته به دفتر کار مراجعه می کنند در حالیکه شاید تعداد افراد خانوار به اندازه انگشتان یک دست هم نباشد.

انتخاب موکت اداری شباهت زیادی به موکت هتلی دارد. در یک هتل هم تعداد مهمان ها خیلی بیشتر از یک ساختمان مسکونی است. هر چه تعداد مراجعه کنندگان بیشتر باشد، کیفیت موکت اداری اهمیت بیشتری پیدا می کند. برای دفاتر کار و حتی سالن های انتظار در ساختمان های اداری همیشه از انواع موکت با ساختار مقاوم تر استفاده می شود. راهروها و سالن های انتظار در معرض رفت و آمد بیشتری هستند ولی دفتر مدیریت معمولا میزان تردد کمتری دارد.

محصولاتی که دارای تراکم کمتر و ضخامت کمتری هستند، در برابر رفت و آمد زیاد، به سرعت دچار آسیب می شوند. با توجه به سبک دکوراسیون دو انتخاب پیش رو دارید. موکت نمدی در طراحی کلاسیک جایگاه ویژه ای دارد اما طراحان سبک مدرن، همیشه موکت تایل اداری را انتخاب می کنند. در صورت مراقبت صحیح یک موکت با کیفیت اداری طول عمری معادل 10 تا 30 سال دارد، بنابراین بد نیست در انتخاب کمی وسواس بیشتری به خرج دهید.

طرح و رنگ موکت در ساختمان های اداری

یکی از مهم ترین موارد در انتخاب موکت برای دفتر کار بدون تردید طرح و رنگ موکت است. رنگ های شاد و پر انرژی در پویایی و ایجاد نشاط و سرزندگی، تاثیر فراوانی دارد. اتاق کار را باید طوری طراحی کرد که کارکنان در آن احساس راحتی و خلاقیت داشته باشند.

انتخاب موکت برای دفتر کار با توجه به نورپردازی

نور اتاق کار یک عنصر مهم در انتخاب لوازم دکوراسیون و طراحی فضای کار است. این موضوع گاهی بسیار دست و پاگیر می شود و بسیاری از انتخاب های خوب را از دست می دهید. واقعیت اینست که همه ساختمان های اداری دارای نورگیر عالی نیستند. حتی تعداد اتاق های آفتاب گیر نیز به تعداد کافی در ادارات وجود ندارد. در برخی از اتاق ها همیشه از نور مصنوعی برای نورپردازی و روشنایی فضا، استفاده می شود.

موکت دفتر کار را بر اساس نور محیط انتخاب کنید. در اتاق های کم نور و تاریک تر، موکت های رنگ روشن انتخاب هوشمندانه تری هستند. رنگ های تیره، نور محیط را جذب می کنند و فضا را تاریک تر نشان می دهند.

انتخاب موکت برای دفتر کار در ساختمان های اداری

موکت اداری شامل کفپوش اتاق مدیریت، موکت دفتر کار، موکت های راه پله و سالن اجتماعات و ... می شود. برای مناطقی که تحت رفت و آمد بیشتری هستند موکت ای مقاوم، ضخیم، پرز کوتاه و با رنگ تیره تر را انتخاب کنید.

کف کفش های مراجعه کنندگان با خود گرد و خاک را وارد ساختمان می کند. ریختن مایعات روی زمین، جوهر خودکار و یا هر چیزی که تصورش را بکنید در یک ساختمان ادرای با تعداد رفت و آمد بالا، کاملا طبیعی است. محیط های اداری مثل خانه ها نیستند. اگر چای یا شربت از دست تان روی فرش و موکت خانه سرازیر شود، بلافاصله نسبت به تمیز کردن آن اقدام می کنید ولی در ادارات برنامه نظافتی به این شکل اجرا نمی شود. اگر نمی خواهید لکه های بزرگ و کوچک، سطح موکت اداری را زشت و نازیبا کنند از رنگ های قهوه ای، طوسی، خاکی و طیف رنگی تیره تر برای دفتر کارتان یکی را انتخاب کنید. انتخاب موکت برای دفتر کار بستگی به میزان تردد و نوع کسب و کارتان دارد.

برای خرید موکت اداری از طرح های جدید فروشگاه گامان تزئین جاوید با برند The Best  دیدن کنید. این شرکت دارای سابقه بیش از ۲۰ سال در زمینه موکت است و در این زمینه مشاوره رایگان ارائه می‌دهد کافیست به وبسایت آن مراجعه کرده و از متخصصین خبره کمک بگیرید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس