کد خبر 1070157
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
سندرز و ترامپ

نماینده مجلس سنای آمریکا امروز پنجشنبه به وتوی مصوبه کنگره برای کاهش اختیارات جنگی رئیس‌جمهور این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، «برنی سندرز»، نماینده مجلس سنای آمریکا امروز پنجشنبه به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور در وتوی قطعنامه کاهش اختیارات جنگی علیه ایران واکنش نشان داد. 

سندرز با یادآوری یکی از صحبت‌های قبلی ترامپ علیه جنگ که گفته بود «ملت‌های بزرگ وارد جنگ‌های بی‌پایان نمی‌شوند» از او انتقاد کرده است. 

بیشتر بخوانید:

تلاش سنا برای عبور از وتوی ترامپ علیه ایران

ترامپ مصوبه کنگره برای کاهش اختیارات جنگی با ایران را وتو کرد

این نماینده مجلس سنا در توئیتر نوشت: «ترامپ گفت "ملت‌های بزرگ وارد جنگ‌های بی‌پایان نمی‌شوند." با وجود او دو قطعنامه کاهش اختیارات جنگی را وتو کرده تا ما را داخل این جنگ‌ها نگاه دارد. کنگره باید به تلاش خود برای مهار این رئیس‌جمهور قانون‌گریز ادامه دهد.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه مصوبه کنگره این کشور که خواستار کاهش اختیارات او برای اقدام نظامی علیه ایران بود را وتو کرد. 

رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای که با لحنی عامیه نگاشته شده نوشته است: «امروز من قطعنامه اس.جی ۶۸ را که قصد داشت مرا به سمت منع استفاده از نیروهای مسلح ایالات متحده هنگام مخاصمه با ایران سوق دهد، وتو کردم. این قطعنامه‌ای بسیار توهین‌آمیز بود که دموکرات‌ها آن را به عنوان بخشی از راهبرد خود جهت ایجاد تفرقه در حزب جمهوری‌خواه و پیروزی در انتخابات ۳ نوامبر تهیه کرده بودند. جمهوری‌خواهان کمی که به این قطعنامه رأی مثبت دادند بازیچه دست آنها شدند.» 

ترامپ در ادامه بیانیه مدعی شده کشورش از زور نظامی علیه ایران استفاده نکرده است. او نوشته است: «علاوه بر این، قطعنامه اس.جی ۶۸ بر اساس سوءتعبیر از واقعیت‌ها و قانون بنا شده است. بر خلاف ادعای این قطعنامه، ایالات متحده وارد مقوله استفاده از زور علیه ایران نشده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه به ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و پاسخ موشکی ایران به یکی از پایگاه‌های آمریکا در عراق اشاره کرده است.

او پس از بیان این ادعا که هیچ نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران کشته نشده مدعی شده که حمله به سردار سلیمانی طبق قوانین آمریکا مجاز بوده است. ترامپ نوشته این حمله ذیل قطعنامه «مجوز استفاده از زور نظامی علیه عراق، ۲۰۰۲» و ماده ۲ قانون اساسی آمریکا مجاز بوده است.

ترامپ در بند پایانی بیانیه خود تأکید کرده است: «در نهایت اینکه اس‌.جی.۶۸ به توانایی رئیس‌جمهور برای محافظت از ایالات متحده، متحدان و شریکانش لطمه می‌زد. این قطعنامه تلویحاً به معنای آن بود که اختیارات قانونی رئیس‌جمهور برای استفاده از زور نظامی صرفاً به دفاع از ایالات متحده و نیروهایش در برابر حملات قریب‌الوقوع محدود خواهد بود. این صحیح نیست. ما در دنیایی از تهدیدهای رو به رشد زندگی می‌کنیم و قانون اساسی صراحت دارد که رئیس‌جمهور باید قادر به پیش‌بینی حرکات بعدی دشمنان و اتخاد تصمیم‌های سریع و قاطع در پاسخ به آنها باشد. این کاری است که من کردم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ناشناس IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    33 14
    ترامپ اولا هیج غلطی نمیتواند بکند ثانیا وتو کردن قانون مجلس سنا بمنزله حکمرانی دیکتاتوری و قانون جنگل ثالثا ملت ایران در انقلاب نوپا آزمایش کردند ملتی که شهادت را فوض عظیم میداند تسلیم خواسته امریکا نخواهد شد رابعا آنها ترسوتر از این حرفها هستند اگر وارد جنگ بشوند با قدرت تمام سربازان امریکا را مثل سگ میکشیم و به زباله دان تاریخ میفرستیم مرگ بر ترامپ
    • یک سرباز ایرانی IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      36 3
      ما بی صبرانه منتظر شروع جنگ هستیم. به زودی خاک هایی که به ناحق از ما جدا شده را پس می گیریم.
    • IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      3 7
      الکی شلوغش نکنید بابا تو سرباز دروغین نفر اول که از جنگ فرار کنه توی مردم ساده تحریک نکن
  • ناشناس IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    60 12
    ترامپ خرکیه ما کمتر از ویتنامی ها نیستم پرچم امریکا سربازان امریکا ترامپ تروریست را زیر پاله میکنیم ما مردان حسینی هستیم از‌جنگ حراسی نداریم مرگ بر ترامپ و پمئو
  • حیدر IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    12 4
    ای ترامپ جنایتکار خوب گوشهای سگی ات را باز کن ملت ایران از آن بیدهای نیست که با یک حرف تو بترسد نفهم باید بدانید تنها راه نجات شما از مخمسه فقط توبه است توبه گرگ هم مرگ پس بمیر
  • جواد IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    11 4
    ترامپ خر ترامپ الاغ ترامپ نفهم ترامپبیشعور این الفاظ هم خانواده هستند برای شما که ما ملت امام حسینیم ما عاشورا داریم ما از هیچ جنگی نمیترسیم ملت ما آماده کشتن جنایتکاران هستند.
  • رستم IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    12 2
    ترامپ تروریست ما مثل بن سلمان نیستم ما کشور سعودی و غیره نیستیم خودت خوب این را میدانی در جریان بیماری کرونا این را دیدی ماهنوز یک دهم کشته های شما را ندادیم پس اگر میخواهی خودی نشان دهی بسم الله ما‌جوانهای انقلابی برای کشتن سربازان تو آماده کردیم.پس وتو کردن قانون مجلس یعنی دستور جنگ پس ما آمادگی دفاع جانانه از این مرز و بوم را داریم
  • سلام IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    11 3
    ابهت ابرقدرتی توخالیه رسانه ای شونو برای همیشه از بین می بریم، تا حتی تو آمریکا هم تحویلشان نگیرند.
  • محیرالعقول IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    11 2
    اخه مردم امریکا بیکارند به ترامپ ملعون رای دادند تا حالاهیچ غلطی نتوانسته بکنه فقط ابزارش تحریم است واین را نمیداند که پیامبر اعظم ما باتحریم ابوسفیانها .....‌ اسلام را پیروز کرد جهان را فتح کرد انشالله مردم امریکا خودشان ترامپ را خواهند کشت
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    7 7
    با نابودی تدریجی اقتصاد و پراید نود تومنی و تورم و گرانی افسار گسیخته و این فرمونی که سران مملکت دست گرفته اند همگی ته دره ایم. دیگه مزاحم ترامپ نمیشیم.
    • LSP08520 IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      5 0
      ان شاالله که هیچ جنگی نشه
  • JP ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    2 0
    تولید پیکان اگر ارزان تمام می شود باید از سر گرفته شود..قشر مستضعف جامعه را باید درک کرد..!! شرایط کشور ویژه هست..پراید را هم اگه نیروهای مسلح تولید می کردند قطعا از این پراید فعلی بهتر بود...!!
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    3 0
    چه شما بگید ترامپ حمله کن و چه بگید حمله نکن ترامپ جرات اینکار رو ندارد پس همتون خفه شید . موقش که برسه دستور حمله به ترامپ میدید شیاد ها
  • ج د ا IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 0
    اسم این کار رو چی میگذارن؟؟؟ وتوی تصمیم مجلس و قانون برآمده از مجلس توسط مخاطب آن قانون ( مجری قانون ) ، به عبارت دیگر یعنی قانون جنگل و دیکتاتوری کامل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس