عکس/ دیدار رئیس مجلس دومای روسیه با علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر منطقه‌ای خود از دمشق وارد بیروت شد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی لبنان از ورود علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به بیروت خبر داد.

بر اساس این گزارش، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران لحظاتی پیش در راس هیئتی وارد فرودگاه بین المللی رفیق الحریری بیروت شد.

بیشتر بخوانید:

لاریجانی که از دمشق وارد بیروت شده است، قرار است در این سفر دو روزه به لبنان با شماری از مقامات پارلمانی و سیاسی لبنان و در راس آنها با نبیه بری همتای خود دیدار کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، لاریجانی در بدو ورود به فرودگاه بین المللی بیروت اظهار داشت لبنان کشور تاثیرگذاری درمنطقه است و ایران تلاش می کند تا این کشور را، آزاد و مستقل ببیند.

هانی قبیسی از نمایندگان پارلمان لبنان به نمایندگی از نبیه بری رئیس پارلمان این کشور در فرودگاه به استقبال لاریجانی رفت.

محمد جلال فیروزنیا سفیر جمهوری اسلامی ایران و عباس خامه یار رایزن فرهنگی کشورمان، محمود قماطی نماینده سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله، نجلا عساکر مدیر دایره تشریفات وزارت خارجه لبنان و هیئتی از جنبش امل لبنان به ریاست خلیل حمدان نیز در مراسم استقبال از لاریجانی و هیئت همراه وی در فرودگاه حضور داشتند.

قبیسی در مراسم استقبال از لاریجانی گفت به نمایندگی از نبیه بری آمده ایم تا از میهمان عزیزمان رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در کشور دوم خود، لبنان استقبال کنیم و به شما خیرمقدم بگوییم و اقامت خوشی را آرزو کنیم.

وی با تمجید از روابط حسنه میان ایران و لبنان تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار لبنان در تمام سختی هایی بوده است که بر کشور گذشته است.

خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد : لاریجانی هم سفر به لبنان، کشور دوست و برادر را باعث افتخار و خوشحالی دانست و گفت : مسلما لبنان کشور تاثیرگذاری در منطقه است و همواره روابط دوستانه و حسنه ای میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لبنان برادر برقرار بوده است و همانطور که می دانید جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش می کند تا لبنان برادر را کشوری آزادی و مستقل ببیند و در این چارچوب مایلم به ملت و دولت و نخبگان لبنان این تلاشهای موفقیت آمیزی را که منجر به تشکیل دولت جدید لبنان شد، تبریک بگویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود ما همواره تلاش می کنیم تا روابط دوجانبه میان دو کشور برادر، روابط متمایز و منحصر به فردی باشد .

لاریجانی پیش از سفر به بیروت، در دمشق با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و همتای سوری خود دیدار کرده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس