کد خبر 1080071
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
اعتراضات آمریکا

مسئولان شورای شهر مینیاپولیس از تصمیم این نهاد برای انحلال اداره پلیس این شهر و سپردن برخی وظایف آن به مددکاران اجتماعی خبر دادند.

به گزارش مشرق، با تداوم اعتراضات به خشونت و نژادپرستی پلیس ایالات متحده علیه رنگین‌پوستان در شهرهای مختلف این کشور و گسترش ابعاد جهانی کشته شدن «جورج فلوید» سیاهپوست آمریکایی زیر زانوی یک مأمور پلیس در شهر «مینیاپولیس»، مسئولان این شهر به فکر انجام برخی اصلاحات افتادند.

بیشتر بخوانید:

فعال حقوق سیاه‌پوستان آمریکا از ایران کمک خواست+ فیلم

به نوشته خبرگزاری تاس، «جرمایا اِلیسون» عضو شورای شهر مینیاپولیس در صفحه توئیتر خود نوشت که قرار است با انحلال اداره پلیس این شهر، اصلاحاتی در برخی وظایف و عملکردهای نهاد امنیتی مینیاپولیس انجام شود.

بر این اساس، الیسون درباره تصمیم این شورا توضیح داد: «ما اداره پلیس مینیاپولیس را منحل می‌کنیم. زمانی هم که این کار را انجام دادیم، دوباره به سادگی آن را سر هم نمی‌کنیم. ما به‌طور چشمگیری در رویکرد خود در قبال امنیت عمومی و واکنش‌های اضطراری بازنگری خواهیم کرد».

بعد از این اظهار نظر، «لیزا بِندِر»  رئیس شورای شهر مینیاپولیس انحلال اداره پلیس این شهر را تایید کرده و در توئیتر خود نوشت: «آن را با مدل جدیدی از [نهاد] امنیت عمومی قابل تغییر، جایگزین می‌کنیم».

به نوشته تاس، بندر در این باره گفت که در اداره امنیت عمومی جدید، برخی عملکردها و وظایف پلیس توسط مددکاران اجتماعی انجام خواهد شد.

تظاهرات گسترده رنگین‌پوستان آمریکایی در بیش از ۷۵ شهر ایالات متحده، بعد از کشته شدن فلوید غیرمسلح زیر زانوی یک مأمور پلیس شهر مینیاپولیس، از یازده روز پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

پیشتر شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» با توجه به گزارش‌هایی که از پلیس شهر مینیاپولیس به دست آورده، گزارش داد پلیس مینیاپولیس سابقه بیهوش کردن افراد را داشته و از پنج سال گذشته ۴۴ بار افراد مختلف را با فشار بر گردن آنها بیهوش کرده است. 

این آمار و اطلاعات همچنین نشان می‌دهد که سه پنجم از افرادی که این تاکتیک بر روی آنها پیاده شده و در نتیجه به بیهوشی این افراد منجر شده، سیاه پوست بوده‌اند و تنها ۳۰ درصد سفید پوست بوده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس