کد خبر 1080123
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
اعتراضات آمریکا

«اِما لی اسرون» خبرنگار مستقل از شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا درباره رویدادهای اخیر و تظاهرات های نژادپرستانه مردم آمریکا می‌گوید: تصور نمی‌کنم این اعتراضات و ناآرامی ها به زودی پایان یابد.

به گزارش مشرق، «اِما لی اسرون» خبرنگار مستقل از شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا جایی که «جورج فلوید» سیاهپوست هفته گذشته توسط پلیس آمریکا خفه شد درباره رویدادهای اخیر و تظاهرات های نژادپرستانه مردم آمریکا در سراسر این کشور با خبرگزاری تسنیم گفتگو کرده است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

- شبکه سی بی اس گزارش داده که بیش از ۱۳ هزار نفر طی هفته جاری بازداشت شده اند. قطعاً این امکان وجود دارد که دولت آمریکا تعداد افراد کشته شده در جریان اعتراضات و ناآرامی‌های اخیر را کمتر از آمار واقعی گزارش کند. 

بیشتر بخوانید:

عکس/ کاخ سفید در محاصره معترضان

حمله وزیر دفاع سابق آمریکا به پرزیدنت

شورای شهر مینیاپولیس، اداره پلیس را منحل می‌کند

فیلم/ حضور پرشور معترضان در خیابان‌های آمریکا

- در خصوص زخمی‌ها باید گفت کسانی که در هر یک از اعتراضات گسترده خشونت آمیز در سراسر کشور حضور یافته باشند، به خوبی درک می‌کنند که آمارهای پلیس درباره تعداد افراد مصدوم و زخمی‌ها، کاملاً احمقانه است.

- در بین معترضان صحبت هایی وجود دارد مبنی بر اینکه نادیده گرفتن بحران ویروس کرونا آن هم در شرایطی که معترضان بارها در کنار یکدیگر تجمع کرده و پس از هدف قرارگرفتن توسط گاز اشک آور دچار سرفه های مکرر می شوند احتمالا هدفمند باشد، شاید در نهایت دولت به دنبال این هدف باشد که تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا افزایش یابد و این مساله در نهایت موجب هرج و مرج و ناآرامی بیشتر در کشور شود.

- با ادامه این قیام، چرخه اخبار احتمالا بار دیگر به شیوع ویروس کرونا یا حتی چیز دیگری بازخواهد گشت زیرا قیام و ناآرامی شبیه این بی شک چیزی نیست که دولت بخواهد مدتها در صفحه های تلویزیون و صفحه اول روزنامه ها در سراسر کشور، شاهد آن باشد. اگر تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا به سرعت افزایش یابد، شاید دولتمردان آمریکایی از آن به عنوان یک فرصت برای شیطانی نشان دادن معترضان و قیام استفاده کنند.

- در مینیاپولیس هم انجمن مدارس و هم انجمن پارک ها به قطع روابط خود با اداره پلیس رای داده اند. اعضای شورای شهر در حال بررسی چگونگی تجزیه و انحلال پلیس مینیاپولیس و بازسازی آن هستند. شهر سنت پل در همسایگی مینیاپولیس نیز در حال بررسی است و سازمان دهندگان در حال بررسی انجام اقدامات مشابه هستند.

- اگر مینیاپولیس بتواند این تغییرات اساسی را ایجاد کند، شاید یک الگوی مهم برای کل کشور باشد. به لطف قرنطینه و تعطیلی، یک طوفان بی نظیر وجود داشته که قتل جورج فلوید جرقه ای را ایجاد کرد تا باعث آتش سوزی گسترده شود و می‌تواند موجب تغییرات پایدار برای مدت بسیار طولانی شود.

- تصور نمی‌کنم این اعتراضات و ناآرامی ها به زودی پایان یابد. اصلاحات اساسی در نیروی پلیس در دستور کار قرار دارد و در هر صورت مردم ایالات متحده سرانجام مشاهده خواهند کرد که مردم قدرت را در دست دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    20 0
    این ماجرا تا انتخابات ادامه داره. اگر ترامپ دوباره انتخاب بشه خیلی خشونت آمیز تر میشه. اگه انتخاب نشه خود ترامپ آشوب به پا میکنه. خلاصه آمریکا تو بد مخمصه گیر کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس