رمضان عبدالله

مسئول اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین مرحوم «رمضان عبدالله شلح» دبیر کل سابق این جنبش را نخستین نظریه پرداز مقاومت فلسطین و ناظر بر بسیاری از عملیات‌های استشهادی علیه اشغالگران صهیونیست دانست.

به گزارش مشرق، مسئول اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین درگذشت «رمضان عبدالله شلح» دبیر کل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین را روزی دردناک در تاریخ مسئله فلسطین توصیف کرد.

بیشتر بخوانید:

یک عمر مبارزه خستگی ناپذیر

شلح از سال ۱۹۹۵  میلادی دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود و در سال ۲۰۱۸ به دلیل بیماری این سمت را به «زیاد النَخّاله» سپرد او طی دو سال گذشته در بیروت تحت درمان بود و شنبه شب در سن ۶۲ سالگی درگذشت و مراسم تشییع و خاکسپاری وی در حال حاضر در حال برگزاری است.

داوود شهاب در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد: «امروز ملت فلسطین از هر طیف و گروهی با مرحوم شلح وداع می‌کنند که به راستی نخستین نظریه پرداز مقاومت فلسطین بود».

شهاب گفت:« مرحوم شلح  اعتقاد داشت که وحدت امت راه آزادسازی فلسطین است، اما راه مقاومت با درگذشت شلح تمام نمی‌شود؛ بلکه به وصیت او عمل خواهد شد».

این مقام جهاد اسلامی فلسطین افزود: «درگذشت مرحوم شلح در یک لحظه سرنوشت‌ساز از تاریخ مسئله فلسطین رخ داد و ابتکار او با اتفاق نظر بی سابقه‌ای در فلسطین همراه بوده است».

شهاب گفت: «ابتکار ۱۰ بندی مرحوم شلح نشان داد که آن بیش‌ترین چیزی است که امروز ملت فلسطین به آن نیاز دارد».

او افزود: «شلح درصدد ایجاد راهبردی برای مقاومت و تکمیل طرح آزادسازی برآمد که باید یک نقطه شروع یکپارچه را تشکیل دهد».

مسئول اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: «بسیاری از عملیات‌های استشهادی بزرگ در مقابله با رژیم اشغالگر با نظارت مرحوم شلح انجام شده بود».

گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف درفلسطین و منطقه در پیام‌هایی درگذشت رمضان عبدالله را تسلیت گفتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 0
    به همون نحوی که فرج ا... سلحشور و رئیس سابق سلولهای بنیادی شهید شدند، این انسان قهرمان هم شهید شد. هوگو چاوز و خیلیهای دیگه هم به همین روش توسط CIA و MOSSAD از راه برداشته شدند. ترور بیولوژیک.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس