کد خبر 1080097
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
ترامپ

وزیر دفاع سابق آمریکا با انتشار بیانیه ای ضمن انتقاد از شیوه مقابله با اعتراضات در این کشور، «دونالد ترامپ» را تهدیدی علیه قانون اساسی ایالات متحده توصیف کرد.

به گزارش مشرق به نقل از آتلانتیک، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع سابق آمریکا که به دلیل اختلاف نظر با ترامپ در خصوص مسائل سوریه از سمت خود کناره گیری کرد، در بیانیه ای اقدامات انجام شده از سوی وی برای پایان دادن به اعتراضات اخیر آمریکا به ویژه استفاده از نیروهای ارتش را مورد انتقاد قرار داد و شخص ترامپ را تهدیدی علیه قانون اساسی ایالات متحده برشمرد. 

بیشتر بخوانید:

شورای شهر مینیاپولیس، اداره پلیس را منحل می‌کند

ماتیس که در دو سال اول ریاست جمهوری دونالد ترامپ وزیر دفاع ایالات متحده بود در بیانیه خود استفاده رئیس جمهور آمریکا از ارتش علیه تظاهرات کنندگان مسالمت جو را محکوم کرده است.

او ضمن حمایت از شعارهای عدالتخواهان معترضان نوشت: وقتی ۵۰ سال پیش به ارتش پیوستم، سوگند خوردم که از قانون اساسی دفاع و از آن حمایت کنم. اما هرگز به خواب هم نمی دیدم روزی بیاید که نیروهایی که همان سوگند را یاد می کنند برای نقض حقوق قانون اساسی هم میهنان خود دستور بگیرند - چه رسد به اینکه بخواهند شرایط برای گرفتن عکسی عجیب را برای فرمانده منتخب کل قوا فراهم کنند درحالی که رهبران نظامی در کنار او ایستاده اند.

جیمز ماتیس در این بیانیه  می نویسد: این تفکر که شهرهای آمریکا فضای نبرد است و نظامیانی که یونیفورم به تن دارند باید بر آن غلبه کنند، باید رد شود.

بر اساس این گزارش، غلبه نظامیان بر خیابان ها برای پایان دادن به ناآرامی ها از سخنانی بود که ترامپ اخیرا بر زبان آورد.

ماتیس می نویسد: اتحاد در آمریکا با تضمین این مساله شروع می شود که همه ما در برابر قانون برابریم. آمریکاییها باید مطمئن باشند که ما از سیاستمان بهتریم. دونالد ترامپ اولین رئیس جمهور در دوران زندگی من است که سعی ندارد مردم آمریکا را متحد کند - حتی تظاهر هم نمی کند که چنین قصدی دارد. در عوض او سعی می کند بین ما شکاف بیندازد. آنچه شاهد هستیم محصول سه سال تلاش عامدانه در این زمینه است. ما شاهد پیامدهای سه سال غیبت یک رهبری جا افتاده هستیم. ما می توانیم بدون او متحد شویم و برای این کار از نقاط قوتی که بخشی از ذات جامعه مدنی ما است نیرو بگیریم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    1 0
    خاک بر سر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس