کد خبر 1081815
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
سعدالحریری نمایه

«سعد الحریری» نخست وزیر سابق لبنان خشونت‌های خیابانی چند روز اخیر در کشورش را کار نفوذی‌هایی خواند که درصدد ریختن خون‌ و ایجاد خرابکاری در این کشور هستند.

به گزارش مشرق، «سعد الحریری» نخست وزیر سابق لبنان با حضور در دارالفتوای این کشور بر ضرورت حفظ وحدت مسلمانان و مقابله با تلاش‌ها برای فتنه انگیزی تاکید کرد و گفت که لبنان کشور همزیستی مشترک است و هر گونه لغزش به یک طرف به معنای تجزیه لبنان است.

بیشتر بخوانید:

چرا تظاهرات لبنان دوباره آغاز شد/ دستور سفارت آمریکا: به بهانه اقتصاد مردم را به خیابان بکشانید و به حزب الله فحش بدهید +عکس

الحریری پس از نشست شورای شرعی اسلامی در دار الفتوی گفت که قصد ندارد که سیاسی صحبت کند اما در باب سیاست حرفی دارد که در جایگاه یکی نظیر دیگر اعضای شورای شرعی اسلامی بیان می‌دارد.

او با اشاره به تماسی که به تازگی با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان درباره اعتراضات خشونت بار روزهای اخیر در این کشور داشته است، گفت: «همه رهبران سیاسی در لبنان هوشیار هستند و می‌دانند که نفوذی‌هایی قصد دارند در لبنان خون هایی ریخته شود و می‌خواهند مشکلاتی درست کنند؛ از همین رو ما باید صبر پیشه کنیم و رهبران سیاسی هم باید بدانند که اقوام و طوائف حساسیت‌هایی دارند که آن را در بیانیه‌ها و مواضع خود نشان دادند؛ اما باید صبر کنیم زیرا عده‌ای هستند که می‌خواهند کشور را خراب کنند».

الحریری پایبندی خود را به میانه‌روی در قبال تحولات اخیر لبنان اعلام کرد و گفت: «ما موج محکومیت (علیه نقشه های خرابکارانه) را دیدیم. قضیه بزرگی است البته نباید بیش‌تر از چیزی که هست بزرگش کنیم، بالاخره دیدگاه دیگری هم در کشور مطرح است که این دیدگاه باید شنیده شود یعنی باید صدای گرسنگی و خواسته‌های ملت شنیده شود».

شنبه شب هفته جاری ویدئویی در لبنان از توهین عده‌ای به عایشه همسر پیامبر (ص) دست به دست شد و اعتراضاتی را به دنبال داشت؛ ویدئویی که با واکنش سخت حزب‌الله و «نبیه بری» رئیس پارلمان روبرو شد.

حزب الله لبنان هم در واکنش به برخی شعارهای هنجار شکنانه قومی و مذهبی در جریان درگیری روز شنبه میان شماری از تظاهرات‌کنندگان در بیروت، نسبت به تلاش‌ها برای فتنه انگیزی در این کشور هشدار داد.

چند روز اخیر تظاهرات‌های مشکوکی توسط عده‌ای برای تأکید بر لغو سلاح حزب‌الله لبنان دربیروت برگزار شده بود. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس