کد خبر 1077199
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
درآمد سرانه ایرانی‌‌ها در ۸ سال گذشته ۲.۵ میلیون تومان کم شد

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: در سال ۱۳۸۳, پنجاه و هفت میلیون ریال درآمد سرانه ایرانیان بود و تا سال ۱۳۹۰ افزایش داشت و به حدود ۷۵ میلیون ریال رسید و سپس این رقم کاهش یافت و در سال ۱۳۹۷ به ۵۳ و در سال ۱۳۹۸ به حدود ۵۰ میلیون ریال رسید.

به گزارش مشرق، سید احسان خاندوزی گفت: در سال 1383, پنجاه و هفت میلیون ریال درآمد سرانه ایرانیان بود و تا سال 1390 افزایش داشت و به حدود 75 میلیون ریال رسید و سپس این رقم کاهش یافت و در سال 1397 به 53 و در سال 1398 به حدود 50 میلیون ریال رسید.

وی ادامه داد: در 15 سال گذشته به طور متوسط هر خانوار ایرانی درآمد کمتری پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

خاندوزی با بیان اینکه توزیع درآمد در گروه‌های مختلف، بسیار نابرابر شده است، افزود: نسبت دهک‌ها یعنی دهک دهم نسبت به دهک اول در کشور ما حدود 15 برابر است، در حالی که این شاخص در بسیاری از کشورها حدود 10 و کمتر از آن است.

وی اضافه کرد: این فاصله در کرانه‌های خیلی ثروتمند و خیلی فقیر، به 180 برابر افزایش می‌یابد.

خاندوزی با اشاره به بخش‌هایی از پیام رهبر معظم انقلاب به مجلس جدید مبنی بر لزوم توجه به عدالت و معیشت مردم گفت: مجلس شورای اسلامی هدفگذاری درستی برای دولت در زمینه اهداف، انجام نمی‌دهد، چه در زمینه تورم و چه در زمینه شاخص‌های فقر و توزیع درآمد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: مسئله شفافیت، یکی از مطالبات جدی جامعه و بسیار گره گشاست و اگر مردم نظارت کنند از نظارت همه دستگاه‌ها مؤثرتر است.

خاندوزی افزود: تا زمانی که مسئله نظام مالیات در پیوند یارانه و حمایت‌های ما اصلاح نشود مسئله عدالت همچنان حل نشده باقی خواهد ماند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    1 0
    بزک نمیر بهار میاد خربزه با خیار میاد
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    3 0
    یعنی حدود ۳۰۰دلار.همطراز سودان
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    0 0
    اگر میخواید درست حساب کنید در آمد سرانه در سال های مختلف. نباید با ریال حساب کنید چون خود ریال ارزشش کم شده. با طلا حساب کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس