کد خبر 1081599
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
خبرنگاران؛ قربانیانی که از پلیس آمریکا کتک می‌خورند

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی با اشاره به اعتراضات موجود در آمریکا، خبرنگاران را قربانیانی دانست که در تظاهرات ضد نژادپرستی از سوی پلیس مورد حمله قرار می گیرند.

به گزارش مشرق، گاردین در گزارش خود به اعتراضاتی که از دوشنبه دو هفته قبل در آمریکا در واکنش به قتل فجیع «جورج فلوید» شهروند سیاه پوست بدست پلیس، آغاز شده اشاره کرده و می نویسد: در اعتراضاتی که در این مدت در جریان بوده خبرنگارانی که این تحولات را پوشش می دادند از سوی نیروهای پلیس در شهرهای مختلف هدف حمله قرار گرفته اند. 

بر اساس گزارشی که توسط گروه «ردیاب آزادی مطبوعات آمریکا»؛ گروهی که از سوی ائتلاف گروه های طرفدار آزادی مطبوعات تشکیل شده، منتشر گردیده، در این مدت بیش از ۳۰۰ مورد حادثه برای خبرنگاران در اعتراضات پیش آمده و بر اساس موارد اعلام شده ۴۹ مورد بازداشت، ۱۹۲ مورد حمله و ۴۲ مورد تخریب وسایل و تجهیزات خبرنگاران ثبت شده است. 

بیشتر بخوانید

از برف لینگراد تا اعتراضات آمریکا

فریاد معترضان علیه تبعیض نژادی در سراسر جهان طنین‌انداز شد/ مهاجران و پناهجویان اروپایی هم به معترضان پیوستند + تصاویر

بر اساس گزارش این گروه، در مورد حملات انجام شده علیه خبرنگاران در زمان اعتراضات نیز ۶۹ مورد حمله فیزیکی، ۴۳ مورد هدف قرار گرفتن توسط گاز اشک آور، ۲۴ مورد مواجه شدن با اسپری فلفل و ۷۷ مورد هدف قرا رگرفتن با گلوله های پلاستیکی و سایر موارد ثبت شده است. 

برخی از کارشناسان می گویند یکی از دلایل حمله به خبرنگاران می تواند به دلیل موضع گیری های خاص «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، علیه رسانه ها باشد؛ چون وی همواره  رسانه ها را به انتشار خبرهای جعلی متهم کرده و رسانه ها را دشمن مردم معرفی می کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس