کد خبر 1065253
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
گفت‌و‌گوی اسماعیل هنیه با محمود عباس؛ با «معامله قرن» مقابله می‌کنیم

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس تشکیلات خود گردان تأکید کرد که ملت فلسطین به صورت یکپارچه با طرح موسوم به «معامله قرن» مقابله خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ،شامگاه روز پنجشنبه، در گفت‌وگویی تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، در ارتباط با طرح موسوم به «معامله قرن» با رئیس تشکیلات خودگردان گفت‌وگو کرد.

معامله قرن به طرح دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفته می‌شود که برای ایجاد سازش دولت فلسطین و رژیم اشغالگر قدس تدوین شده و آن را طرح صلح می‌خوانند. بنا بر این طرح، رژیم صهیونیستی، در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک خود، با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت می‌کند اما نه پایتختی قدس را می‌پذیرد نه بازگشت میلیون‌ها آواره.

بیشتر بخوانید:

به نوشته خبرگزاری «صفا»، در این گفت‌وگوی تلفنی دو طرف تحولات سیاسی کشور فلسطین را در سایه تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی که بنا دارد طرح معامله قرن را در قالب الحاق کرانه باختری به اجرا در بیاورد، مورد بحث و بررسی قرار دادند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی در این گفت‌وگو تأکید کرد که ملت فلسطین تلاش خواهد کرد تا طرح‌ رژیم صهیونیستی را با شکست مواجه کند.

اسماعیل هنیه همچنین تأکید کرد که مردم فلسطین هیچ «طرح آمریکایی-اسرائیلی» را که هدف آن خدشه‌دار کردن حقوق ملت فلسطین یا کاستن آن است، قبول نخواهد کرد.

در این گفت‌وگو دو طرف همچنین به بررسی وضعیت شیوع ویروس کرونا و پیامدهای ناشی از آن در تمام سطوح فلسطین پرداختند و در ارتباط با اقدامات پیشگیرانه در برابر گسترش این ویروس، گفت‌وگو کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس