کد خبر 1083534
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶

افراد زیادی سالانه بر اثر یک حادثه مثل تصادف و ضربه خوردن شدید صورت ، دندان‌ های خود را از دست می‌دهند و به دنبال راهی هستند که جای این دندان‌ های ازدست ‌رفته را پر کنند. برخی دیگر نیز وجود دارند که بر اثر کهولت سن و یا بیماری موجود در لثه دندان ‌های خود را از دست می‌دهند ، این افراد نیز به جایگزینی دندان ‌های خود فکر می‌کنند.

دندان‌ هایی که از بین می‌روند اعتماد به نفس و زیبایی ظاهری شخص را از او می‌گیرد. علاوه بر این موارد فرد توانایی درست صحبت کردن را نیز از دست می‌دهد. این عوامل باعث می‌شود که فرد اعتماد به نفس خویش را به طورکامل از دست بدهد. به همین خاطر او باید به سرعت به دنبال حل این مشکل برود.علاوه بر این مورد سلامت دهان و دندان نیز جزو ضروریات است. یکی از محبوب ترین و طبیعی‌ترین روش هایی که برای این مشکل وجود دارد ، کاشت ایمپلنت دندان است.ایمپلنت دندان بهترین راه برای حل این مشکل است، پس اگر دندان‌ های خود را بر اثر هر اتفاقی ازدست ‌داده‌اید بهتر است به دنبال کاشت ایمپلنت دندان و روکش دندان آن باشید.

بهترین روش کاشت ایمپلنت دندان

دلایل بسیاری برای برتری ایمپلنت دندان نسبت به سایر روش های دندانپزشکی مثل پروتز متحرک یا بریج وجود دارد. علاوه بر این نگهداری از ایمپلنت دندان کار سختی نیست و به راحتی می‌توان از آن محافظت کرد. قیمت ایمپلنت دندان با توجه به نوع آن متفاوت است.

کاشت ایمپلنت دندان یک ویژگی بسیار خوب دارد آن‌هم این است که مشابه با دندان ‌های طبیعی انسان عمل می‌کند و نیازی نیست که شب قبل از خواب آن‌ها را از دهان خارج کنید. موفقیت ایمپلنت دندان 98 درصد است ؛ به همین خاطر به سرعت به یک روش محبوب برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته شد.

بنابراین بهترین روش برای کاشت دندان ایمپلنت دندان است که توسط متخصصان حاضر به بهترین شکل انجام می‌شو.  اگر چه قیمت ایمپلنت دندان نسبت به سایر روش ها ممکن است بیشتر باشد اما ماندگاری بهتری دارد.

ایمپلنت‌های دندانی در مقابل دندان طبیعی

بیشتر افرادی که برای کاشت ایمپلنت دندان اقدام می‌کنند ، سؤالی ذهنشان را درگیر کرده است آن‌هم این است که آیا ایمپلنت دندان‌ همانند دندان‌های طبیعی عمل می‌کند و یا اینکه آیا عملکرد آن می‌تواند از دندان واقعی نیز بهتر باشد؟؟

جواب این سؤال ساده و صریح نیست زیرا به یک سری از عوامل بستگی دارد. باید بدانید که اگر دندان شما دچار پوسیدگی و خرابی شدید نیز باشد ، دندانپزشک متخصص سعی می‌کند تا جای ممکن از همان دندان طبیعی استفاده نموده  و آن را ترمیم کند. زیرا دندان طبیعی قاعدتاً بهتر از ایمپلنت دندان است و هیچ‌چیز جای آن را نمی‌گیرد و بهتر است همان دندان طبیعی ترمیم شود. با توجه به این که هزینه درمان عصب کشی یک دندان به همراه پست و روکش آن تقریبا معادل ایمپلنت آن دندان است بنابراین تشخیص دندانپزشک و شرایط دندان بیشتر تععیین کننده روش درمان خواهد بود.

اما بااین‌وجود باید بدانید که عملکرد ایمپلنت دندان بسیار شبیه به عملکرد دندان‌های طبیعی است و در برخی از موارد  استفاده از ایمپلنت دندان بهتر از استفاده از دندان پوسیده است. کاشت ایمپلنت دندان به افراد کمک می‌کند تا زندگی سالم ‌تری داشته باشند.

توجه داشته باشید که دندانپزشک معالج با در نظر گرفتن پوسیدگی دندان تصمیم می‌گیرد که ترمیم بهتر است یا کاشت ایمپلنت دندان. زیرا در صورت پوسیدگی شدید ممکن است باعث بیماری‌های قلبی عروقی ، پوکی استخوان ، سکته مغزی و یا کاهش اثر انسولین در دیابتی‌ها شود. به همین در این موارد نباید به قیمت ایمپلنت دندان فکر کنید بلکه باید به سلامتی خود اهمیت دهید.

با وجود این مشکلات در برخی از موارد دندانپزشک معالج کاشت ایمپلنت دندان را مناسب تر می‌داند.

یکی دیگر از ویژگی های ایمپلنت دندان این است که هیچ گاه دچار پوسیدگی نمی‌شوند و لازم نیست بیمار نگران حفره ها و ریشه های دندان خود باشد. علاوه بر این مورد ایمپلنت دندان موجب تراکم بیشتر استخوان می‌شود. بعد از یک سال استخوان اطراف ایمپلنت کاشته شده از استخوان سایر نقاط متراکم تر می گردد.چنانچه دندان طبیعی دچار پوسیدگی شو د، استخوان موجود در فک نمی‌تواند به راحتی و درستی بازسازی شود تا دندان طبیعی از بین نرود.

در نهایت بدانید که طول عمر ایمپلنت دندان زیاد است و درست است که بهتر از دندان‌های طبیعی نیست اما بهتر از دندان طبیعی پوسیده و دندان‌های مصنوعی است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی نحوه کاشت ایمپلنت به روش پانچ و بدون جراحی با کلینیک دندانپزشکی دکتر بزرگ 02122023658 تماس حاصل فرمایید.

مزایای مهم درمان ایمپلنت دندان عبارتند از :

– کاشت ایمپلنت دندان نسبت به سایر درمان ها ظاهر بسیار طبیعی و زیبایی دارند و همین طور علاوه بر ظاهر طبیعی ، ماندگاری بیشتری نیز دارد.

– یکی دیگر از مزیت های کاشت ایمپلنت دندان نسبت به سایر درمان ها این است که کیفیت تکلم شخص را بهتر می کند ؛ ممکن است بخاطر نبود یک دندان یا لق شدن آن صحبت کردن فرد دچار مشکل شود. به همین خاطر کاشت ایمپلنت دندان به افرادی که از نداشتن یا لق بودن دندان رنج می‌برند ، اعتماد به نفس بیشتری می دهد.

– دیگر دلایل برتری کاشت ایمپلنت دندان نسبت به سایرین این است که همیشه ثابت است و مثل پروتز های متحرک نیازی به برداشتن و گذاشتن نیست.

– همان طور که شاید خیلی از شما ها بدانید ، استفاده از پروتز های متحرک غذا خوردن را سخت تر می کند اما با کاشت ایمپلنت شما می توانید به راحتی هر غذایی که دوست دارید میل کنید.

– کاشت ایمپلنت دندان آسیبی به دندان های اطراف خود وارد نمی کند، درست است که در برخی زمان ها از آنها به عنوان حمایت کننده استفاده می شود ولی هیچ آسیبی به آنها وارد نمی شود.

– عمر آنها بسیار زیاد است و همین طور بسیار ماندگار هستند و تا آخر عمر باقی می مانند.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    چه احمقانه و وحشتناک . کاشکی فرا زمینی ها زودتر بیان نجاتمون بدن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس