کد خبر 1080075
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
ترهونه

سخنگوی نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی از آزاد سازی کامل شهر ترهونه از اشغال نیروهای وابسته به ژنرال حفتر خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری " الوسط – لیبیا " سرتیپ خلبان محمد قنونو امروز ( جمعه ) گفت: نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی موفق شدند از ۴ محور وارد شهر ترهونه شوند و خود را به مرکز این شهر برساند.

سخنگوی نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی تصریح کرد: اکنون شهر ترهونه به طور کامل به کنترل نیروهای دولت طرابلس در آمده است و نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال حفتر از این شهر فرار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات میدانی لیبی پس از ۷۰ روز درگیری

شهر ترهونه  در ۹۰ کیلومتری جنوب طرابلس قرار دارد  و تنها دژ نیروهای موسوم به  ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر در منطقه غربی این کشور به شمار می‌رود. ترهونه  طی ۱۴ ماه اخیر نقطه مهمی برای حملات نیروهای حفتر به طرابلس  محسوب می‌شد چرا که اتاق عملیات مرکزی این نیروها در ترهونه قرار داشت.

دولت وفاق ملی عملیات آزاد سازی ترهونه را از ابتدای امسال شروع کرد و موفق شد به این شهر نفوذ کند. با وجود این ، درگیری برای تصرف این شهر همچنان ادامه داشت. سرانجام نیروهای دولت طرابلس صبح امروز با محاصره ترهونه وارد این شهر شدند.

به نوشته همین پایگاه خبری، رئیس دولت وفاق ملی با اشاره به پیروزی‌های نیروهای وابسته به این دولت در نبرد با نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی گفت: طرابلس مصمم است،  حاکمیت خود را بر سراسر کشور گسترش دهد.

فایز السراج تصریح کرد: هر کس که مرتکب جنایت علیه شهروندان لیبیایی شده تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت و عدالت درباره او اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به حامیان حفتر در جنگ داخلی لیبی گفت: کشورهایی که از دشمن متجاوز ( حفتر ) حمایت می‌کنند،  دچار خسارت شده‌اند و تاریخ به آنها رحم نخواهد کرد.

رئیس دولت وفاق ملی با قدردانی از حمایت‌های ترکیه گفت: شرکت‌های ترکیه برای بازسازی لیبی به زودی وارد این کشور خواهند شد.

نیروهای وابسته به دولت طرابلس طی یک هفته اخیر موفق شدند، فرودگاه بین‌المللی این شهر و مناطق حومه پایتخت لیبی را به طور کامل از اشغال نیروهای حفتر آزاد کنند. با آزادسازی این مناطق نیروهای دولت وفاق ملی به سمت ترهونه به حرکت در آمده و بر روی آزاد سازی این شهر متمرکز شده‌اند.

دولت طرابس  در روزهای پایانی اردیبهشت  ماه گذشته با انجام عملیاتی موفق شد، پایگاه هوایی الوطیه را از اشغال نیروهای حفتر آزاد کنند . این پایگاه راهبردی در نزدیکی مرز لیبی با تونس قرار دارد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    12 3
    حفتر کفتر/مشرق غمگین
  • بهزاد AM ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    16 14
    بعد لیبی نوبت یمن خواهد بود. گوش عربستان و امارات و مصر رو باید بکشه ترکیه
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    11 2
    امارات خیلی پررو شده
  • احسان GB ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    17 12
    ایران وترکیه متفق بشند ،در خاورمیانه اثری از آمریکا وهر نیروی خارجی جرات نفس کشیدن نمیکند،ولی افسوس وصد افسوس.
    • فرزند ایران IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      2 8
      ترکیه راه را اشتباه می رود. تا زمانی که سیاستی دوستانه با اسرائیل داشته باشد با ایران زاویه خواهد داشت. امروز ترکیه جان مسلمانان ترک، عرب و کرد را به جای اسرائیلی ها می ریزد. این قدرت نیست اصل حماقت است. صدام و قذافی و سعودی ها نیز دچار چنین مشکلاتی بودند و هستند.
    • ناشناس IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      1 0
      جناب فرزند ایران در جنگ اگه ده تا فشنگ داری ۹ تاش رو برای خائنین نگه دار برای دشمن یکیش کافیه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس