کد خبر 1082252
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
حال و هوای بیمارستان شهید بهشتی انزلی

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه ۶۵هزار پرستار به صورت مستقیم به بیماران کرونا خدمات ارائه کردند، گفت: بالغ بر ۷هزار نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۸ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، محمد میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری در ششمین جلسه شورای عالی نظام پرستاری کشور، با اشاره به اینکه ۱۹۳ دانشکده پرستاری در کشور فعال هستند، گفت: حدود ۲۵۰ هزار پرستار از دانشجویی تا بازنشستگی در حوزه پرستاری در کشور داریم و اکنون ۱۱۰ هزار پرستار برای ۱۴۰ هزار تخت مشغول فعالیت هستند که نسبت به میزان تخت مشخص است با کمبود پرستار مواجه هستیم.

ببینید:

فیلم/ آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کشور

وی افزود: از ۱۱۰ هزار پرستار شاغل حدود ۶۵ هزار پرستار پر بحران کرونا مستقیما به بیماران خدمت رساندند و ۵۰ درصد از این افراد بین دو هفته تا دو ماه بر بالین بیمار مستقر بودند و خانواده خود را ندیدند.

میرزابیگی ادامه داد: بالغ بر هفت هزار پرستار در کشور به کرونا مبتلا شدند که البته تعداد زیادی از آنها پس طی مراحل بیماری بهبود یافتند و متاسفانه ۱۸ پرستار نیز جان خود را از دست دادند و این تعداد شهید در حوزه پرستاری داشتیم.

وی با بیان اینکه چند مبحث کلان از مشکلات اصلی پرستاران است، اظهار کرد: در مدت اخیر بر بیماری‌های غیر واگیر تمرکز داشتیم و حالا مشخص شد که باید بر بیماری واگیر هم تمرکز کنیم.

وی افزود: در نظر داریم مرکز پژوهش‌هایی در شورای عالی نظام پرستاری به وجود آوریم و پیشنهادات خود را چکش کاری شده به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنیم.

میرزا بیگی متذکر شد:درنظر داریم کار قانون جامع پرستاری را آغاز کرده و و به مجلس شورای اسلامی ببریم تا هم یک پرستاری مناسب با شان ایران داشته باشیم و هم خود پرستار بداند در چه جایگاهی قرار گرفته است.

وی افزود: تا سال ۹۳ ردیف اعتبار مختصری مخصوص نظام پرستاری بود و قصد داریم توسط این مجلس مجددا احیا شود و بتوانیم به مردم خدمت برسانیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس