کد خبر 1081598
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
انتقاد ترامپ به طرحی برای محدود کردن پلیس آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا به طرحی در کنگره این کشور که نماینده‌های دموکرات در راستای تلاش برای فرونشاندن آتش اعتراضات ارائه شده و خواستار محدود کردن پلیس است انتقاد وارد کرده است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به طرحی که نماینده‌های دموکرات کنگره در راستای تلاش برای فرونشاندن اعتراضات آمریکا با موضوع محدود کردن پلیس ارائه کرده‌اند انتقاد وارد کرده است. 

نماینده‌های دموکرات‌های کنگره ایالات متحده روز دوشنبه طرحی را ارائه کرده‌اند که خواستار انجام اصلاحات گسترده در حیطۀ قدرت و عملکرد پلیس آمریکا و همچنین افزایش میزان پاسخگویی این نهاد به دستگاه قضایی است. 

این طرح در راستای تلاش برای خاموش کردن آتش خشم تظاهرات‌کنندگانی ارائه شده که برای اعتراض به قتل نژادپرستانه «جورج فلوید»، مرد سیاه‌پوست آمریکایی و واکنش خشونت‌آمیز پلیس به خیابان‌ها آمده‌اند. 

بیشتر بخوانید

خبرنگاران؛ قربانیانی که از پلیس آمریکا کتک می‌خورند

از برف لینگراد تا اعتراضات آمریکا

واکنش دونالد ترامپ

به نوشته یورونیوز، دونالد ترامپ در واکنش به این طرح، با انتشار دو پیام توییتری اعلام کرد که دموکرات‌ها دیوانه شده‌اند. او در اولین پیام نوشت: «نظم و قانون، نه حذف بودجه و نه برانداختن پلیس. دموکرات‌های چپ رادیکال دیوانه شده‌اند!»

رئیس جمهوری آمریکا در حالی که فعالان مقابل ساختمان کنگره شعار بازسازی ساختار پلیس را سر می‌دادند و حتی خواستار انحلال پلیس شده بودند، در پیام دومی نوشت: «امسال کمترین تعداد جرم در تاریخ کشورمان ثبت شده است. اکنون دموکرات‌های چپ رادیکال می‌خواهند بودجه پلیسمان را حذف و آن را رها کنند. متاسفم اما من نظم و قانون می‌خواهم.»

قرار است بررسی این طرح از روز چهارشنبه در مجلس نمایندگان آغاز شود. اگرچه انتظار می‌رود که مجلس نمایندگان با اکثریت دموکرات به سرعت این طرح را تصویب کند اما چشم انداز تصویب آن در مجلس سنا با اکثریت جمهوریخواه چندان روشن نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس