کد خبر 1080559
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷
تحریم نمایه

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ممانعت از حمل‌ونقل اقلام سلامت‌محور یکی از محورهای اصلی تحریم دشمنان علیه ایران بوده و شیوع کرونا، تحریم‌ها را سخت‌تر کرده است.

به گزارش مشرق، دکتر محمدرضا شانه‌ساز با اشاره به تشکیل جلسه به منظور ایجاد کارگروهی متشکل از مدیران سازمان غذا و دارو، وزیر راه و شهرسازی و مدیران این وزارتخانه، گفت: اگرچه در شعارهای عوام‌فریبانه از سوی آمریکایی‌ها گفته می‌شود که دارو و تجهیزات مشمول تحریم‌ها نمی‌شود اما عملاً حمل‌ونقل دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم‌ها بوده و مشکلات عدیده را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ اعتراف طراح تحریم‌ها به تحریم دارویی ایران

زاهدی: ممانعت آمریکا در ارسال دارو به ایران ادامه توطئه‌ بیولوژیکی است

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی در زمینه تحریم‌ها بار سنگینی را به دوش کشیده است، ممانعت از حمل‌ونقل اقلام سلامت‌محور مانند دارو و تجهیزات پزشکی یکی از محورهای اصلی تحریم دشمنان علیه مردم ایران بوده است، که در وزارت بهداشت و راه و شهرسازی در دوران تحریم با آن مواجه بودیم و با ‌ کرونا، تحریم‌ها را سخت‌تر کرده است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به همکاری‌های مناسب  وزارت راه با تمام توان از جمله شرکت‌های هواپیمایی، کشتیرانی، زمینی و ...، عنوان کرد: با مذاکراتی که وزیر بهداشت و راه و شهرسازی حول مسائل مختلف داشتند، جلسه‌ای به اتفاق مدیران کل، رؤسای اتحادیه‌ها، سندیکاهای مربوطه و مدیران عامل شرکت‌های خطوط هوایی در زمینه تجارت و تولید دارو و تجهیزات پزشکی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه تمامی مشکلات با جزئیات و به‌صورت مصداقی مطرح و همه آنچه به‌عنوان مشکل در تأمین، تدارک و حمل و نقل دارو و تجهیزات به بحث گذاشته شد؛ وزیر راه و شهرسازی نیز دستوراتی دادند که امیدواریم با تشکیل این کارگروه دیگر شاهد وقفه‌ای در حمل‌ونقل اقلام سلامت‌محور به کشور نباشیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس