اقبالی: ثروت مردم به خاطر جهالت دوستانی که در فدراسیون نشسته‌اند، از دست می‌رود/ با پولی که ویلموتس برد مملکتی آباد می‌شد!

مسعود اقبالی، پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است ثروت کشور با جهالت برخی افراد در فدراسیون فوتبال، در پرونده‌هایی چون پرونده مارک ویلموتس از دست می‌رود.

به گزارش مشرق، مسعود اقبالی درباره انتقاداتی که از نحوه عقد قرارداد با مارک ویلموتس می‌شود، اظهار داشت: مربیانی چون ویلموتس یا کی‌روش که آمدند یا رفتند، حاصل روابط نامشروعی بودند که در موضوع عقد قرارداد در فدراسیون فوتبال دنبال می‌شود. سالی دو میلیون و 200 هزار یورو با یک مربی درجه سوم یا چهارم اروپا قرارداد می‌بندیم. چرا این قرارداد باید مسکوت بماند؟

وی در ادامه افزود: این موضوع فقط درباره ویلموتس صدق نمی‌کند و کی‌روش و استراماچونی نیز چنین شرایطی دارند. همین اتفاقات باعث شده انبوهی از پرونده‌ها در فیفا ایجاد شود و ناشی از بیماری حاکم بر فوتبال ماست که به غده سرطانی تبدیل شده است. تا وقتی این آقایان سر کار باشند، همین آش است و همین کاسه و باید مدیرانی دلسوز به فوتبال ما بیایند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان درخصوص اشاره مهدی تاج به نقش کمیته فنی فدراسیون فوتبال در عقد قرارداد با ویلموتس تصریح کرد: کمیته فنی در کار نبوده است. وزیر ورزش پیش‌تر ریاست شرکتی را بر عهده داشت که این شرکت، مربیانی را به او پیشنهاد کردند. وزیر هم این پیشنهادها را به فدراسیون فوتبال داد و ویلموتس انتخاب شد. وزارت در این انتخاب دخالت مستقیمی داشته، اما منکر نقش خود شده است. مشکلاتی در فوتبال ایران وجود دارد که فیفا به راحتی از کنار آن نمی‌گذرد و ممکن است کار به تشکیل کمیته انتقالی بکشد.

بیشتر بخوانید:

پشت پرده خانه نشینی اینروزهای ویلموتس

اقبالی با انتقاد از کمیته فنی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: فریدون معینی از میان ورزشی‌ها در کمیته فنی عضویت دارد. محصص هم که این‌کاره نبود. این‌ها افرادی «صُمٌّ بُکم» بودند و دستور برای آنها از بالا می‌آمد. ابراهیم شکوری گفت من در  جریان موضوع نبودم. یعنی اتوماسیون اداری به دست او نمی‌رسید و کمیته فنی کاره‌ای نبود. این کمیته را به صورت نمادین گذاشتند تا اگر صدای کسی درآمد، بگویند کمیته فنی تصمیم‌گیرنده است.

وی با انتقاد از قرارداد با سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال گفت: الان همه درباره ویلموتس بحث می‌کنند، اما قرارداد دراگان اسکوچیچ هم مسئله دارد و باید ببینیم سر این قضیه به کجا می‌رسد. این‌قدر به ویلموتس چسبیدیم، فراموش کردیم قرارداد اسکوچیچ چگونه است و فکر می‌کنم این بحث‌ها (قرارداد ویلموتس) در جهت انحراف افکار عمومی است.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره اینکه ممکن است فدراسیون در پرونده ویلموتس به پرداخت پنج میلیون یورو به ویلموتس محکوم شود، بیان کرد: یک قرارداد کاملاً ترکمنچایی بود که دلالانی در این میان سود بردند و کسانی در فدراسیون هستند که از آن، بی‌نصیب نماندند. این مسئله باید بالاتر از وزارتخانه حل و خط بطلانی روی آن کشیده شود. مردم چه گناهی کرده‌اند که ثروت آنها به خاطر جهالت دوستانی که در فدراسیون نشسته‌اند، از دست برود؟ این دوستان باید محاکمه شوند.

اقبالی با اشاره به انتقادات قبلی خود نسبت به تاج و محمدرضا ساکت اظهار کرد: وقتی ورزش کشور دولتی باشد، وزارت ورزش به خودش حق می‌دهد که در کار فدراسیون فوتبال دخالت کند. من منتقد تاج و ساکت بودم، اما وزارت ورزش نظارت مستقیم بر این جریان داشته و بحث ما، یک نفر یا دو نفر نیستند. مردم گرسنه‌ای داریم که به نان شب هم محتاج هستند و با همین پولی که ویلموتس برده، می‌شد مملکتی را آباد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    5 0
    اختلاس هامون بین المللی شده به مسئولین باید دستخوش داد
  • 09172600745 IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    کاش دوستانی که به این راحتی صدمیلیارد به ویلموتس هدیه می‌کنند.. سری به استان‌های جنوبی به روستاها بزنند وقدم رنجه کنند واز نزدیک ببینند که ثروت چه قشری حیف ومیل می‌کنند.. شاید اگر یک جوغیرت داشته باشند از شرم خودشون حلقه آویز می‌کردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس