کد خبر 107786
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: ضروری است تا فراکسیون مسجد در مجلس نهم شورای اسلامی تشکیل شود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب‌سلیمانی ابراز داشت: توجه به روستاها از اولویت ستاد عالی مساجد است.

وی با اشاره به توسعه فرهنگی روستاها یادآور شد: با این نگاه تلاش کردیم تا به ترویج و گسترش کانون‌های روستایی بپردازیم.

ارباب‌سلیمانی با اعلام اینکه نسبت کانون‌های فرهنگی و هنری روستایی به شهری نسبت 60 به 40 است، تصریح کرد: سعی داریم امکاناتی که توزیع می‌کنیم بیشتر به سمت و سوی روستاها برود زیرا بیش از 22 میلیون جمعیت ما در 63 هزار روستای کشور زندگی می‌کنند که این جمعیت بیش از جمعیت کشوری همانند سوریه است پس به اندازه یک کشور ما در روستاها نیرو داریم.  

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: طبیعی است وقتی به روستاها جاده، آب، برق، گاز، تلفن و امکانات رفاهی، اینترنت و ماهواره رفته باید مساجد نیز مورد توجه مسئولان قرار گیرند پس با این نگاه کانون‌های فرهنگی و هنری در روستاها راه‌اندازی شده و توسعه می‌یابند.

* راه‌اندازی 4500 کانون فرهنگی و هنری در روستاهای کشور

ارباب‌سلیمانی با اشاره به راه‌اندازی حدود 4 هزار و 500 کانون فرهنگی و هنری در روستاهای کشور اذعان داشت: هر ساله امکانات زیادی به این کانون‌ها ارسال می‌شود.

وی در مورد برگزاری جشنواره بزرگ نخبگان روستایی بیان داشت: در سال جاری جشنواره‌ای را برای نخبگان روستایی طراحی کردیم که در آن نخبگان کانون‌های فرهنگی و هنری سراسر کشور شناسایی می‌شوند و در رقابتی سالم توانمندی‌های‌شان که معمولا دیده نمی‌شود مورد توجه قرار گرفته و از برگزید‌گان تجلیل می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر انتظار ستاد عالی کانون‌های مساجد از مجلس نهم و نمایندگان آن درباره توجه به مساجد اظهار داشت: معتقدیم در همه برنامه‌ریزی‌های کشور پیوست فرهنگی دیده می‌شود و یکی از مولفه‌های آن که نقش محوری دارد مسجد است.

ارباب‌سلیمانی اضافه کرد: بنابراین در مجلس نهم شورای اسلامی نمایندگان که با رای مردمانی که با مسجد سروکار دارند وارد مجلس شدند باید دین خود را نسبت به آنها ادا کنند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه نخستین کار نمایندگان در مجلس نهم باید در زمینه مسجد باشد، گفت: ایجاد فراکسیون مسجد نیاز امروز است که با تشکیل این فراکسیون علاقمندان مکان الهی با عضویت در آن فرصتی برای دفاع از حریم مسجد ایجاد خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس