کد خبر 1080028
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
چهار راهبرد هنیه برای مقابله با معامله قرن و اشغالگری صهیونیست‌ها در الحاق کرانه باختری

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس چهار راهبرد را با محوریت ملت فلسطین برای مقابله با طرح سازش آمریکایی موسوم به معامله قرن و تصمیم اشغالگران برای الحاق بخش‌های دیگری از کرانه باختری رود اردن تعیین کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سایت قدس پرس، اسماعیل هنیه در یک میزگرد سیاسی مجازی که به همت جنبش اسلامی اردن در پنجاه و سومین سالگرد "نکسه" و اشغال قدس برگزار شد، به عنوان اولین راهبرد خواهان "کنار گذاشن و ترک دوران اسلو شد که به پروژه ملی فلسطینی‌ها ضربه زد و آن را از یک پروژه آزادیبخش ملی به یک پروژه انسانی و بشردوستانه تبدیل کرد".

در سالروز "نکسه"، رژیم اسرائیل کرانه باختری رود اردن از جمله بخش شرقی قدس را در سال 1967میلادی و همچنین برخی اراضی کشورهای عربی را به اشغال خود در آورد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: ما از اینکه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین انصراف از همه توافقنامه‌ها با اشغالگران را اعلام کرد، استقبال کردیم اما همزمان نیاز داریم که این موضعگیری‌های نظری جنبه عملی به خود بگیرد زیرا نیم قرن مذاکره، در سایه شهرک سازی و الحاق اراضی کرانه باختری نتیجه فاجعه باری به همراه آورده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش حماس به تجاوز جدید اسرائیل به سوریه ‎

قواعد رویارویی میان ایران و آمریکا تغییر کرد

حماس: بازپس‌گیری سرزمین در گرو مقاومت است

شرط حماس برای تبادل اسرا با اسرائیل

هنیه خواهان آغاز پروژه مقاومت فراگیر و همه جانبه علیه اشغالگری صهیونیست‌ها به عنوان دومین راهبرد در همه سطوح و درصدر آن مقاومت مسلحانه شد و گفت: برای جنبش‌های آزادیبخش جهان ثابت شده است که تنها با به دست گرفتن سلاح است که می‌توان آزادی را محقق ساخت و با وجود گذشت همه این سالها از زمان نکبت و نکسه، اما ملت فلسطین از بیش از یکصد سال پیش همچنان استوار و پایدار است.

در راستای سومین راهبرد، اسماعیل هنیه خواهان "ساختارسازی دوباره سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و تشکیل یک فرماندهی نظم دهنده برای ملت فلسطین شد" و گفت: فعالیت این سازمان اکنون تقریبا متوقف است و ما خواهان یافتن یک جایگزین برای آن نیستم اما ربودن آن را نیز تحت لوای اینکه تنها نماینده مشروع و قانونی ملت فلسطین است، نمی‌پذیریم.

اما درخصوص چهارمین راهبرد، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که خطر طرح معامله قرن تا ساختار سازی دوباره منطقه براساس منافع صهیونیست‌ها را شامل می‌شود. هدف قرار دادن منطقه تحت سلطه پژوه آمریکایی – صهیونیستی است.

وی افزود: لذا ما خواهان کاهش شدت تنش موجود بین اقشار امت اسلامی هستم تا اینکه همگی به عنوان ملت‌های منطقه به دفاع از قدس بپردازیم.

هنیه گفت: سالروز نکسه با برهه‌ای بسیار حساس و با اهمیت درخصوص مسئله فلسطین همزمان شده است زیرا مسئله فلسطین با تهدیدهای راهبردی روبرو است که بارزترین آنها معامله قرن و تهدید صهیونیست‌ها برای الحاق منطقه اغوار در مرز با اردن است.

وی از موضع اردن در حمایت از حقوق ملت فلسطین و حق بازگشت آنها به سرزمین خود ستایش کرد و گفت: تهدیدهای راهبردی هستند که تاثیر منفی بر اردن می‌گذارند. نقشه الحاق اراضی کرانه باختری همانطور که فلسطین را تهدید می‌کند، اردن را نیز تهدید می کند. اردن در کانون طوفان است؛ همانطور که مسئله فلسطین قرار دارد.

هنیه با اشاره به موضع ثابت اردن و کشورهای عربی و اسلامی که مخالف الحاق کرانه باختری و اسکان دائمی پناهندگان فلسطینی هستند، گفت: سه نه (نه به میهن جایگزین و نه به اسکان دائمی و نه به معامله قرن) که عبدالله دوم شاه اردن در دستور کار خود قرار داد، همان چیزی است که ما فلسطینی‌ها و جنبش حماس در برابر معامله قرن و پروژه صهیونیستی می‌گوییم.

وی تاکید کرد: همگان باید با طرح معامله قرن و نقشه صهیونیستی – آمریکایی مقابله کنند.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: با وجود اینکه به نظر می رسد چالش‌ها و گام‌هایی واقعی برای الحاق کرانه باختری و اراضی اغوار – بنا به برداشت رژیم صهیونیستی که معتقد است فرصتی تکرار نشدنی در سایه وجود دولت کنونی آمریکا دارد- وجود دارد اما برگه های قدرت متعددی نیز وجود دارد که در صدر این برگه‌های قدرت، خود ملت فلسطین هستند که ثابت قدم در سرزمین خود حضور دارند و هرگونه چشم پوشی از قدس و مسجد الاقصی را نمی‌پذیرند و منتظر بازگشت پناهندگان فلسطینی به سرزمین خودشان هستند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس